Ny mobil.

Diverse d.  29. januar. 2016, skrevet af Donols
Vist: 733 gange.

Donols
 
Overclocker
Tilføjet:
29-01-2016 10:05:20
Svar/Indlæg:
103/33
Hej alle i glade mennesker.

Har brug for jeres viden og ekspertise :yes:

Jeg skal have ny mobil, og valget er faldet på en af disse to.

Samsung galaxy s6 edge+

eller

Sony Z5 premium

Så lad mig hører jeres pros and cons.

På forhånd tak
caspertl
 
Enthusiast
Tilføjet:
29-01-2016 10:48:18
Svar/Indlæg:
77/18
Jeg har en Sony Z5 (dog ikke premium - da jeg synes den alm. er lækrere med materet glas) Jeg er vildt glad for den, den er rigtig lækker. Har intet dårligt at sige :)

Det er en værdig efterfølger til min Z3.


Donols
 
Overclocker
Tilføjet:
29-01-2016 10:52:15
Svar/Indlæg:
103/33
#1

Efter hvad jeg kan se er det hvis også kun den lidt større skærm også de 4K premium har.

Har nemlig selv Z2 nu og det har været en super god telefon for mig. Har før i tiden haft samsung ude at have noget at klage over, så tænkte par mere om man skulle prøve igen 🙂


caspertl
 
Enthusiast
Tilføjet:
29-01-2016 10:55:51
Svar/Indlæg:
77/18
#2
Husk nu, at indhold kun vises i 4K i udvalgte apps, dvs. fotoalbum osv. Så til daglig, har du IKKE en ægte 4K skærm. Det næste er så, at du ikke kan se forskel på 1080P og 4K på en 5" skærm... Udover at du kan se at batteriet drænes hurtigere på 4K ;)
Og jeg ville være bange for fingeraftryk på den spejlglatte overflade på Z5Premium.

Jeg har haft en Samsung Galaxy S3 - som jeg er lidt skuffet over. Byggekvaliteten er virkelig ringe i forhold til Sony. Batteritid er dårlig, skærm er alt for unaturlig kontrastrig..
Men den nye edge er helt sikkert lækker også.. Ingen tvivl om det. :)


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2016 15:27:30
Svar/Indlæg:
2885/268
Jeg har lige sat med en samsung galaxy s6 edge

dejlig lys skarp skærm som ligger godt i hånden men er lidt for smal for mig når jeg er vand til og køre med en lg g3 til daglig.

godt lydkort med mulighed for at konfigure lyden sådan at man kan komme til og høre nogle toner man normalvis ikke ville kunne have hørt.

hurtig hardware alt køre som en drøm og dejlig hurtig til og starte op.

Men ordbogen fejler i min optik. Nu er jeg vand til og køre med en LG g3 hvor at når man skriver en besked så er det, det man skriver som kommer ned på skærmen. Ordbogen på lg g3 kommer naturligvis med forslag til hvad den syndes at kunne genkende ud fra hvad man skriver af ord men den sætter dem ikke ind automatisk det skal man selv gøre ved at trykke på det ord man ønsker at bruge.

samsung den sætter automatisk det ord ind som Den tror du ville bruge, hvilket er noget grap i min forstand, da den aldrig nogensinde ville kunne vide hvad jeg ønsker at skrive, så det resulter i en djævelsk masse af rettelser under vejs mens man skriver på samsung

Yderst strømslugene. Samsung behøver ikke arbejde ret meget før det begynder og æde godt af batteriet, heldigvis så tager den ikke ret lang tid og lade op hvis man skulle have brug for det under vejs.

Sony du kigger på er intressandt pga dens skærm og dens kamera som kan tage billeder i RAW filer

Men er det, som man er ude efter er LG W10 en dejlig mulighed da den har så meget at byde ind med på kamera fronten. Ved dog ikke om den kan tage billeder i RAW filer, men kan måske undersøges via google.

LG W10 minder rigtig meget om lg g4 dog med en masse ekstra funktioner.

LG har gjort det rigtig godt med deres G serie
G serien har de gjort tingene så enkelt som muligt, du har bla ikke en masse knapper som du kan komme til og trykke på ved et uheld ved at holde telefonen i hånden, knapperne sidder nemlig bag på og passer lige til ens pegefinger når man snakker i telefon.

man slipper for at døje med og godkende opkaldet når den ringer, kig på telefonen og se om det er en du ønsker at snakke med, er det det så tager du bare telefonen op til øret og opkaldet godkendt og i begynder jeres samtale.

man slipper for at lede efter tænd og sluk knappen når man ville tænde eller slukke skærmen da man bare trykker 2 gange på skærmen for at tænde den og lige ledes 2 gange for at slukke den.

stort batteri
g2 er testet til og klare ca 2 dage på en opladning og g3 pga bedre skærm ca 1.5 dage.

dette er selvom man har hørt musik eller surfet meget på nettet samt have haft diverse samtaler.

Ja jeg kunne sikkert blive ved med og skrive men jeg ville slutte af her.

Mvh


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2016 15:42:21
Svar/Indlæg:
5224/222
Hold dig væk fra edge. Tag den normale i stedet.
Den skærm bliver meget nemt ridset og at få den fikset er et mareridt da erstatningsskærme er fyldt med buler, ridser og andre fejl.

Har den "normale" nu i 64gb og den er super fin 🙂


Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2016 16:30:36
Svar/Indlæg:
1145/40
#5 +1 Har også Flat udgaven i 64gb - den spiller bare max :yes:


Donols
 
Overclocker
Tilføjet:
29-01-2016 18:10:37
Svar/Indlæg:
103/33
Okay hvis jeg skal holde mig fra den, findes den anden så også i den store 5,7 tommer?

Hehe poulsen48 kan se at du er glad for LG, og må blankt indrømme at dem havde jeg slet ikke tænkt på😉

Jeg kan sagten se det med 4K skærmen på Z5, også strømforbruget, igen var det mere den store skærm 5,5 tommer som.jeg var lidt pjattet med😛



poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2016 18:52:37
Svar/Indlæg:
2885/268
LG's G serie har forholdsvis relaktive store skærme og de går helt ud til kanten så du ingen ramme har.

På den måde har de gjort en stor telefon slanker 😀
Men ja jeg er glad for min lg g3 kunne godt tænke mig g4 eller den nye w10.

Men selvom jeg er glad for LG så ville jeg stadig kun give min lg g3 4-6 stjerner.

Grundet at man godt kan mærke at det ikke er den hurtigste telefon på markedet. den klare opgaverne men den tager bare lige lidt ekstra tid om det i forhold til de andre giganter.

Flere funktioner til kameraet ville heller ikke have gjort noget og her til mulighed for at tage billeder i RAW fil format. og flere megapixels kunne man godt savne.


Men nu ville jeg ikke sige mere du kan tjekke anmeldserne ud på mobilsiden.dk 😀

Ønskes du en god weekend.