har fundet ud af at begge fans inkluderet ikke er PWM, derfor kan cpu fan på motherboardet ikke styre hastigheden på dem. Ved i om jeg kan styre hastigheden på dem hvis jeg sætter dem til sysfan, og så bruger programmet speedfan?
#3 der er intet andet end at prove sig frem men det skulle undre mig din speed fan ikke kan kontrolleret din cpu fan selv om de ikke er PWM. D uhar nok bare speedfan sat til pwm justering i stedet for volt justering. jeg har ikke oplevet et bundkort hvor speedfan ikke har virket med cpu fan styring efter korrekt opsaetning
#4 har du noget specifikt info om det bundkort ikke har voltstyring ?
-- edit --
#3 lol saa hentede jeg lige speedfan ned paa min arbejds pc for at lave en hurtig guide til opsatning af speedfan. min arbejds maskine har ikke en I/O chips der re understoettet af speedfan. saa nu HAR jeg oplevet et bundkort der ikke kunne justeres med speedfan 🤣
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sven Bent d. 20-01-2016 15:30:41.
Jeg har et Asus P8Z68-V PRO bundkort og samme køler - og det kan da fint styre hastighederne på blæserne - undrede mig godt nok også, fordi stikket ikke var med 4, men kun 3 ledere, men det virker nu fint.
schmid isntaller speedfan igen (4.51). ga ind under config og derefte advanced. tag et screenshoot at alle menu punkterne i drop down menu'en. sa skal jeg hjaelpe dig frem
Ser ud til at du kan bruge system fan headern til dit project
https://forum-en.msi.com/index... You can hook up this three-wire fans to the board's system fan headers that actually support manual regulation (they will be listed in BIOS Setup as controllable (H/W Monitor Section) and then have those fans controlled with speedfan under Windows
Har fundet ud af jeg har stik med der kan reducere 12v til 7v så de kører langsommere. Skal til at afprøve med dem.
Har begge stil i y ledning til cpu_fan, tror heller ikek det er smart sådan her, tror jeg prøver at sætte dem til 2 forskellige sys_fans. Da cpu_fan sikkert kun kan styres via pwm?
Arh ja ser lige din næste besked, der står det samme som jeg lige skrev. ^^
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Schmidter d. 20-01-2016 16:31:33.
ser ud til at du har 3 fan udtag du kan styre iht til I/O chippen paa dit bundkort( spoergsmaalet er saa hvor mange der er loder til chippen) under pwm mode 1 hvad har du af valgmuligheder der ?