kabinet med plads til 2 systemmer i et?

Diverse d.  14. januar. 2016, skrevet af SkylineGTR
Vist: 2025 gange.

SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 20:25:45
Svar/Indlæg:
2011/185
I forbindelse med at jeg så småt er ved at planlægge afløseren for mit nuværende X58 system. Der går dog en god rum tid i nu inden det bliver ind købt. Købt af ny bil sidste år + jul har lænset min konto godt og grundigt.

Er jeg gået på jagt efter et nyt kabinet til det system. Men jeg søger et kabinet som har plads til to systemer i et kabinet og kunne til det godt bruge lidt indput da de lader til at være meget begrændset udvalg.

Så hvis noget har en ide/forslag fyr endelig løs. Pris er knap så vigtigt og smider gerne 2000 kr. eller lidt mere om nødvendigt.

Krav som det skal have:
støvfilter er et must
godt airflow
Mulighed for at kunne gemme ledninger ordenligt væk. Det mangler det Antec Twelve hundred jeg har nu i den grad.
Plads til minimum 2 grafikkort i det primær system og gerne 3 som ikke er et krav i sig selv (med 3 kort tænkes der 2 way sli + et af mine gamle GTX 970 som physX kort i det primær system)
Det primær system skulle der gerne være plads til et ATX bundkort.

Andre ønsker men som ikke er et krav.
Lavet i aluminium
Plads til de helt lange grafikkort
Nem af og på montering af støvfilter.
Sådan noget som LED lys er på intet tidspunkt nødvendigt, men hvis det har det så jeg gerne det er blåt.
Gerne et stilrens desing.
Harddisk skuffer altså så SSD/harddiske bare kan skubbes ind.
Farve sort eller alufarvet.
Hvis kabinet har indbygget blæser som standart så enten blæser kontrol på kabinet eller kan tilsluttes bundkort.

Hade enelig fundet det her kabinet som har alt det jeg enelig søger, men så at det kun har support for micro ATX som primær system, hvilket er avorligt da det ellers nok var det kabinet jeg ville have valgt.
Men så har i en ide om hvad der ville være ideelt.

http://www.phanteks.com/Enthoo...

https://www.youtube.com/watch?...

https://www.youtube.com/watch?...
MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 20:38:16
Svar/Indlæg:
3907/73
Har du overvejet at sløjfe dit krav til ATX bundkortet?
Du får jo alligevel ikke brug for 3-way SLi.

Hvis jeg stod i samme situation som dig, ville jeg klart vælge det Phanteks kabinet, eller lave et kabinet selv.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 20:48:21
Svar/Indlæg:
2011/185
#1 Jeg sider og overvejer det, men et micro atx kan ikke helt klare det jeg gerne vil have med sli nemlig mellem rum mellem de 2 kort.

Lige som jeg har det i mit nuværende system.




Problemet er med micro atx, er at kortene kommer til at side tæt sammen som har den uheldige bivirkning at kortene bliver ekstra varme og der med ekstra støjene og jeg vil være tvunget til at vælge nvidia´s egen blower køler desing som i mine øjne ikke holder kortene særlig køllig i forhold til aftermarked køler.

Også er der spørgsmålet med overclokking på et micro atx bundkort. Er det noget der dur og hvad med køling på chipsæt. For overclokkes det skal det nye system også med tiden. Hvis planen holder bliver det primær system et X99 system med Broadwell-e eller hvis det går helt galt så jeg ikke kan nå at få spare op i år, skylake-E i vært fald og de CPU på de bundkort trækker noget strøm når de clokkes specielt når jeg satser på noget 8 kernet setup. Og derfor frygter jeg har et micro ATX bundkort kommer til kort på grund af varme og/eller strømkrav til en 8 kernet CPU.

Det er i problemet ligger med micro atx vs. atx. For sli det kommer jeg til at køre med igen.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SkylineGTR d. 14-01-2016 20:54:36.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 20:52:32
Svar/Indlæg:
3907/73
Du kan jo godt få et mATX bundkort, hvor der er et enkelt slot imellem de to grafikkort.
Med hensyn til OC, så kan man få bundkort der er meget kompetente i den mindre formfaktor også.

For hvis du ksal have lavet et kabinet der kan indeholde både et ATX og et ITX bundkort, samt to PSU'er, så bliver det ret dyrt kan jeg forestille mig.


keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
14-01-2016 20:54:13
Svar/Indlæg:
833/39
Eller gå all in og vandkøle det hele ;)


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 21:05:02
Svar/Indlæg:
2011/185
#3 Hmm hvis der kan fås mATX bundkort hvor der kan være mellem rum i mellem grafikkort og overclock potentialet er glimrerne. Så er der jo enelig ikke noget problem i det sådan set.

Og ja hvis det selv skal laves så ja, vil det blive dyrt. Derfor jeg søger en færdig løsning.

