RMA PROSHOP

Diverse d.  11. januar. 2016, skrevet af Nicl
Vist: 3245 gange.

Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
11-01-2016 10:56:37
Svar/Indlæg:
200/44
Hejsa, har fået penge tilbage fra rma af proshop, og nu bliver de ved med og sige de skal betales tilbage og de svare aldrig når man skriver og nægter og snakke i telefonen selv når man er der nede siger de at de intet ved?

Fik en mail idag på at jeg skal betale tilbage indenfor 10 dage ellers ryger sagen i inkasso.
Hvad kan jeg gøre? De gør intet og jeg har ikke nogen penge som jeg vil betale / kan betale til dem...
Pengene er tilbage betalt til mig da det er mine penge fra min vare.

Edit: flyttet tråd fra Komplett's forum


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af martinta d. 11-01-2016 11:54:38.
Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2016 11:17:33
Svar/Indlæg:
3385/80
Send dem en mail, så har du det på skrift. Hvis du senere bliver kontaktet en inkasse, så kan du henvise til mailen som de ikke har svaret på (hvis de ikke svarer dig).


Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
11-01-2016 11:23:00
Svar/Indlæg:
200/44
Har sendt rigtigt mange, og der kommer intet svar sendt den 4 December at det måtte være en fejl og at pengene var mine (med beviser) hørte intet fra dem før idag.
Har været nede i deres butik og stod med en blank ansat der intet vidste eller kunne finde ud af hvad der skete.


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2016 11:30:22
Svar/Indlæg:
4221/223
jeg er forvirret, er det hos komplett eller proshop?


Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
11-01-2016 11:31:30
Svar/Indlæg:
200/44
Proshop, men HWT har ikke noget til proshop eller andet der passede bedre så smækkede den bare ind som komplett :D


Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2016 11:55:30
Svar/Indlæg:
2518/53
Der er nok sket nogle fejl og den mail du har fået er nok en auto mail.
Send en ny mail med info til dem og ro på.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
11-01-2016 11:58:30
Svar/Indlæg:
2826/100
#4

Har flyttet den under Diverse. 😉 Er ikke sikker på Komplett kan følge dig i at den skal ligge under deres forum 🙂

//On Topic

Så vidt jeg husker har du en mulighed for at tale med deres bogholderi når du ringer til dem på hovednummeret, det er nok dem er har størst chance for at hjælpe dig videre.


TolaGarf
 
Overclocker
Tilføjet:
11-01-2016 12:27:10
Svar/Indlæg:
269/14
Nevermind, jeg er blind :)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af TolaGarf d. 11-01-2016 12:27:50.


obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2016 19:20:12
Svar/Indlæg:
486/13
Kan du uddybe hvad der er sket?

Har du fået penge retur for en defekt vare, og samtidig(ved en fejl) fået tilsendt et nyt produkt?


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2016 20:37:15
Svar/Indlæg:
5421/53
Du må skrive til dem at du ikke ved hvad det er du skal betale for. Herefter kan du ikke blive sendt videre til inkasso, som #1 også skriver.


#10
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
11-01-2016 21:37:15
Svar/Indlæg:
200/44
Har ikke fået nogen vare og her med fået pengene retur, og er lidt svært og sige man ikke ved hvad man skal betale for når det netop er omkring rma sag på grafikkort 🙂


Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
11-01-2016 22:09:59
Svar/Indlæg:
983/167
Proshop er ikke til at stole på. Har handlet der meget igennem årene. Men det sluttet midt sidste år


#12
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
11-01-2016 22:15:20
Svar/Indlæg:
200/44
Proshop er helt væk, fik kontakt med dem de siger så at jeg skal betale pengene.
Til de er betalt er alt min garanti på alle mindre aldrig dele slettet samt min bruger blockeret og kan ikke handle hos dem til betalingen er gennemført godt det eneste jeg har fra dem er mit kabinet..


Kadett87
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2016 22:29:21
Svar/Indlæg:
773/65

Proshop er helt væk, fik kontakt med dem de siger så at jeg skal betale pengene.
Til de er betalt er alt min garanti på alle mindre aldrig dele slettet samt min bruger blockeret og kan ikke handle hos dem til betalingen er gennemført godt det eneste jeg har fra dem er mit kabinet..

Nicl skrev d. 11-01-2016 22:15:20


Den med at "tilbageholde din granti" holder vist ikke i retten 🙂


#14
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
11-01-2016 22:32:41
Svar/Indlæg:
200/44
Det siger de at de har gjort, hvor i min account også er låst 🙂


korben
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2016 22:51:02
Svar/Indlæg:
1081/251
Måske jeg er lidt slow.

