#13 Ja vi har jo alle værd vores mening.
#14 Ja men det er bare stadig ikke helt optimalt med at bægge kort ikke kan køre PCI 3 express 16. Kun det ene kort kan og det andet må nøjes med X8 som svare til PCI 2 express X16. Men det lader til at et kompromi er nødvendigt, hvis jeg ender op med at køre med micro atx.
#19 Ja den har jo det jeg søger, men som andre er inde på så er desing ikke lige frem noget at råbe hurra for. Hvis andre kommer med bedre forslag, får de nok højere prioitet i vært fald.
#21 Fordi jeg vil have et system som er kraftig til gamming og andre tunge opgaver og et lille system som har et lavt strømforbrug der kan klare daglig dagens opgaver som netbank, surfing, streaming og i det hele taget et system som kan stå tændt længen uden at strøm regningen løber løbsk. Der ud over skal den lille maskine fungere som en backup gamer løsning i tilfælde af at hoved maskine for et nedbrud og derfor for en tid ikke kan bruges f.eks. på grund af RMA. Det er smader trals og stå uden en PC i flere uger i træk. Det er prøvet med den nuværende pc flere gange på grund af deffekt hardware som skal RMA og det vil jeg ikke opbleve igen. Derfor er det bestemt at der skal være en mindre backup løsning som også fungere som strømvenlig daglig dags pc.
Hoved maskinen bliver en strøm tørstig ting med 2 grafikkort og kraftig cpu som også bliver overclokket. Der koster altså noget strøm i det lange løb når en af den skal stå tænd det meste af dagen til bl.a. streaming af musik, film og tv serier også skal den lille maskine også være lydløs og det er nemmere at få med et energi venlig system som udvikler mindre varme.
Der udover skal maskinen stå inde i stuen og der vil jeg helst ikke skal til at have 2 seperate kabinetter til at stå. Det både fylder og vil ikke være så pænt vil jeg mene. Mit nuværende system med en I7 920 OC til 4,1 GHz lige og et par GTX 970 i sli som også er overclokket æder altså lidt strøm og til den næste maskine føler jeg derfor at en sekundær mindre maskine er løsningen på det problem. Når man slev skal betale for strøm og alt det der. Prøver man og finde den bedst mulige løsning.
Hvis andre har forslag til et kabinet med plads til 2 systemer, høre jeg gerne fra jer.
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af SkylineGTR d. 15-01-2016 19:04:13.