I sønderjylland har de det med, at tilsætte spidskommen - enten hele eller stødt i kålretter - som regel brunkål.
Det fungerer også fint med andre blandede retter indeholdende kål. Selvf. kan man tilsætte for mange krydderier til alle retter, og man bør undlade karry sammen med spidskommen.
Selv spiser jeg tit kålretter, som f.eks. kåldolmere, kålbombe, brunkål osv. som jo er meganemt og kan tilsættes både svine samt oksekød. Når jeg laver kåldolmere bruger jeg halvt svi/kalv og oksekød. Jeg laver til tider et hav af dem, da det tager noget tid, at skolde kål og binde pakkerne , så derfor kan man lige så godt lave en ordentlig portion til fryseren med det samme :)
Din ret som jeg vil tillade mig at kalde en ret enkel gryderet, kan man jo også variere efter behov, og hvad man nu har i køleskabet/fryseren. Tomat og oregano, hvidløg, og lidt karry sammen med kålen er også velsmagende (hvis man altså ka` li det) 🤣
Men godt at se, at nogle kan finde ud af, at skifte den evindelige pasta ud med noget andet 😲 😀
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 10-01-2016 01:11:45.