Du har haft en defekt GFX kort som du lavet en RMA sag på, De kom frem til at korte ikke kunne laves/byttes og så fik du dine penge tilbage?

Så pt. har du ikke noget som helts hardware fra dem som du ikke har betalt for og du har fået dine penge retur?

Hvordan har du fået dine penge retur?
har du ikke papir på din RMA sag og en kredit nota?
Hvad er det som proshop vil have penge for?

der altså bare noget jeg ikke helt forstår i dit opslag.




#16
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
11-01-2016 23:21:13
Svar/Indlæg:
200/44
Har sendt en vare ind hvor den sagtens kunne laves men fik valgte om og betale for og få det lavet eller få pengene tilbage valgte pengene tilbage.

Har ikke andre former for produkter som ikke er betalt for hos dem, har papir på det hele og de betalt på mit kreditkort.


mangekyo
 
Superbruger
Tilføjet:
12-01-2016 00:40:45
Svar/Indlæg:
516/11
Jeg forstår heller ikke det her. Har handlet der masser af gange og har RMA ved dem nogle gange også - helt uden problemer.

Du har vel ikke betalt via faktura eller sådan noget også lavet en delbetaling af den? Hvor de så har fejlagtigt overført penge til dig?

Hvis du har kreditnota hvor i der står at de overfører penge til dig for X vare, så er der ikke noget at komme efter fra deres side.

Jeg forstår bare ikke helt hvordan det kan hænge sammen. De vil have penge for en vare som du har sendt til RMA og derefter valgt at få krediteret.

Hvis du har alle de oplysninger sort på hvidt, så er der ikke noget at komme efter fra Proshops side.

Men der må være en grund selvfølgelig til hvorfor de reagerer som de gør, ellers tvivler jeg ret så meget på at de vil gøre sådan.


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2016 09:00:14
Svar/Indlæg:
1300/30
Nicl da du fortalte dem i telefonen at du havde fået penge tilbage for en defekt vare, hvad var så deres begrundelse for at de stadig ville have penge? Det må du jo ha spurgt dem om?


Neser007
 
Superbruger
Tilføjet:
12-01-2016 09:11:52
Svar/Indlæg:
250/5
Fatter sgu heller ikke hat af det her.

Hvordan kan man få valget om at betale for en reparation eller få pengene tilbage ???


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
12-01-2016 10:27:26
Svar/Indlæg:
15982/637
Hvis det er inde for reklamationsperioden så skal du da ikke betale for en reperation umiddelbart ! kortet skal videresendes til producenten til reperation, hvis det var det du valgte.

Men igen der mangler noget i denne mellemregning for jeg forstår det ikke.


#21
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
12-01-2016 10:54:54
Svar/Indlæg:
200/44
Jeg har betalt for en vare som de har fået tilbage som de nu siger pengene skal tilbage ved.....

Kortet er købt som "demo" = At jeg skal betale hvis det gik i stykker samt det var ud for den der ret, og har netop intet sagt i telefon da de ikke tager den!


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
12-01-2016 11:07:01
Svar/Indlæg:
15982/637
Demo-varer der sælges i butik, er på samme vilkår som nye varer. Sådan er lovgivningen.

Altså som jeg forstår det.
1) Du har købt et grafikkort hos proshop.
2) Kortet bliver defekt inden for reklamations perioden (2år som privat og GÆLDER demovarer!).
3) Du sender det retur til Proshop.
4) Proshop siger, at de enten kan sende det videre til reperation mod betaling (hvilket lyder meget underligt, da reklmationsvilkårerne stadig er gældende, så det er næppe lovligt af dem) eller du kan få pengene retur.
5) Du vælger at få pengene retur og modtager dem.
6) Proshop svarer nu at de vil have pengene tilbage som de ellers returnerede !
7) Ergo du betaler reelt for en varer du aldrig har fået!?!

Hvis det er således, så er det ikke korrekt forretningsgang af proshop.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 12-01-2016 11:08:06.


#23
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
12-01-2016 14:04:31
Svar/Indlæg:
200/44
Sådan har proshop gjort ja, og grunden til jeg skal betale for og få det lavet er en at kortet er gået i stykker ved flash af bios = ikke noget garantien dækker.


#24
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2016 14:04:34
Svar/Indlæg:
3100/53
Jeg er også ret forvirret.

jeg syntes du skal skrive en anmeldelse på trustpilot.dk - så har Proshop også en chance for at svare på hvad der er foregået.


