Har selv leget en del med det.. Prøvet med et komplet logitech 5.1 system, rigtig surround forstærker med front, center og baghøjtaler, samt 2xstereoforstærker til front+bag.
5.1 a la logitech:
Min mening er, at hvis du ikke har tilstrækkelig med afstand til dine fronter, så skal du ned i noget 5.1 setup lig de modeller som logitech laver...
Centerhøjtaleren er lille, så der virker lyden ikke så direkte, som hvis det var en rigtig surround center. Hvis du har godt med afstand, så kan du fint prøve af med noget hifi surround.
2xstereoforstærker + aktiv sub:
Det setup som faldt i bedst jord hos mig var 2xstereoforstærkere + aktiv sub. En til at trække fronter og en til at trække baghøjtalere. Så købte jeg et ordentlig lydkort der kunne styre surrounden gennem de analoge udgange...
Ulempen her er at det er den dyreste løsning, og det kan meget vel ses på elregningen.
Surround forstærkeren:
At have en stor surround center liggende under skærmen gav en meget ulig lyd. Lidt som om at der kom aaalt for meget lyd direkte på for kort afstand, det lød bare ikke godt.
Men en go mellemløsning... Bedre lyd en et logitech system, men stadig billigere løsning end 2xstereoforstærkere.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Valagar d. 25-01-2016 18:09:39.