Sidder og lure på de gaming gaming keyboards fra Corsair. jeg fik lige øje på dem da jeg var en tur forbi webhallen for nogle uger siden. damn de er fede at se på :) overvejer om jeg skal offer 1200 kr på sådan et... men jeg er tvivl om hvilket et det skal være og hvad for et der er det bedste?? skal ikke ha et med 300 taster på, da jeg bruger ikke genvejs taster
Jeg har K70 RGB med Red Cherry MX og er super glad for det. Det føles super lækkert og har et fantastisk kvalitets feel og mulighederne for indstillinger af taster, farver osv er helt frie og op til dig selv.
OK hvad er vægten på sådan et?? kan godt li at det bliver hvor man sætter det på bordet
Lige nu har jeg et SteelSeries 6GV2 som jeg er rigtig glad for.. det har kun et minus.. tasterne sidder lidt for løst ind imellem. men det vejer også godt til super fedt :)
Har osse haft et K70 keyboard, og mage til lort skal man godt nok lede længe efter. Det tog mig 3 uger så røg det på forbrændingen, jeg ville ikke engang være bekendt og sælge det til en anden bruger.
Tasterne er for høje, det er alt for meget spil plads og man skal trykke for meget før der kommer en reaktion.
Ganske som altid, Corsair er absolut slet ikke værd og røre ved i nogen retninger, de var gode da de kom frem, nu er de langt under middel.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ebo d. 30-01-2016 10:41:10.
Ja det er sku mange penge for et tastatur! men synes jo bare det så lidt sygt ud med alt det lys og farver.. totalt luder agtigt at se på, så tænkte at det må jeg eje 😀
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 30-01-2016 11:04:38.
jeg har et mx silent rgb, kan kun anbefale det, og jeg synes absolut ikke at man skal trykke ret meget på tasterne før de reagerer. og så larmer det ikke når man trykker på det i forhold til andre mekaniske tastaturer jeg har hørt. :)
#2 Det har en god vægt og flytter sig bestemt ikke under brug men det tror jeg mere er grundet de solide gummifødder.
Ang. lys osv så kan man jo helt selv bestemme hvor "luder agtigt" det skal være 🤣
Jeg skulle ganske rigtigt som Ebo siger lige vænne mig til at tasterne var en anelse højere end jeg var vant til fra mit gamle men det kom hurtigt på plads og jeg synes bestemt ikke der er meget spil plads tværtimod.
Har haft det gamle K95 keyboard hvor lysene gik ud en for en, til sidst manglede der 34 lys. Det larmede hver gang man skrev. Hvordan de nye er skal jeg ikke udtale mig om, og det finder jeg aldrig ud af.
Har haft det gamle K95 keyboard hvor lysene gik ud en for en, til sidst manglede der 34 lys. Det larmede hver gang man skrev. Hvordan de nye er skal jeg ikke udtale mig om, og det finder jeg aldrig ud af.
Det er fixet med de nye RGB keyboards, hvor dioden ikke sidder og titter frem, men derimod sidder nede i selve tasten. (Det var et kendt problem, som Corsair også accepterede. Jeg fik byttet mit K95 til et K95 RGB uden så megen som en mine 🙂 )
#0 Som med mus, er det sindsygt svært at rådegive om. Jeg er helt vild med mit K95 med MX Red, dog er de lidt svære at skrive på, da de er så bløde.
Jeg vil uden problemer anbefale et K70 RGB, men TAG UD OG PRØV ET. De andre har fuldstændigt ret i at tasterne er lidt høje. (Det har dog den fordel, at det nok er det nemmeste keyboard at rengøre, jeg nogensinde har haft).
Derudover, så er larm fra mekaniske keyboards meget ofte noget som kommer an på brugeren. Vender man sig til ikke at trykke tasterne i bund, får du ikke et mere stille keyboard, end et MX red, da tasten er 100% lydløs. -det som larmer er når tasten rammer bunden. MX Blue er en anden sag, da der kommer et tydeligt "klik" når man trykker forbi punktet hvor tasten registrere trykket.
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Ciric d. 30-01-2016 17:15:21.
Jeg har også et K70, er super glad for det! Har været igennem både SteelSeries og Logitechs mekaniske tastatur, inden jeg fandt Corsair - hvilket imho er LANGT bedre end de nævnte.
Jeg har købt et k70 brun mx for nyligt,som er mit første mekaniske tastatur,bare for at se det hvorfor det er religion for nogle. Jeg har altid brugt membran og har været tilfreds med et Apex...
Kvaliteten er rigtig lækker,der er de nødvedige genvejstaster og ingen overflødige for mit vedkommende. Ledningen er åndsvag tyk og stift,så den svæver 5 cm over bordet til bordkanten,som er 40 cm væk. Rød lys er for belastende at se på,selv på laveste lysstyrke. Og som nævnt,er tasterne for høje og skal trykkes for "meget" ned. Så jeg tvivler på at mit næste tastatur bliver mekanisk,måske,hvis der kommer mere membran følelse over det...
Roligt att se att du är intresserad av våra tangentbord. :)
Vilken switch man vill ha är väldigt personligt tycker jag, så där ska man helst testa i butik. MX Red är ju gjorda för "gaming" medans MX Brown och MX Blue mera är riktade mot de som skriver mycket. Dock tycker jag de sista två fungerar bra till gaming med.
Som jag förstod det så ville du inte ha massa extra makro-knappar, då är det K70 RGB eller Strafe RGB du ska köra på!
Vi har även ett tangentbord som är ännu mindre, utan numpad, K65 RGB. :)
Till alla andra: väldigt roligt att ni är så nöjda med våra tangentbord! :)