#25
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2016 14:06:22
Svar/Indlæg:
3100/53
#23

Så er det jo også en fejl fra din side af. Og det er en fejl at proshop er kommet til at tilbagebetale dig pengene, hvorfor er grunden til at de beder om pengene retur.


#26
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2016 14:08:09
Svar/Indlæg:
3100/53
Men hvis du har på skrift at de har tilbudt dig pengene tilbage, så er der jo ikke så meget at rafle om.

Sig til dem at de kan sende sagen til inkasso, men så sender du den videre til forbrugerklagenævnet.

Og så skriv en anmeldelse på trustpilot.


#27
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
12-01-2016 14:24:58
Svar/Indlæg:
200/44
#25 Der ikke nogen fejl fra min side af, jeg leverede det ind og sagde at jeg var igang med og updatere kortet med ny bios grundet der var mange fejl med det de sagde de vil sende det videre to dage efter fik jeg en mail med at de kunne sende det tilbage til producenten og få dem til og "reflash" det men jeg skulle betale fragten, ellers kunne jeg få pengene tilbage på kortet.
Valgte og få pengene tilbage nu ca 4 måneder efter skriver de at pengene er sendt med en fejl og at de skal tilbage.
Har skrevet op til flere gange med dem hvor i de lader som om jeg ikke har sendt dem en mail eller som om deres system har en it fejl.
Har 3 gange nu fået en mail med at pengene skulle ind ellers ryger det til inkasso eller politiet.

Pengene er tilbage betalt grundet fejl på produkt som ja er lavet af mig men jeg fik valget om og få det lavet mod betaling eller pengene tilbage og det har jeg på skrift og den godtager proshop ikke.


#28
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
12-01-2016 14:26:12
Svar/Indlæg:
200/44
Og jeg kan dsv ikke klage til nogen.
De nye regler er netop med til og gøre så proshop står i godt lys nu..
(Som noget nyt skal en sag altid gennem en løsningsproces hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, hvor forbrugeren og virksomheden selv prøver at finde en løsning, som begge parter kan være tilfredse med.)


#29
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2016 14:31:24
Svar/Indlæg:
3100/53
skriv
en
anmeldelse

trustpilot.dk


#30
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2016 14:35:55
Svar/Indlæg:
3100/53
sagen er jo en no-brainer når du har på skrift at de tilbyder dig pengene tilbage.

Hvis du er sikker i din sag, så lad dem da bare sende den videre.

Jeg ved ikke hvad du vil opnå herinde. Hvis du allerede ved at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen er din eneste mulighed, så må du jo tage den med dem.


#31
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
12-01-2016 14:47:01
Svar/Indlæg:
200/44
Har skrevet på trustpilot og det hjælper mig ikke på nogen måder med og ikke ryge i inkasso og stå til og skulle betale flere penge igen...
Og kan netop ikke melde dem til forbrugstyrelsen som jeg skrev før..


clokker
 
Superbruger
Tilføjet:
12-01-2016 19:12:12
Svar/Indlæg:
755/6
kan det være at garantien røg hvor du lavet et bios flash.? Så har de fund ud af det og ville ha penge tilbage som de i første omgang har betalt? 😕


obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2016 19:26:48
Svar/Indlæg:
486/13
Hvis du udtrykker dig lige så tydeligt og forståeligt når du kommunikerer med en virksomhed, så kan jeg sgu godt forstå der går ged i det på den ene eller anden måde :p



#34
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
12-01-2016 20:18:27
Svar/Indlæg:
200/44
#32 Garantien røg ikke ved det på nogen måder, det ville være samme som garantien ryger ved og skifte olie filter på bilen.
Dog dækkede garantien ikke at det skulle sendes tilbage og reflashes og hjem igen så valgte netop og få pengene tilbage som jeg har skrevet en del gange...

Og #33 Det lidt svært og kommunikere med et firma der ikke svare på ens mail og ligger på 2 min inde i ens telefon opkald 😉


clokker
 
Superbruger
Tilføjet:
12-01-2016 20:34:51
Svar/Indlæg:
755/6
nu har jeg bare kigget ind på evga ´s hjemmeside og der står garantien dækker ikke," Unauthorized changes to the BIOS or Firmware on graphics card that do not have a Multiple BIOS option may cause this warranty to be null and void"
Hvis du vil sammenligne med en bil så svarer det til at du har glemt at skrue din oliefilter ordentligt fast og pga olieslip brænd motoren sammen.
https://www.evga.com/support/w...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af clokker d. 12-01-2016 20:35:29.


mangekyo
 
Superbruger
Tilføjet:
12-01-2016 20:52:45
Svar/Indlæg:
516/11
Firmaer dækket sjældent når der er foretaget en "modifikation" af kortet.

