Overclocker
Tilføjet:
15-01-2016 16:44:40
Svar/Indlæg:
108/32
Hej HWT!
Jeg har lige fået sat mit længe ventet vandkøling i min PC.
Lige nu lyder mit set-up som følgende:
Vandets kredsløb:
- 5,25'' Bay-reservoir
- EK DCP 2.2 pumpe
- 540mm radiator (3x180)
Derefter løber det videre til mit Parallel setup som består af:
- 2x XFX 6970 i crossfire med EK 6970 nickel v2 blokke
- Alphacool NexXxoS XP³
Til slut løber det tilbage i reservoiret.
Problemstilling
Min problemstilling er bare, at CPU'ens temperatur bliver helt ustyrlig. Imens at jeg skriver denne besked, og ikke har andre programmer åbne end firefox, så ligger CPU'en allerede på ca 50. Dog er thermalpasten ikke on point, men 50 grader er i hvert fald i overkanten.
Jeg har også observeret, at flowet fra øverste 6970 til min 2600k er utroligt lavt. Ja, det ligner nærmest at vandet står stille, men en lille smule bevægelse kan dog ses med lidt god vilje.
Kan det skyldes forskellig modstand, i henholdsvis GPU-blok og CPU-blok? Hvis ja, er der en måde at ændre det ud, udover at købe en ny CPU-blok? Kender du et trick/hack, tager jeg i mod det med kyshånd!
Min anden hypotese er selvfølgelig, at pumpen ikke kan skabe et tilstrækkeligt tryk? Eller i hvert fald det tryk som jeg har brug for.
Til sidst kan man jo konkludere, at sådant et parallelt loop måske ikke er den bedste måde at køle sine elementer på. Men jeg giver ikke op så let! Jeg finder det parallelle loop utrolig sexet, frem for slanger der bare løber over det hele. Derfor vil jeg helst (hvis det selvfølgelig er muligt) beholde mit parallelle set-up
Har du tanker/forslag omkring dette, må du meget gerne skrive dem!
Jeg tager i mod alt med kyshånd!
Ha' en god dag, og på forhånd, tak for hjælpen!
Mvh. Frederik 😲
Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af svedel77 d. 15-01-2016 18:23:46.