Sticky: Hvilke produkttest ønsker i på Hwt.dk

Diverse d.  17. januar. 2016, skrevet af The Boss
Vist: 6233 gange.

The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
17-01-2016 11:36:43
Svar/Indlæg:
4741/1690
For at gøre det så interessant som muligt for jer, vil vi spørge hvilke produkt typer (ell. produkter) - i helst vil se test af på Hwt.dk.
Vi vil så prøve at gøre vores bedste for at skaffe disse til test på hwt.dk

Og i er også velkommen til at skrive hvilke produkt typer i ikke har interesse i, så vil vi ikke bruge for meget tid på disse.


The Boss


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af The Boss d. 17-01-2016 13:52:09.
Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2016 12:24:04
Svar/Indlæg:
833/98
Grafikkort, bundkort, CPU, ram.

Det er hvad jeg gerne ser testet herinde.

Kabinetter, SSD/HDD, høretelefoner, og alt andet der ikke er hardware læser jeg ikke, så dem var jeg helst fri for


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tha PAC d. 17-01-2016 12:24:25.


Vichy
 
Superbruger
Tilføjet:
17-01-2016 12:51:51
Svar/Indlæg:
419/47
#1 Synes at det er fedt det ikke kun er "hardware", men at det også kan være kabinetter, skærme, telefoner osv.

Jeg har faktisk foreslået komplett, at I kunne stå for produkttest.
Så vil de få goodwill blandt os og I får noget mere trafik her inde 😉


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2016 15:44:40
Svar/Indlæg:
6181/270
Computerskærme hvis det er muligt.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2016 15:56:50
Svar/Indlæg:
2897/83
Selvfølgeligt er der kerneområder som CPU/Motherboards/GPU osv. Udfordringen er bare at de store internationale sites kommer meget hurtigere og ofte med nogle meget mere dybdegående tests end HWT. De har mange flere ressourcer så det er helt naturligt. Så derfor ville jeg også hellere have at HWT fokuserede på andre områder. Som fx:

-Skærme
-Lyd/højtalere
-Laptops
-Streaming (fx Chromecast)
-NUC

Dvs. gerne produkter som man ikke kan nemt kan finde testet på 3-4 andre sites.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Biostud d. 17-01-2016 15:58:03.


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2016 16:22:04
Svar/Indlæg:
3799/43
A ku godt bruge en test af en Massy ferguson trautor, Samt et par gummiroyser. Ja også et test af en Go kædesav, gerne mæ benzin, da vi it gier det er tøse el, det kilder jo bare i dillern hvis at man kommer til at pis å den.

Spøg til side, i skal vel teste al slags hardware der kan benyttes af, til, i, og med en Pc/bærbar pc.
Men hvor grænsen skal gå, det kan jeg ikke sige.
Jeg syntes fx. at det er en god ide' at teste kontorstole til pc brug. Men jeg kan ikke se hvorfor at HWT skulle teste et fjernsyn, da der er andre sider der allerede har flere hunrede, hvis ikke tusinde test bag sig på det område. De benytter sig også af noget dyrt test udstyr, hvilket jeg ikke formoder at HWT ikke har budget til.


LHM
 
Nørd
Tilføjet:
17-01-2016 16:36:38
Svar/Indlæg:
141/22
Jeg elsker alle test, og specielt cpu og bundkort. Test af nuc og andre småmaskiner vil også være velkomment.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af LHM d. 17-01-2016 16:39:09.


clokker
 
Superbruger
Tilføjet:
17-01-2016 17:04:32
Svar/Indlæg:
755/6
Evt nye produkter som man ikke høre så meget om. 😳


Morpheuz1986
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2016 17:16:05
Svar/Indlæg:
486/37

Jeg synes de "små" ting er de mest spændende. Dem jeg selv kunne finde på at skifte udelukkende fordi det er muligt uden man skal ud og sælge sin sjæl til satan for at få råd.

Personligt er jeg fløjtende ligeglad med om vi har 5 eller 8 test af eks. GTX 970. At det er et awesome kort vidste vi jo efter den første test og vil jeg have en sammenligning af kølerene på de forskellige kort, så ligger der jo 2 milliarder test på nettet.

Derimod elsker jeg at få en sammenligning af hvor godt en 212 EVO klarer sig i forhold til en Noctua NH-15D og lignende.

Derudover er kabinetter også et af mine favorit emner. Det er altid rart at få at vide om der er nogle faldgruper ved et kabinet man selv overvejer.


Boomboy
 
Overclocker
Tilføjet:
17-01-2016 17:34:10
Svar/Indlæg:
351/36
Jeg synes i skal søge efter sweetspots.