Som jeg forstår det har du forsøgt at flashe en anden bios på kortet og det har så fejlet.

Derfor er kortet ikke længere dækket af reklamationsret/garanti pga. det som #35 skriver.


Tripoden
 
Overclocker
Tilføjet:
12-01-2016 21:16:08
Svar/Indlæg:
283/5
Det er da fuldstændig ligegyldigt hvorfor fejlen er opstået hvis sælger har fået den reelle årsag at vide og alligevel har betalt pengene tilbage.

Der handler kunden da i god tro, og sælger kan ikke bare komme efterfølgende og trække i land.

Der er indgået en aftale, endda skriftlig i dette tilfælde, derfor er det bindende.

Er det foregået som OP fortæller, har Proshop ikke nogen sag.

At Proshop så mister penge fordi evga ikke vil dække er virkelig trist for dem, men en af deres medarbejdere, de selv har givet beføjelser til at indgå aftaler, har lavet en skiftlig aftale med kunden. Færdig slut.

Så må de oplære deres kundeservicemedarbejdere bedre hvis de vil undgå det fremover.

Kunden har lavet et køb af Proshop, ikke evga og har lavet en aftale omkring RMA med Proshop, ikke evga. Så evgas politik på området er komplet irrelevant for kunden.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tripoden d. 12-01-2016 21:17:17.


#38
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
13-01-2016 12:21:44
Svar/Indlæg:
200/44
I følge ASUS hvor i kortet er et asus så er alle bios updates / flashes dækket under garantien.

Har nemlig ikke flashed med en "custom" eller modded, men netop med en nyere bios version.


clokker
 
Superbruger
Tilføjet:
13-01-2016 14:59:49
Svar/Indlæg:
755/6
hvis du har en asus så burde det ikke være noget problem.


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
13-01-2016 15:05:24
Svar/Indlæg:
949/9
Hvorfor sender du ikke en e-mail til Proshop med et link til denne tråd?

For som nævnt tidligere, hvis du kommunikere med Proshop på samme måde som herinde, så kan jeg sådan set godt forstå i taler forbi hinanden.


#41
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
13-01-2016 15:07:31
Svar/Indlæg:
200/44
Well, det som sagt svært og kommunikere med nogen der ligger telefonen på efter man har sagt hvad man ringer for.
Som ikke svare på en's mails før en god månede efter de er sendt.
Som også lader som om de intet ved når man direkte går ned og snakker med dem.


#42
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2016 15:15:43
Svar/Indlæg:
3100/53
Ring til dem og optag opkaldet. Vil være et fint youtube klip med hvordan deres kundeservice er.

Det ville være min måde at få dem i røret på, hvis jeg vidste de lagde på når jeg nævnte ordre nummeret.


#43
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2016 15:19:14
Svar/Indlæg:
3100/53
Hvornår skrev du på trustpilot? Jeg kan ikke finde din anmeldelse?


#44
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
13-01-2016 15:26:56
Svar/Indlæg:
200/44
To dage siden.


#45
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2016 15:29:46
Svar/Indlæg:
3100/53
Enten har de slettet den, eller også er den der ikke. Tjek lige op på det.


#46
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
13-01-2016 15:30:43
Svar/Indlæg:
200/44
Så må de have slettet den, lavede via mail så kan ikke "følge det"


#47
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2016 15:34:46
Svar/Indlæg:
3100/53
Så smid den op igen, og sørg for at validere den med ordrenummer etc, så den ikke bliver taget ned. Hvis trustpilot har taget den ned burde du også have fået en email med at du skal indsende ordrenummer så de kan sætte den op igen.

Jeg syntes den her tråd begynder at lyde mere og mere som en heksejagt på proshop.

Jeg afviser ikke at du kan have været blevet uretfærdigt behandlet, men ville nu også gerne høre proshop´s side af denne sag - hvilket lader sig gøre gennem trustpilot.


#48
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
13-01-2016 15:50:42
Svar/Indlæg:
200/44
Proshop svare dsv ikke på Trustpilot, ikke engang på Facebook hvis de har fået en klage der på.


#49
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2016 15:54:07
Svar/Indlæg:
3100/53
https://dk.trustpilot.com/revi...