Det var også derfor det kabinet jeg linker til var så perfekt da det via den spitter kan køre 2 systemer på en psu så længe psu bare er kraftig nok til bægge systemer.

https://www.youtube.com/watch?...

Men hvis oc er fint og der kan fås så der kan komme mellem rum til grafikkort, er micro atx sådan set fint nok jo. Men så må jeg lige kigge lidt mere på mATX bundkort også se hvad der er af muligheder.

Edit: Ja har faktisk lige fundet et billed med det kabinet, hvor der netop er et bundkort i med mellem rum mellem grafikkort, fedt og med den splitter så der kun skal bruges en PSU så tror jeg da faktisk det her lige er løsningen alligevel jeg står og mangler til mit project.







#4 Planen er nu godt og holde sig til luft køling.

Så tror jeg da det er: case closed


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SkylineGTR d. 14-01-2016 21:21:07.


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
14-01-2016 21:21:46
Svar/Indlæg:
949/9
#3 Han skal vel op i Haswell-E før han kan få mATX med SLI support hvor der er mellemrum. Alle Skylake og Haswell der har 3 PCIe baner har x16/x8 i de 2 øverste, mens den nederste er x4.

Og det build fra Phanteks er også lidt bs, da det nederste kort kun kører x4, hvilket ikke virker med SLI.

PS: Husk den Power splitter skal købes separat 🙂


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Pelinox d. 14-01-2016 21:30:03.


Dildogpersille
 
Ny Bruger
Tilføjet:
14-01-2016 21:37:43
Svar/Indlæg:
21/6

Alternativt kunne du jo købe 2 ENS, gerne aluminiums kabinetter fra f.eks cooltek eller lian og modde dem sammen. Evt med popnitter. Give dem 4 hjul i alt og evt skjule at de er sat sammen med akryl eller glasfiber filla eller hvad man ellers bruger i dag. Der er mange løsninger, men denne vil nok være den der egner sig bedst til de krav du nævner om plads og økonomi. Selvfølgelig, hvis du er handy dandy kan du som #2 foreslår, lave et selv. Ved luft køling af komponenter ville jeg holde de 2 systemer så adskilt som muligt.
Ps. En Hotswap installation er forholdsvis let at lave i 5.25 bay eller som en ekstern løsning via usb.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Dildogpersille d. 14-01-2016 21:42:05.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 21:39:57
Svar/Indlæg:
2011/185
#6 Yes i now med splitter og det kit som tillader 2 systemer skal også købes seperart. Proshop har det hele, så intet problem der i vært fald.

Kigger lidt på det her bundkort

https://www.asus.com/Motherboa...

Lyder ikke godt med 16/16/4 lay out. Da min plan jo så lige som går i vasken. hmm 😕


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 21:40:35
Svar/Indlæg:
3907/73
#6

Han kan nødt nøjes med et MSi Z170m Mortar. Så har han et mellemrum mellem kortene.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MartinRos d. 14-01-2016 21:41:50.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 21:43:40
Svar/Indlæg:
2011/185
#9 Problemet er så bare at jeg er tvunget til at nøjes med 4 CPU kerner og det var ikke lige det som var planen.

Men jeg tænkte på at lave et eller fusk med en extender cable også selv sætte det nederste kort fast lidt længere ned evt.

Altså et kabel ligene det her også montere gfx nr 2 lidt lænegre nede.




Men det er ved at være min senge tid. Jeg vender tilbage i morgen, når jeg kommer hjem fra arbejde.



Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af SkylineGTR d. 14-01-2016 21:51:15.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 21:54:39
Svar/Indlæg:
3907/73
Jeg tænker at siden, du har kunne sidde så længe på en X58 platform. Så er det ikke ekstra CPU power du har mest brug for :)

Samt en 6700K yder noget der ligner 60-70% bedre end din nuværende CPU :)


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 21:59:30
Svar/Indlæg:
2011/185
#11 Nej det er ikke power nu og her jeg har brug for. Men jeg har det næste system også i en 6-7 år inden det skiftes ud og jeg tror ikke helt på at om så lang tid at 4 kerner helt slår til længere.

Bare se for år tilbage med spil. Der var dual core alt rigeligt og i dag er en quad-core nærmest et must til spil. Og derfor siger min intuition mig at om nogle år vil spil gerne have mere end 4 cpu kerner, specielt i multiplayer med mange spiller på banen. Jeg føler i vært fald bare at gå efter flere kerner er mere fremtids sikkert i det lange løb.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SkylineGTR d. 14-01-2016 22:00:21.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 22:11:46
Svar/Indlæg:
3907/73
Ja det er jo et spørgsmål om hvordan man tænker.
Men så må du jo gå på kompromis et andet sted :)
Men for mig virker det bare voldsomt at gå efter X99, hvis ikke man benytter de ekstra kerner.


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
14-01-2016 22:13:42
Svar/Indlæg:
949/9
#8 Umiddelbart ja, du skal op i en i7-5930K for at kunne få x8 i den nederste PCIe port. Har du sådan en, ser det ud til alle Haswell-E mATX bundkort kan køre quad SLI.