Når man tager nettet i betragtning (som siden her også er en del af) kan man finde test/review eller forum information om stort set det hele..

Men det er dog 100% sikkert at når intel kommer med en ny cpu gløder nettet af anmeldelser. Det samme med når der lander ny serie gfx.

Som tidligere nævnt, kunne det være fedt at finde en anden vinkel, eks. streamning bokse, mediecenter enheder, køling mere i tilbehørs-afdelingen


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Boomboy d. 17-01-2016 17:34:41.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2016 17:47:03
Svar/Indlæg:
5474/39
gad godt se en test af B&O S3 serie af trådløse højtaler.

generalt trådløse højtaler.

ikke et krav, men kunne ønske en test af Oled pcskærm engang i fremtiden. Pt, tager producenten 10.000 kroner for oled skærm. Det bliver ikke lige her og nu.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 17-01-2016 17:50:03.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2016 19:30:16
Svar/Indlæg:
5474/39
5
Stol er forskellig fra person til person. Der er behageligt.



scummy
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2016 21:32:40
Svar/Indlæg:
267/20
General må det jo være hardware. Alt hardware.
Jeg anser også "tilbehør" af alle slags, som hardware.
"Kernetest" må gælde alt en Gamerpc, burde/kan indeholde.
Specielt test for os "selvbyggere" Er også test af: Routere/headset/mus/kølere/tastatur/støvfiltre/kabinetter og interne såvel som eksterne HD/SSDer mere end velkomne.

Mindre aktuelt er måske, MEN stadig, også interessant at læse test om: Mobiler/Gps/UHD/4K tv/Digital/spejlreflekskameraer.
Alsidighed er godt. Så længe kerneområdet ikke bliver forsømt.
Det eneste der irriterer mig lidt, er de mange muse-og NAStest. (Men sådan er vi jo forskellige) 😀
Og HURRA for det 🤡


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2016 22:19:13
Svar/Indlæg:
4216/223
Vi ser oftest at maskiner bliver testest for blive brugt til gaming, a la toppen af poppen, og midway.

Jeg kunne godt tænke mig og se en test af en maskine med minimums hw i, som kørte til hvad vores forældre/bedsteforældre skal bruge. A la noget excel, facebook, youtube, flash spil.

Kan det lade sig gøre, på næsten samme måde som linustech har gjort, at lave en pc til minimums pris, og så se hvad den kan præstere?
Hvis det har været oppe før kunne jeg godt tænke mig og se det igen, hvis kræv har tiden til det?!


Hvis i kan få en aftale med en drengerøvsside, til fjollede gadgets til nørden, manden, kærsten( 🤣 ).


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mfcods d. 17-01-2016 22:21:03.


Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2016 00:54:42
Svar/Indlæg:
2518/53
Gode cpu køler, luft og lukket vand.


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2016 02:38:13
Svar/Indlæg:
1440/318
Jeg bliver sikker trampet ihjel nu...
Måske et par spil review´s når der kommer noget fra "de store"...
Ellers ville jeg faktisk gerne have nogle review´s af Benchmark og OC programmer. Syndes der er svært at finde nogle ordenlige review´s af disse på nettet og det ville da være rart hvis I ville påtage jer opgaven 🙂


Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2016 08:53:34
Svar/Indlæg:
1145/40
Medie afspillere

Flere tests af mus og controllere.

Gerne højttaler tests

Flere skærmtests :yes:

Som oban666 skriver, så gerne tests af de HELT store titler :yes:


Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2016 09:03:44
Svar/Indlæg:
833/98
Jeg sidder tilbage med en noget anderledes tankegang. Jeg har været herinde siden det hed Overclocking.dk

Jeg tænker så jamen siden hedder Hardware test portal, og det burde ikke ændres. Det betyder i min verden vi er et sted der omhandler hardware. Ikke TV, ikke skærme, ikke gadgets, ikke telefoner, ikke højtalere, ikke mus og tastatur, ikke spil test osv osv

Lige da HWT blev formet ud fra oc.dk var det 2 sider, en til forum og decideret hardware test der havde med overclocking at gøre, og en side med resten af det hardware som ikke havde med oc at gøre. Måske man skulle ud i at skille det af, så HWT.dk omhandler det vi alle er her for hardware i sin reneste form, uden omsvøb, men det nyeste og fedeste. også lade den anden side tage sig af test af det andet.


