Men Producenterne har lavet en redning, alt hvad der bliver lavet har en levetid, som de selv har sat, så de har det ikke så hårdt igen, de har selv regnet ud hvornår vi køber igen 🙂
Jeg har som udgangspunkt kun købt store gfx kort, da det også gø at man ikke skal købe gft hvert år, men igen så er kortene så store i dag, at spillene måske ikke kan følge med 🙂
Jeg har som udgangspunkt kun købt store gfx kort, da det også gø at man ikke skal købe gft hvert år, men igen så er kortene så store i dag, at spillene måske ikke kan følge med 🙂
Ja mit 290x fylder snart 2 år og kører stadig fantastisk. Det eneste jeg har ændret er mit skærm-setup som gerne vil have at jeg flytter til GCN 1.2 eller højere platform, så der bliver nok skiftet til sommer når AMD kommer med nyt. 🙂
Generelt er udviklingen på mange områder jo også kommet dertil hvor det fint opfylder folks behov, og producenterne må til at være lidt mere realistiske omkring hvor ofte man behøver udskifte sit elektronik.
Det samme ser vi jo også på TV og smartphone markedet, hvor man altså ikke behøver skifte ud hvert år. Hvis det ikke bliver smadret eller på anden måde går i stykker så er der jo intet der gør at tingene ikke fungerer glimrende i årevis.
Og ja til internet, email, netbank, facebook osv osv som jo er det langt de fleste har behov for kan man jo nøjes med en PC fra år 2000 - den klarer det lige så fint som en splinter ny. 🙂
Primære årsag er ny pc er ikke markant hurtigere end pc er 4-5 år gammel.
Dengang hoppede fra 500 MHz til 2,4 GHz kunne vikeligt mærkes. Din pc blev hurtigere, men stadig hellere have stationær med til Lan end bærbar.
Meget it netværk kun kan klare 100 Mbit,så begrænset hurtigere en opgradere giver mening.
I dag skal være nørd før kan mærke forskellen. Køre med q9550 eller en i5 3470 er stort set ens hastigheder. Det er kun på elregning kan måles minimalt.
Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Shadowhunter d. 13-01-2016 15:51:43.
Hvis vi tager telefoner, så er de efter min mening meget dårligt lavet, men igen så er det menningen, har dog lige fået mig en iphone, som holder prisen meget bedre, hvis man passer på den, så planer er at sælge om et år, og smide pengende vidre til en ny, og vil mene at iphone holder prisen brdre, end andre mærker 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af busser d. 13-01-2016 18:03:48.
#12 Så du mener at fordi netværk hastigheden er flaskehalsen giver det ingen mening at få en hurtigere computer. Det er jo sådan set rigtig nok. Hvis man alligevel sidder og venter på at indhold skal hentes fra nettet. 🙂
En computer med SSD opfylder langt de fleste mennesker behov. Jeg har lige givet min 5 år gamle i5-750@3.8Ghz væk til min moster, hvor der bare er installeret en ny 256Gb SSD. Den kan alt det hun har brug for, og vil kunne det langt ud i fremtiden.
Som gamer så er 14/16nm GPU'er og HDR display noget der er interessant, men det bliver jo først 2H16 eller 2017 at det sker.
Jeg har tidligere skiftet utrolig meget ud i hardware, og har brugt mange penge hver måned. Om et par måneder bliver min computer 6 år gammel, og den kører for mig stadig ok. Jeg har mange gange overvejet at skifte ud, men er aldrig kommet dertil, da jeg har svært ved at forsvare overfor mig selv at udskifte når den virker ok.
17# Fuldstændig det samme her, og sikkert mange andre med samme holdning som os.
Vil jo egentlig gerne ha noget nyt at rode i, da min pc efterhånden er 4-5 år gammel.. Men kommer også altid frem til.... hvorfor egentlig bruge pengene på det??..! Der er jo desværre alligevel ingen mærkbar forskel, og ingen steder hvor jeg føler der er en flaskehals.