#9 Nej, det kort kører kun x16/x4, så den går ikke med SLI. Så skal han over i Crossfire.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pelinox d. 14-01-2016 22:14:03.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 22:17:35
Svar/Indlæg:
3907/73
#14

Det var sgu mig der havde læst forkert 😀


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 22:25:08
Svar/Indlæg:
3907/73
Men det er godt nok voldsomt at bruge 2.500 kr ekstra på CPU og bundkort, bare for at få et slot ledig imellem kortene 🙂


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
14-01-2016 22:27:34
Svar/Indlæg:
949/9
Ja det må man sige. Alternativt kan han vel købe med Nvidias reference køler eller vælge AMD 🙂


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 22:31:59
Svar/Indlæg:
3907/73
Nææ, så hellere spare de 2.500 kr og bruge dem på vandkøling. Så er støjen også væk 😀


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 22:36:04
Svar/Indlæg:
3907/73
Ellers er der et kabinet her.

http://www.coolermaster.com/ca...

Hvis du så køre begge systemer fra samme PSU, er der også plads til en ordentlig CPU køler i toppen.


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
14-01-2016 23:51:18
Svar/Indlæg:
949/9
Ja det kunne man selvfølgelig også. Ville da være meget lækkert 🙂

Kæft det grimt det CM kabinet 🤣


Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2016 23:53:26
Svar/Indlæg:
2343/272
Hvorfor skal den være 2-i-1? :)


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2016 12:57:06
Svar/Indlæg:
3907/73
Ja, Cooler Master har ikke været så heldige med det Stacker. Men det opfylder kravene :)


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2016 18:48:06
Svar/Indlæg:
2011/185
#13 Ja vi har jo alle værd vores mening.

#14 Ja men det er bare stadig ikke helt optimalt med at bægge kort ikke kan køre PCI 3 express 16. Kun det ene kort kan og det andet må nøjes med X8 som svare til PCI 2 express X16. Men det lader til at et kompromi er nødvendigt, hvis jeg ender op med at køre med micro atx.

#19 Ja den har jo det jeg søger, men som andre er inde på så er desing ikke lige frem noget at råbe hurra for. Hvis andre kommer med bedre forslag, får de nok højere prioitet i vært fald.

#21 Fordi jeg vil have et system som er kraftig til gamming og andre tunge opgaver og et lille system som har et lavt strømforbrug der kan klare daglig dagens opgaver som netbank, surfing, streaming og i det hele taget et system som kan stå tændt længen uden at strøm regningen løber løbsk. Der ud over skal den lille maskine fungere som en backup gamer løsning i tilfælde af at hoved maskine for et nedbrud og derfor for en tid ikke kan bruges f.eks. på grund af RMA. Det er smader trals og stå uden en PC i flere uger i træk. Det er prøvet med den nuværende pc flere gange på grund af deffekt hardware som skal RMA og det vil jeg ikke opbleve igen. Derfor er det bestemt at der skal være en mindre backup løsning som også fungere som strømvenlig daglig dags pc.

Hoved maskinen bliver en strøm tørstig ting med 2 grafikkort og kraftig cpu som også bliver overclokket. Der koster altså noget strøm i det lange løb når en af den skal stå tænd det meste af dagen til bl.a. streaming af musik, film og tv serier også skal den lille maskine også være lydløs og det er nemmere at få med et energi venlig system som udvikler mindre varme.

Der udover skal maskinen stå inde i stuen og der vil jeg helst ikke skal til at have 2 seperate kabinetter til at stå. Det både fylder og vil ikke være så pænt vil jeg mene. Mit nuværende system med en I7 920 OC til 4,1 GHz lige og et par GTX 970 i sli som også er overclokket æder altså lidt strøm og til den næste maskine føler jeg derfor at en sekundær mindre maskine er løsningen på det problem. Når man slev skal betale for strøm og alt det der. Prøver man og finde den bedst mulige løsning.

Hvis andre har forslag til et kabinet med plads til 2 systemer, høre jeg gerne fra jer.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af SkylineGTR d. 15-01-2016 19:04:13.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2016 22:57:04
Svar/Indlæg:
3907/73
Ja, tror desværre kun der er en vej, hvis det skal være høj kvalitet og ser pænt ud.
Nemlig et Lian Li PC-D666. Dog koster dette kabinet 4.500 kr.
Så for de ekstra penge til kabinet og et helt system mere.
Der vil du kunne lade din primære maskine stå tændt i 20 år og stadig ikke have udlinet merprisen i elforbrug :)


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
15-01-2016 23:19:52
Svar/Indlæg:
949/9
Et andet alternativ er vel at købe 2 'cube' kabinetter og stille dem oven på hinanden. F.eks.: http://www.kitguru.net/compone...

Ellers er jeg sikker på de her kan lave et kabinet i akryl til dig: http://www.parvumsystems.com/ 🙂