De svarer på alle dårlige anmeldelser... Er du sikker på det overhovedet er proshop du har handlet hos?


#50
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
13-01-2016 15:57:14
Svar/Indlæg:
200/44
Ja da? Håber da ikke at jeg bor ved siden af komplett.dk eller en anden El butik hehe, eller at de andre skriver Proshop på deres kviteringer.

Og har før lavet mange opslag der inde hvis noget har været dårligt og ikke en eneste gang kommet svar.
Alle jeg kender der handlede der siger samme, og de er også stoppet med og handle der grundet dårlig support samt at deres RMA og garanti var virkelig noget pis...
Som du selv ser på alle deres klager er i af Garanti eller Support = Det samme jeg er blevet udsat for.


#51
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2016 17:40:25
Svar/Indlæg:
1399/43
Kan virkelig ikke følge dig, har kun haft gode erfaringer med proshop.
Syntes også det lyder som om du driver en klapjagt på proshop , de omsætter jo ikke for en kvart milliard om året ved at være nogle røvhuller.
Men som pOPe skriver så sæt din sag på thrustpilot igen.


jerking
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2016 17:48:56
Svar/Indlæg:
546/55
kan kun tilslutte mig til #51 , også gode erfaringer med Proshop


loopdk
 
Superbruger
Tilføjet:
13-01-2016 18:47:24
Svar/Indlæg:
1351/206
Må vi se nogle papirer eller screendumps?

Jeg tror du er fuld af tis!

Der er alt for mange ting der ikke stemmer og pt har vi kun dit ord


#54
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
13-01-2016 18:48:19
Svar/Indlæg:
200/44
Papir på hvad?
Kan sagtens sende billeder af de eneste to mails jeg har fået samt min kvit hvis det kan bruges til noget?


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2016 18:55:15
Svar/Indlæg:
5224/222

Så må de have slettet den, lavede via mail så kan ikke "følge det"

Nicl skrev d. 13-01-2016 15:30:43


Hvabehar? Lavede du en trustpilot anmeldelse via mail? Det har jeg aldrig hørt om. Du burde kunne logge ind på trustpilot og finde din anmeldelse. Hvis den er taget ned så får du besked på mail.

Der er alt for meget i din historie der ikke giver mening 😢


#56
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
13-01-2016 18:57:24
Svar/Indlæg:
200/44

Så må de have slettet den, lavede via mail så kan ikke "følge det"

Nicl skrev d. 13-01-2016 15:30:43


Hvabehar? Lavede du en trustpilot anmeldelse via mail? Det har jeg aldrig hørt om. Du burde kunne logge ind på trustpilot og finde din anmeldelse. Hvis den er taget ned så får du besked på mail.

Der er alt for meget i din historie der ikke giver mening 😢

Pvt.P.Nutz skrev d. 13-01-2016 18:55:15
Lavede den ikke via mail men trykkede "Post and verify yourself with" også email...

Ikke for og lyde som en gammel ond stoder men i burde virkelig begynde og prøve og læse tingene lidt bedre igennem inden i kommentere for har 3 gange nu svaret på det her og giver samme svar...


mangekyo
 
Superbruger
Tilføjet:
13-01-2016 19:03:32
Svar/Indlæg:
516/11
Folk vil gerne hjælpe hvis de kan, men i den her sag er der for mange ubekendte til at vi ikke kan forstå den ordenligt.

Post din anmeldelse på trustpilot igen.

Og, en sidste ting, prøv lige at læs dine egne posts igen og se hvad vi svarer til dem. Prøv det først.


#58
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2016 19:56:16
Svar/Indlæg:
3100/53
Og vi har for tusinde gang svaret

Smid din anmeldelse på trustpilot. Som du selv kan se, så svarer deres support jo derinde.


Artisan
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2016 21:13:45
Svar/Indlæg:
184/5
Hold da op en gang rod. Kan vi få lidt beviser eller andet på bordet, så man kan vurderer dit problem. Jeg er helt lost 😢


#60
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 12:21:30
Svar/Indlæg:
3100/53
Sker der noget i denne sag? Kan stadig intet se på trustpilot.


#61
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
14-01-2016 12:41:27
Svar/Indlæg:
200/44
Kan sagtens selv se mit opslag på Trustpilot så ser ikke hvorfor i ikke kan..
Men en skrev til mig her inde igår som siger han kommer fra proshop har sendt ham mit RMA Nummer og intet svar fået fra ham siden..


