Anonymous roser Danmark: USA burde lære af danskerne

Litteratur d.  05. februar. 2016, skrevet af poulsen48
Vist: 1192 gange.

poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2016 16:51:57
Svar/Indlæg:
2885/268
Hacker-gruppen Anonymous roser i et opslag danskerne for 10 ting, USA burde lære af os.

Læs det hele på nedenstående link.

http://www.dagens.dk/udland/an...
Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2016 21:13:53
Svar/Indlæg:
5474/39
Danmark hjælper usa med få snowden til forfølgelse. Bevis på usa nok skal få fat på folk bryder tavshed pligt om ting.






jmose
 
Moderator
Tilføjet:
06-02-2016 08:22:57
Svar/Indlæg:
3863/538
#1

Det er jo ikke nogen nyhed at USA elsker at overvåge. Det er gået op for selv de fleste efterhånden.

Hvad der derimod står i artiklen, er at Danmark er foran USA på 10 generelle samfundsrelaterede områder. Og personligt er jeg sgu da stolt af, at vores lille samfund på kun 5.6Mill kan give USA baghjul!
Ja, det koster noget i skattekroner - og ja - der er helt sikkert nogle politikere som har snablen for dybt i kassen. Men i det store hele har vi det jo godt. Og langt bedre en den gennemsnitlige familie i USA. Hvis jeg skulle bo i USA med min kone og 2 børn, skulle jeg arbejde i snit 47 timer om ugen for at have ringere muligheder end her.



Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2016 08:53:34
Svar/Indlæg:
5474/39
#2
Jeg kan godt lide italien.

Penge er ikke alt, Danmark har minimum 5600 kr om måneden. Du arbejder 37 timer om ugen eller studier et sted eget valg.


Du har penge klart sjovest få su. Den er du mest fri på. Kontanthjælp er alt med småt.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 06-02-2016 08:56:21.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2016 09:20:46
Svar/Indlæg:
5474/39
Fede ved USA er gør godt. Så behøv aldrig tænke på penge se bare Google osv.

I Danmark vil have kæmpe gæld, hvis man køber en Chevrolet Cameron 3. Tæt på købe den bili stedetfor VWen. Jeg haft stor gæld.


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
06-02-2016 10:18:11
Svar/Indlæg:
3863/538
#3
Hverken i USA eller Italien ville du få SU. 😉 Faktisk tror jeg ikke at der findes noget lignede system nogen steder i verden.

Kender du nogen steder hvor du kan få penge for at gå i skole og uddanne dig til lige hvad du vil?

Der er jo også krav til SU...Hvis du ikke er aktiv på dit studie, så ryger du på porten. Og så ryger din "ret" til SU 😉


zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
06-02-2016 11:03:33
Svar/Indlæg:
701/7

#3
Hverken i USA eller Italien ville du få SU. 😉 Faktisk tror jeg ikke at der findes noget lignede system nogen steder i verden.

Kender du nogen steder hvor du kan få penge for at gå i skole og uddanne dig til lige hvad du vil?

Der er jo også krav til SU...Hvis du ikke er aktiv på dit studie, så ryger du på porten. Og så ryger din "ret" til SU 😉

jmose skrev d. 06-02-2016 10:18:11


De andre Nordiske lande? - Jeg synes det er fantastisk, at vi har et så stærkt SU-system i Danmark. Dog syntes jeg, at man kunne lære en del af et land som Norge. Her har man også mulighed for, at få SU. Det fungere dog noget anderledes. Her anses det for at være et "lån". De kan "låne" 8000,- ish pr. måned. Består de deres eksamener, skal de kun tilbagebetale 50% af lånet. Dumper de, ja så skal de betale 100% tilbage. Derfor studere man væsentligt hårdere i Norge, det erfarede jeg selv, da jeg tog et semester deroppe 😀 Modtog dog selv dansk SU, da jeg var deroppe 😛


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
06-02-2016 11:06:26
Svar/Indlæg:
3863/538
#&

Ja, OK. Nu tænkte jeg jo mest på lande udenfor Norden, eftersom der snakkes om USA og Italien. Men det kunne jeg jo også bare have været mere tydelig omkring.

