Helt klart en brøler. Forstår fint at folk foretrækker Windows 10, det er hurtigt og kernemæssigt veldesignet.
Problemet er, at hvis man, som tidligere nævnt, bruger sin PC til andet end pjat og spas, så har man netop brug for kontinuitet i betjeningen.
Virksomheder har ikke ressourcer til konstant at smide deres folk på diverse kurser i, hvor denne og hin funktion nu er blevet af.
Det koster tid og penge hver gang man ændrer funktionalitet eller GUI design, og det er ærligt talt P**** irriterende.
Hvorfor MS ikke fastholder MULIGHEDEN for eks. klassisk XP interface til de gamle gutter, samtidig med at man tilbyder et top-fesent moderne UI til legebørnene, forstår jeg ikke.
Når man endelig har lært næsten alt om Windows i en given version, med en given opsætning, skal man starte forfra med en ny.
Tak for Classic Start menu, som giver en menu man kan finde et hvilket som helst stykke software i på max. 3 sekunder, tak for Iconoid, som gør det muligt at læse ikontekst i kontrastfelt, som på XP. Tak for, at MS bevarede muligheden for den klassiske menulinie i Win 7, og nej tak til Win 10, indtil MS indser at ikke alt skal være visuelt Hip for at fremme produktiviteten, men at selvsamme kommer af rutinen med et OS gui.
At MS fjernede muligheden for at huske separate positioner af vinduer i Win 7 har jeg aldrig forstået, at man fjernede muligheden for ekstra taskbar, har jeg heller aldrig forstået (Windows sidebar i Win 7 var en sikkerhedsmæssig katastrofe). Alene at disse features mangler i Win 7+ har kostet virksomheder og brugere millioner af timer, de aldrig får igen - og sådan er der så meget.
Kald mig bare reaktionær, men for pokker hvor har denne konservatisme sparet mig for oceaner af tid og frustration.