Asus G20AJ upgrades ? :-)

Diverse d.  12. januar. 2016, skrevet af REKTGuy
Vist: 878 gange.

REKTGuy

Overclocker
Tilføjet:
12-01-2016 12:11:49
Svar/Indlæg:
39/7
Hej HwT

Jeg sidder med min egen G20 maskine og får misundelige blikke og små spydige kommentare fra hhv min kæreste og hendes gode veninder hun spiller med fast, grunden til denne musundelse er fordi min kærestes G20AJ maskine ikke rigtig køre spil som Rainbow Six Siege særlig godt i 2560x1440@144Hz@G-Sync, hendes maskine indholder:

CPU: I5 4460
Ram: 1x8GB
GFX: Asus GTX960 2GB (det bedste mini-itx version fra Asus)
SSD: 128GB Kingston SSDNow300
HDD: 1TB lagerdisk

Ifølge Asus's eget forum understøtter maskinen op til 32GB ram og en i7 4790k cpu og kan klare op til gtx980ti referance-kort(non-oc) stabilt i Firststrike(går ud fra det er et benchmark program, har ikke en dyt forstand på det).. Mit spørgsmål er så lidt til jer:

Hvilken (hvis ikke flere) del(e) af maskinen ville i gøre noget ved hvor det ender med at koste mindst og den trækker flest fps muligt ? 🙂

Jeg går selv og tænker på at smide et enten GTX980Ti eller et AMD R9 Nano i maskinen, men jeg tror ikke helt på det alene er det der gør den hopper fra 30-60 fps i Rainbow Six Siege 😕

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af REKTGuy d. 12-01-2016 12:14:48.
Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
12-01-2016 12:17:29
Svar/Indlæg:
3636/386
Når du er igang, så smid i7 og 8 GB ram mere i den også...

REKTGuy

Overclocker
Tilføjet:
12-01-2016 12:33:14
Svar/Indlæg:
39/7
#1 Jeg var os lidt kommet frem til at jeg ville udskifte rammene, kan dog ikke blive enige med mig selv om jeg "slagter" CPU'en og skulle udskifte den med en i7 4770K/4790K(de har bekræftet at den understøtter i7 4770k cpu'en på ROG's eget forum) CPU, personligt var jeg der hvor jeg ville gøre følgende(ret mig gerne hvis det er forkert):

Jeg ville starte med at udskifte rammene, ssd & hdd til 2 x ssd i raid0 og grafikkortet - da der er flere på ROG's forum der påpeger at en i5 4460 er bygget til gaming og at den næsten skulle yde op med de high-end cpu'er der kan passe i den maskine, dog skulle den cpu også komme hurtigt til kort ved tunge arbejdsopgaver osv. men jeg er som sagt ikke ret klog på dette område så det er derfor jeg søger alt det hjælp jeg kan få 🙂

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
12-01-2016 15:15:21
Svar/Indlæg:
4295/306
Tjek den her analyse:

http://www.techspot.com/review...

Få spil er afhængig af en kraftig CPU og i 1440p vil du ikke opleve nogen forskel i skift af CPU - det er 100% grafikkortet der sætter flaskehalsen.

Det er samtidig også få spil der kan udnytte 16Gb ram, men alt afhængig af hvad hun kører i baggrunden kan det måske godt give lidt også.

Men absolut primært er at skifte grafikkortet. Det er alpha og omega. 🙂

REKTGuy

Overclocker
Tilføjet:
12-01-2016 16:28:50
Svar/Indlæg:
39/7
Det er primært flaskehalsen der er grafikkortet er den gennemgående konsencius igemmen alle de tråde osv jeg har spurgt ind til 🙂 tror jeg får bestilt mig nogen nye ram, ssd'er og grafikkort og får hele maskinen lavet her når kæresten der ejer maskinen er taget på kursus, blir en god overraskelse med alt det brok, bitching og whining det ellers har kastet af sig at hendes maskine lagger når min ikke gør 😛

Sidste spørgsmål herfra er: Når nu hun skal skifte fra nvidia til amd så er det her jeg napper hendes G-syng monitor og gir hende min Asus VG278HE 144Hz skærm, vil den så kunne køre de 144Hz uden problemer til hun får købt sig en freesync skærm ? eller skal vi ud på dagen og købe sådan en også 🙂? (det er mere om hun ville kunne klare frisag på sådan en skærm indtil måneden efter)