#62
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 12:43:58
Svar/Indlæg:
3100/53
Tag et screenshot af din anmeldse på trustpilot, og upload til imgur.com eller peecee 🙂


Artisan
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 12:45:16
Svar/Indlæg:
184/5
Nej intet svar fra mig. Da jeg forholder mig passivt i denne sag. Dog vil jeg som p0Pe henvise dig til at uploade et billede af din trustpilot anmeldelse, så kan folk tage stilling til sagen. 🙂


#64
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
14-01-2016 12:45:25
Svar/Indlæg:
200/44
Kan gøres når jeg kommer hjem.


Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
14-01-2016 15:31:48
Svar/Indlæg:
983/167
Hvornår har du skrevet på Trustpilot og hvad kl. fordi jeg kan heller ikke se noget.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 16:20:49
Svar/Indlæg:
5874/1287
Ja, jeg kan altså heller ikke finde din anmeldelse på trustpilot.dk.

Jeg har ikke haft noget at udsætte på Proshop (jo, dengang det hed SHG, men det er ved at være længe siden), så jeg er også lidt uforstående overfor denne "sag"


kurlink
 
Overclocker
Tilføjet:
14-01-2016 16:27:52
Svar/Indlæg:
4/0
Han har fået lagt anmeldelsen under proshop.sk..

https://dk.trustpilot.com/revi...


Ticonderoga
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 16:41:19
Svar/Indlæg:
466/65
Han er vist ikke den eneste som har blandet det sammen.
Temmelig dårlige anmeldelser 😕


loopdk
 
Superbruger
Tilføjet:
14-01-2016 16:54:52
Svar/Indlæg:
1351/206
http://www.proshop.sk/

og proshop.dk er ikke den samme biks...


Hvor har du bestilt ?


morteng
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 17:13:57
Svar/Indlæg:
242/71
#0 er bange for at det største problem her er din formulering.
Anbefaler du læser det du skriver igennem, ikke skimte men læse.
Er selv bov lam til at formulere mig, så jeg læser, og prøver at forstå, hvad jeg selv skriver, inden jeg trykker post


#71
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
14-01-2016 17:33:55
Svar/Indlæg:
200/44
Har ikke lagt under SK har heller ikke brugt mail er hjemme kl 7 - 8 Sender screenshot via imgurl af mit opslag der.


kurlink
 
Overclocker
Tilføjet:
14-01-2016 17:37:39
Svar/Indlæg:
4/0
#71 hvis du ikke har lagt den under .sk, hvorfor er der så en historie der matcher din ned til mindste detalje?
Derudover matcher dit brugernavn også med det for proshop.sk's trustpilot..

https://dk.trustpilot.com/revi...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af kurlink d. 14-01-2016 17:39:04.


#73
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
14-01-2016 17:41:05
Svar/Indlæg:
200/44
Det bare lidt underligt at ham der har et billede af en pony? Og jeg har ikke..


kurlink
 
Overclocker
Tilføjet:
14-01-2016 17:44:03
Svar/Indlæg:
4/0
#73 Det kunne da godt være, at du kan lide ponyer.. men du må da sige historien og navnet passer godt på dig..

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af kurlink d. 14-01-2016 17:44:16.


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 18:39:47
Svar/Indlæg:
1406/100
Der er ret svært at hjælpe når du ikke er mere grundig med at beskrive tingen.

Du har flahs af et grafikkort som jeg gætter er fra Asus ?
Næsten ting vis du har en mail som der beskriver at virksomheden ville refundere penge for varen og har gjort det. Så er sagen 100% afslutte idet virksomheden her afslutter sagen.

At virksomheden har begået nogen fod fejl kan ikke pålægges forbruger.

Mit helt klar rå som der virker vær gang det har noget med Proshop er kontakter forbrugerrådet ind give en klage og lad dem over tager den her fra.

I det at virksomheden real har afslutte sagen, kan de ikke komme efterfølge med et efterkrav om mod penge for noget de realt i første omgang har pålagt sig selv.


Jeg kan her til site sige det koster ikke noget for forbruger at køre en sag ved forbrugerråd, hvor imod en virksomhed at betale som min 8000kr i start omkostninger samt sagdes omkostninger ved tab sag.

Tro mig de fleste virksomheder dropper anklagen og indgå et frivilligt aftale i et fælles råd med forbrugerrådet.





loopdk
 
Superbruger
Tilføjet:
14-01-2016 19:41:52
Svar/Indlæg:
1351/206
#0 er fuld af fis !
Han har kvajet sig og vil ikke betale !