Audane
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2016 09:42:28
Svar/Indlæg:
461/31
Hvad jeg bruger mest tid på at læse af anmeldelser uanset om det er her eller på andre hardwaresider er(her er placering efter tid brugt).

a) grafikkort
b) bundkort
c) processor
d) SSD/HDD
e) ram
f) "tilbehør"

Jeg ser det ikke nødvendigt at der bliver opfundet en hellig gral. Der er andre sider, der går klart mere i dybden med f.eks. tests af grafikkort end HWT.dk måske nogensinde kommer til. Alene baseret på den kommunikation andre har en fordel af: direkte henvendelse til producenten ( techpowerup.com f.eks. hvor W1zard skriver direkte til producenterne når der er bøvl med driverne/kortet/oa.)
Den fordel - om man vil - tvivler jeg på bliver gængs her.

Det var egentlig ikke specielt positivt ovenstående, beklager Sten. Det er dog ikke ment som sådan.
Jeg kan godt lide at komme her og læse anmeldelser og de fleste er faktisk skrevet rigtigt fint. Men - som det også er blevet nævnt før her: de kommer gerne noget senere end andre HW-sider kan bryste sig af. Sådan er det bare her på HWT.dk og det har jeg det fint med. Det er alligevel sjældent jeg køber toppen af poppen kort ved launch


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
18-01-2016 11:41:24
Svar/Indlæg:
4741/1690
#
Alle indlæg bliver læst og vurderet positive som mindre positive, for vi kan måske lære et eller andet af jeres holdninger.

Og sjovt nok, er der ingen af jer som nævner vore PSU artikler - som vi får stor ros for af producenterne! Så meget ros at de står på venteliste for at få testet deres PSUer på Hwt.dk
Og vi har flere gange kunne påpege fejl i PSUer fra "0" serie PSUer, som så er blevet rettet inden launch.

#5
Tv er kun undtagelses vis blevet testet her på Hwt.dk og senest kun pga. at Samsung tilbød os et buet TV i test, har vi gjort det.
Vi ved godt vi ikke kan måle os med http://flatpanels.dk/ som laver særdeles gode test af TV/skærme, derfor ser i ikke mange test på Hwt.dk af denne type produkter.


#17
Hwt.dk blev i starten, netop startet op for at levere hardware test til Overclocking.dk - og var derfor to selvstændige sider.
Tiderne ændrede sig, og Overclocking.dk fik mindre og mindre besøgende - og var til sidst kunne en lille site for decideret OC nørder. Heo fik andre interesser, som gjorde at vi lavede en sammenslutning af begge sider - og gjorde OC delen mere mainstream pga. den mindre interesse for OC. Det har jo også vist sig hvor svært det er at holde liv i en decideret OC site, se bare hvordan det gik med OCTeamDanmark.dk


#18
Dine bemærkninger, kritik om man vil er i mine øjne positiv kritik, som vi kan lære et eller andet af! og derfor modtages de positivt - kun sådan kan vi gøre Hwt.dk bedre.
Hwt.dk bliver tit udvalgt til launch site, men vi erkender pga. at siden drives med frivillige crew, som har fast arbejde, er studerende ved siden af deres hobby som er tester på Hwt.dk - kommer vores artikler ikke altid som nogen af de første.

Og vores opbygning af at gøre vores artikel flow så gode/læsbar som mulig, gør at det tager tid.
Vores måde at fremstille artikler på er:
1. Skribent har 10-12 dage til at teste et givent produkt.
2. Herefter skal det godkendes (eller der skal laves rettelser/tilføjelser) af en red. ass. som er ansvarlig for produkt gruppen.
3. Når en red. ass. har godkendt det tekniske indhold, bliver artiklen sendt til en korrekturlæser, der retter grammatiske fejl og evt. oversætter konklusion til engelsk.
Først nu er artiklen så klar til at blive frigivet - og ja ud over en produktionstid på 10-12+, dage bruger vi måske en uge mere til godkendelse og korrektur.

Men det er den måde vi mener vi fremstiller vore artikler bedst på.




mvh
The Boss



Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af The Boss d. 18-01-2016 12:19:53.


#20
Temp
 
Overclocker
Tilføjet:
18-01-2016 12:16:10
Svar/Indlæg:
196/5
#19 Jamen så vil jeg da skrive PSU test. Hvilket jeg faktisk mente inden jeg læste din kommmentar (ja det kan alle jo komme og sige 😀 )

Men her følge lige mit indskud:
Generalt for de følgende kategorier: Reviews, men også gerne endnu mere hvad der er på vej indenfor kategorien.

PSU
Skærme (Venter stadig på en 27" IPS@120MHZ, måske det ender med Oled)
Mus
Kabinetter
Laptops (mest allround maskiner for mit vedkommnede)

I kunne måske (i samarbejde med forhandler) lave købsanbefalinger/test af de højest vurdere produkter indenfor nogle kategorier:
RAM
Bundkort (budget, elite)
CPU
Køler (FX coolermaster 220 Evo, Value for money)
SSD

Baseret både på jeres erfaringer, men også på flere store (udenlandske) tests.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Temp d. 18-01-2016 12:18:57.


