Har et tv til salg på dba
Er blevet kontaktet af en køber fra Kiev
Som gerne vil købe det.
Han beder om min paypal konto.
Så vil han overføre pengene og så arrangere med noget transport.
Er der er risiko ved dette?
Synes bare det virker lidt underligt med en gut fra Kiev. Men tja hvorfor ikke.
Lad være med sælge til nogen, så langt over øst på. Du kan tåle, at miste tvet.
15
Der er meget snyd eBay. Købe mit hardware hos en forhandler i Danmark.
Kinesiske eBay kunne sælge en lav stk pris er mere end kan bruge. Det bliver en god pris.
Hej - som alle de andre er inde på, er det et forsøg på svindel.
Western union er kendt som dèt transaktionsfirma, der bliver brugt af flest scammere i verden.
Pengene er lokkemaden, og den forvirrende transaktionsmåde er for, netop at forvirre folk, der så er dumme/grådige nok til, bare at hoppe ud i det, med et efterfølgende ekko i tegnebassen som resultat 😀
Generelt så hold jer fra østeuropæiske handler, da de er organiserede og nærmest står i kø for at svindle, samt er umulige at få pengene retur fra. Har selv haft masser af sager kørende med dem, men har fulgt/spurgt div. kundeservice først, så div. penge heldigvis er blevet godtgjort. Dog op til næsten 2 mdr. ventetid på nogle sager 😩 🙂
det er forsøg på phishing.. Har selv været kontaktet mange gange, hvor mit kaspersky blokerede for phishingforsøg første gang, da jeg ville logge på paypal for at sende en anmodning.
Svin ham til! Det gjorde jeg 😎
Du kan ikke vide om den mail er forfattet af Paypal.
Han beder DIG om at sende 3000,- til ham for at DU skal sende DIT fjernsyn til HAM.
Jeg vil gætte på at han er skide ligeglad med det TV, ham vil bare have de tre tusinde.
Se #16 - kan ikke skrives mere klart.
Læs nu hvad han skriver til dig ?
I en af de mails du har fået, og vist her, skriver han at han har overført 3000 kr ekstra, udover de 3900 kr for varen, "til fragt" ?
Når et godtroende offer læser hans mails, så kunne de tænke - jamen, hvis køber har overført 3000 kr til mig for transport via paypal, og beder mig overføre de samme 3000 kr via western union - så koster det jo ikke mig noget
Det er forklaret flere steder nu!
Scammeren overfører penge via paypal
Fupnummeret starter
Du overfører penge via Western Union
Scammeren gør indsigelse over for PayPal - og får sine penge igen enten fordi han/hun påstår at varen aldrig kom, den er defekt eller er en helt anden vare
Du har mistet de 3000,- som blev overført via Western Union
Du hoppede ikke på nummeret, men det er der mange andre som er
Lad os sige scammeren havde overført penge via paypal..
det er jo lige som det der skulle sætte gang i lavinen, så kunne jeg jo bare hæve pengene og lukke kontoen,,, så havde jo fusket ham.
jeg mener der er vel ingen ved sine fulde 5 der overfører penge retur uden at have set om man reelt har modtaget penge..