Der er flere søforklaringer og undskyldninger end hos en sømand i kirken


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 20:21:59
Svar/Indlæg:
6181/270
Det jeg finder hylende morsomt at mange dansker har lavet anmeldelser ved en forkert firma. 🤣 🤣 🤣


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
14-01-2016 20:43:19
Svar/Indlæg:
3661/82
Hvis du fejl flashet dit kort saa er de i kke en medfoedt fejl ved salget, ergo daekker din reklematiosnret ikke.

med andre ord reklamationsretten daekker ikke for du er et paphovedet. du skulle altså aldrig havde penge tilbage ti lat begynde med et er klart en fejl Proshop har udbetalt det til dig.

Proshop beder saa om at faa de penge tilbage de har fejl udbetale til dig da defekte paa produtket er fra din side af og ikke deres.

det er sgu fair nok man betale pegne tilbage man ikke har kravt paa eller skulle have udbetela til at begynde med


kort fortal"
Du er et paphovedet uden selvansvar og har ved en fejl faaet udbetalte penge. Du skal nu betale tilbage, da pengen aldrig skulle vare udbetale til dig


jeg fatter ikke du kan kan tro du har ret til en erstatning for en defekt du selv har paafoert produktet.

men ikke underligt at dine indlaeg kun er halve forklaringe her og der.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Sven Bent d. 14-01-2016 20:53:03.


#79
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2016 08:15:20
Svar/Indlæg:
3100/53
Sker der snart noget, så vi kan tage stilling til det her? Syntes det er unfair over for Proshop at sådan en tråd her skal ligge uden de har en chance for at forklare.


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
15-01-2016 08:50:56
Svar/Indlæg:
5039/109
Hvornår kommer de mails og screen shots du fabler om?


Audane
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2016 09:29:30
Svar/Indlæg:
461/31
Det er ren troll-posteri :)

Især det faktum at præcist den historie der fables om ligger på trustpilot under proshop.sk


#82
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2016 09:54:18
Svar/Indlæg:
3100/53
Ja, men der er også blevet lagt en op på proshop.dk, men det er bare to linjer brok, uden nogen særlig beskrivelse... Så håber ikke det er OP´s.


Artisan
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2016 10:01:00
Svar/Indlæg:
184/5
Der er en Sag/RMA hos proshop, men op' må gerne selv forklarer sig. 🙂


loopdk
 
Superbruger
Tilføjet:
15-01-2016 11:08:06
Svar/Indlæg:
1351/206
Gad vide om her er nok til en injuriesag


#85
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2016 23:23:12
Svar/Indlæg:
3100/53
Skal vi antage at denne er lukket, eller hvad sker der?


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2016 00:04:32
Svar/Indlæg:
1334/15
Øv - ikke lukke - da underholdningsværdien efterhånden helt har overgået selve sagen 🤣

Og lad nu venligst være med, at blive alt for personlige overfor #0 - da ikke alle jo er lige gode til at formulere sig eller holde styr på begreberne i den store rma jungle med tilhørende ubehagelige bunker af juridiske spidsfindigheder 😀

At det så nok er pengene der trykker og får sagens engredienser frem i tvungne småbidder, er så ikke så smart herinde, da folk jo ved en hel del om rma og evt. besværligheder forbundet hermed :yes:

Men ud over dèt, vil jeg da også gerne se nogle fakta enten herinde eller på Trustpilot - vel at mærke ved det rigtige firma 😢 🤡


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 16-01-2016 00:05:53.


yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2016 11:11:11
Svar/Indlæg:
1349/11
Hvis man har læst resten af anmeldelserne der står på trustpilot.sk linket højre oppe, så er #0 ikke alene om den dårlige service og tone som proshop bruger overfor deres kunder.

Der er også mange faktorer i denne sag som ikke fremgår eller er korrekte, men det er jo en sag mellem kunden og firmaet, vi kan jo kun rådgive om hvad #0 kan gøre.
Udover det, så hvis proshop ikke har undersøgt en defekt vare godt nok, og bare tilbagebetalt penge, så ligger den hos proshop og idet de har tilbagebetalt pengene, så er sagen slut. De fleste firmaer truer med inkasso, og hvis der bare er den mindste tvivl i en sag, så holder inkassofirmaet sig fra at køre sagen idet de så mister penge herpå. Dette vil være tilfældet her.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af yupper d. 16-01-2016 11:11:36.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
16-01-2016 20:42:20
Svar/Indlæg:
15982/637
Inkassofirmaer kan heller ikke behandle en sag, hvis der er afgivet indsigelse. Så er det fogedretten man skal igennem.