Confidenze
 
Overclocker
Tilføjet:
18-01-2016 14:10:42
Svar/Indlæg:
217/59
Det kunne være über awesome hvis man kunne teste nogle VR briller!


hannemann
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2016 17:23:49
Svar/Indlæg:
25/5
Støj
Kontormaskine
Familiemaskine
Gamer
Niels


hwt-msa
 
Ny Bruger
Tilføjet:
21-06-2016 10:32:34
Svar/Indlæg:
1/0
Jeg synes det kunne være megafedt med en test af kontorstole...

Jeg skal selv have noget fedt at sidde i, men aner ikke om jeg fx skal vælge en billig fra Jysk:
http://jysk.dk/kontor/kontorst...

eller en mega lækker - og dyrere - luksusstol Phatt Albert:
http://www.istol.dk/chef-konto...

😉

Kan det overhovedet betale sig at betale mere eller er de billige gode nok?

Det er blot mig forslag :)



Javajive
 
Overclocker
Tilføjet:
21-06-2016 11:33:44
Svar/Indlæg:
184/6
Tænker lidt det kunne være interessant at se nogle effekt spørgsmål undersøgt og besvaret efter bedste evne.

Gfx osv. er undersøgt rimelig bredt mange steder, mht. sli vs single osv.

Noget med bla. custom loop køling kunne være interessant. Reelle effekt af at skifte størrelser på loop slanger, radiator tykkelser, dobbelt pumpe mod 1 pumpe osv. Noget af det man ellers leder længe efter uden at finde noget konkret på det. Kunne være en god hjælp til nye, og muligvis aflive et par myter.

Muligvis noget med effekten af ram ved 1333 vs 2133 i samme system osv.

Generelt lidt mere klarlægning over hvor meget der gir reel effekt, og hvor meget der bare er hardware spec hysteri uden egentlig eller meget ringe effekt.


Guffi-Vp
 
Superbruger
Tilføjet:
21-06-2016 11:59:38
Svar/Indlæg:
140/18
alt hardware inde for computer \ gamer
gfx cpu bundkort ram osv

men gamer stole headset og mikrofoner kunne også være fedt
syntes ikke man ser mange af dem på nettet


men noget jeg godt kunne tænke mig var tests / måske små guides til programmer som

Xbmc/Kodi freenas xpenology unRAID og noget med raspberry pi og ander af de chip on a board :D


Blackwater
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2016 10:27:50
Svar/Indlæg:
869/100
Skærme som i UWide sat op i forhold til 120 - 144 Hz osv.


sorlar
 
Superbruger
Tilføjet:
24-08-2016 21:02:54
Svar/Indlæg:
47/3
Nu må det være tid til nogle DVB-C interne tv-tuner
Forslag til testen
- bruger venlighed f.eks kanalsøgning
- optagefunktion
- kompatibel med Windows i forbindelse med tænd/sluk af pc i forbindelse med optagelser
- streaming til intern/ ekstern netværk
- opløsning / optagelse opløsning
- egen MPEG dekoder


#28
Gob
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2016 11:21:01
Svar/Indlæg:
557/100
Haha, så får HWT folk lige pludselig travlt. 😀

Synes sgu i har klaret det meget godt med hvad i har lavet indtil nu, så et STORT LIKE til jer. Kan godt følge jer at det ikke er lige nemt at skaffe de forskellige ting hjem til at lave review's. så ingen ønsker fra min siden af. 🙂


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2017 16:13:16
Svar/Indlæg:
5864/1283
F.eks nogle ting som andre ikke tester, men som har IT indvordes.
Missilsystemer
Rumteleskoper
Ubådssonar
Skibsradar

Alvor til side, VR gadgets, all in one printere, dockings-stationer.


AmBIc
 
Ny Bruger
Tilføjet:
09-11-2017 21:26:59
Svar/Indlæg:
1/0
Nu er jeg ikke sikker på om man kan sætte billeder ind, men jeg gad godt se denne her testet - ring dørklokken.

https://picee.dk/ring-d%C3%B8r...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af AmBIc d. 09-11-2017 21:28:12.


Klaus
 
Overclocker
Tilføjet:
12-02-2019 10:08:53
Svar/Indlæg:
1/0

Alt der rimer på noget med grafik er noget jeg gerne ser tests af 😎

 

 



Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Klaus nr27 d. 12-02-2019 10:10:10.