Windows Live Mail 2011 kan ikke starte?

Software d.  09. januar. 2016, skrevet af IT-man
Vist: 1108 gange.

IT-man
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
09-01-2016 13:57:50
Svar/Indlæg:
95/41
Hej. jeg har et problem med min fars pc. han bruger Windows live mail til at råde over hans ialt 3 mailadresser. (2x arbejde og 1x privat mail)

Køre på Windows 7 64-bit.

når man trykker på iconet starter den ikke op, og efter 15 min tid skriver den denne meddelelse:

"Windows Liva Mail kan ikke startes, fordi der stadig køre en andenforekomst af programmet på computeren. Log af windows, og genstart derefter Windows Live Mail. Hvis problemet fortsætter, skal du gemme dit arbejde, og derefter genstarte din computer"

Jeg har naturligvis prøvet det som de beskriver, men uden held? jeg har også prøvet at læse mig frem til en løsning på Google, men synes ikke at kunne finde frem til et konkret svar, som løser problemet?

det som er essensen i problemet er at mailsene samt kontaktpersoner helst ikke må gå tabt, da der både er oprettet diverse mapper, og mails er gemt.

Findes der en løsning, så jeg ikke behøver at geninstallere det forfra med mail, koder og serverindstillinger m.v.?

håber i kan hjælpe mig. :)
Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
09-01-2016 14:41:18
Svar/Indlæg:
2518/53
Kan du log på din fra msn.dk?
Prøv at skifte kode på mail og se om det har noget at sige.

Arbejder du med nogle programmer som kun virker i win7 eller er det ikke ved at være tid til win10 ?


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2016 15:21:27
Svar/Indlæg:
3799/43
Hvad kan du se i din jobliste? (Ctrl+Alt+Del)
Er Windows live mail startet når at computeren lige er kommet ind i Windows? eller startes der andre mail programmer op? Hvis at live mail allerede køre så prøv at fjern det fra opstarten ved at gå ind i "msconfig.sys" (Det finder du ved at skrive msconfig i søgefeltet i start menuen)

Prøv at gå ind i program mapperne og se om du kan se om der allerede er installeret et andet mail program, eller om Windows live mail er blevet installeret to forskellige steder på computeren.

Du får jo at vide at der allerede køre en version af windows live mail.


IT-man
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
09-01-2016 17:33:56
Svar/Indlæg:
95/41
Det er ikke installeret to steder da det har virket for nogle dage siden.

der køre ikke umiddelbart ikke noget inde i msconfig?

kunne der være andet som ville hjælpe? :)