Overclocker
Tilføjet:
19-01-2016 12:40:24
Svar/Indlæg:
18/1
Hej HWT
Jeg har et seriøst problem, som jeg snart er ved at blive totalt gråhåret over, og som jeg har brug for jeres hjælp til at få løst.
Det handler om en 3 TB WD Red disk, der ikke virker som tilsigtet. Det startede med, at jeg ikke kunne få startet min Win 10 maskine op, og ved at af- og påmontere mine HDD's fik jeg isoleret problemet til denne disk.
Jeg har herefter pillet den ud af maskinen og sat den i en HDD dock for at se, om jeg kunne reparere den. I Diskhåndtering står de 27xx MB som Ikke-allokeret og disken som Ikke initialiseret. Jeg prøver selvfølgelig at initialisere den med det resultat, at Windows skriver, at "anmodningen ikke blev opfyldt pga. en alvorlig fejl i enhedshardware".
Jeg læser videre og finder ud af, at GPT partitionstabellen muligvis er corrupted, og jeg forsøger derfor at genskabe den med diverse værktøjer, heriblandt Minitool Partition Wizard. Dog lukkede programmet de første to gange, men nu har den fået tygget sig igennem 12000 sektorer ud af godt 5 mia.
Jeg kan ikke bruge FDISK - create GPT, da disken ikke er initialiseret og ikke optræder i CMD. Dog kan jeg godt se disken i såvel BIOS som Diskhåndtering.
Har I nogle gode råd til, hvad jeg kan gøre? Indholdet på disken kan godt tåle at blive slettet - jeg vil bare gerne have min disk igen :)
PS: Disken spinner op, som den skal, og der er ingen kliklyde eller andet. Det tyder derfor på en anden fejl på disken - muligvis noget GPT halløj