#89
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2016 12:52:13
Svar/Indlæg:
3100/53
Kunne være fint med en update i hvad der er sket i denne sag?


#90
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
01-02-2016 20:39:33
Svar/Indlæg:
200/44
Gik ned i proshop snakkede med dem de undskyldte mange gange over deres fejl fik pengene retur igen på varen (Hade betalt dem)

Og deres grund til og ligge på og at de intet vidste når man snakkede med dem var fordi de sagde at det ikke var en direkte sag så derfor var det kun ham der sad ved rma afdelingen som vidste noget om sagen.

Dog så har jeg stadig ikke nogen garanti på mine produkter mere hos dem har kun direkte via producent så det godt at jeg ikke har tingene mere..


obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2016 20:55:34
Svar/Indlæg:
486/13

Gik ned i proshop snakkede med dem de undskyldte mange gange over deres fejl fik pengene retur igen på varen (Hade betalt dem)

Og deres grund til og ligge på og at de intet vidste når man snakkede med dem var fordi de sagde at det ikke var en direkte sag så derfor var det kun ham der sad ved rma afdelingen som vidste noget om sagen.

Dog så har jeg stadig ikke nogen garanti på mine produkter mere hos dem har kun direkte via producent så det godt at jeg ikke har tingene mere..

Nicl skrev d. 01-02-2016 20:39:33


Den tror jeg ikke holder i en forbrugerklagesag, men rigtig surt for nye ejere hvis de skal belastes pga. det.


#92
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
01-02-2016 21:02:26
Svar/Indlæg:
200/44
Tingene har ikke nye ejere, smidt ud eller genbrugt til andet formål hos andre mennesker.

Vi snakker ikke om dyre GTX til 3000+ men mere et mobo til 500 et par blæsere til 120 måske en enkelt cpu og et GTX 750 men det så også hvad der lå på den konto.


#93
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
01-02-2016 21:06:59
Svar/Indlæg:
200/44
Gider heller ikke gøre mere ud af det, ender sikkert i det samme igen...

Har valgt og stoppe alt køb hos Proshop, fundet nye butikker faktisk også en del billigere og valgt og købe tingene brugt.

Pengene er tilbage og de har indrømmet deres fejl alt er godt igen.


#94
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2016 21:09:13
Svar/Indlæg:
3100/53
Jeg må sige at jeg stadig vælger ikke at tro på noget som helst i den her tråd før der kommer en anmeldelse på trustpilot, som proshop.dk har mulighed for at svare på.

Det hele lugter alt for langt væk.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2016 21:19:08
Svar/Indlæg:
1334/15
#94 - yes 🙂


#96
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
01-02-2016 21:21:00
Svar/Indlæg:
200/44
I kan tro hvad i vil, men hvorfor skulle jeg ville bruge min tid på et falsk opslag?
Har selv andet der skal passes så ville være det dummeste og gøre 🙂


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2016 22:18:38
Svar/Indlæg:
1334/15
#96 - ja men der er nok heller ingen, der vil påstå, at du lyver om din udgave af forløbet. Det er mere dèt, at vi mangler modpartens oplevelse af forløbet for, at kunne vægte for eller mod, hvad der kunne være rigtigt i vores ører, uden endda herefter 100% at kunne være sikre på, at der ikke findes en mere rigtig hændelse et sted midt imellem.

Der er jo ingen beviser for hverken det ene eller det andet, såvidt jeg lige kan se.



#98
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
01-02-2016 22:30:22
Svar/Indlæg:
200/44
Der var en fra Proshop inde og skrive men han ser ud til og have valgt og lade være med og kommentere videre på sagen.
Så modparten har været inde i snakken 🙂


#99
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2016 22:44:06
Svar/Indlæg:
3100/53
#96

Det kan der være mange grunde til.

Faktum er at når folk søger efter proshop på google, så kommer den her tråd nok frem på et tidspunkt, og indtil videre er det bare en tråd uden nogle som helst form for info fra din side af. Alle de screenshots af dine trustpilot anmeldelser du "nok skulle smide op når du kom hjem" op til flere gange, har aldrig dukket op til overfladen.


#100
Nicl
 
Nørd
Tilføjet:
01-02-2016 23:23:44
Svar/Indlæg:
200/44
Har haft sendt alt til dem / de fleste der spurgte om det dengang.

Men dsv er landet sådan at man ikke kan slettet opslag på Hwt hvis man kunne var det gjort.
Så ville folk ikke komme ind i fremtiden.