Vidste ikke det med Norge! Men generelt syntes jeg egentlig at både Norge og Sverige er fantastiske lande - som Danmark også kunne lære noget af...


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2016 17:48:40
Svar/Indlæg:
5474/39
#7
Norge rigeste land i Europa og Amerika.
Jeg ved ikke, hvordan Italien er økonomisk indrettet.

Danmark prøver på gøre rig ved kør med højst afgifter i verden.

Danske sikkerhed net med mindste løn på 5600 kr om måneden gør folk står i kø fra Kina til mellemøsten og Afrika med. Lov til bo i Europa.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Shadowhunter d. 06-02-2016 17:53:09.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2016 18:22:56
Svar/Indlæg:
6181/270
#8 Norge rigeste land i Europa og Amerika? 😲


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2016 18:30:49
Svar/Indlæg:
7765/230

#8 Norge rigeste land i Europa og Amerika? 😲

Anonym20219355916 skrev d. 06-02-2016 18:22:56

Som sædvanligt tror jeg bare han har tager godt for sig i posen.... 🤣 🤣



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 06-02-2016 18:33:08.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2016 18:52:31
Svar/Indlæg:
1334/15
Ha ha - ja vi kan alle blive klogere 🤣

Danmark ligger jo også i USA, så hvorfor ikke 😲

Mht. ros på forskellige områder landene imellem, gælder det selvf. om, at suge den til sig uden, at tænke på alt den ris vi/andre også får på multible andre områder 😳

Årsagerne er utallige, men hvad et land gør godt på nogle områder vil altid koste på andre!. Det er økonomien og prioriteringerne samt den øjeblikkelige status der bestemmer hvem der skal ha`, og hvem der skal betale (på både de fysiske, økonomiske, udviklingsmæssige) områder. Dette giver de store levestandartsforskelle der igen giver utallige problemer, med f.eks. narko som i USA/andre lande.

Hvis nogle kunne bruge noget ROS ville det nok være kineserne, hvis nedadgående økonomi jo kører resten af verdens økonomi nedad for tiden, og desuden får de jo i forvejen "RIS" hver dag 😲 🤣

En tråd der absolut kan indholde alt mellem hvem, hvad og hvorfor :yes: 😀

Fortsat god aften :)


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
06-02-2016 19:24:31
Svar/Indlæg:
3863/538
-> #8

Danmark prøver ikke at være rige på at køre med de højeste afgifter.

Vi prøver at UDLIGNE forskellen imellem rig og fattig. Det betyder at også dem som ikke er født med en guldske i røven, har mulighed for at uddanne sig - og dermed skabe sig et fornuftigt liv på lige fod med alle andre.

Prøv nu for en gangs skyld at se på det store billede, istedet for at kigge på din egen næsetip. Jeg har sgu da også gæld. Ja, surprice. Men jeg havde ikke lige 1,5 milloner på opsparingen til huset


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2016 19:44:29
Svar/Indlæg:
5474/39
10
Norge har ingen offentlig gæld og de har olien. Der i mange år har skaffet dem penge er faktor 5-10 gange mere end danske produktion.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2016 19:48:12
Svar/Indlæg:
1334/15
#13 - nej Norge har det ikke så godt som de havde det for flere år siden!. Olien koster dem mange kroner, da olieprisen er faldet til næsten 1/4 på kort tid. Det betyder, at de og alle de andre olieproducerende lande må fyre rigtig mange arbejdere, og deres kurs ryger nedad.

Verden svømmer i olie - alle lagre er totalt fyldt op, og de milde vintre gør det hele langt værre, da man ikke behøver så meget til opvarmning!. Ingen af de olieproducerende lande vil gå ned i produktion, da de har behov for indtægten uanset den er langt lavere end ellers. De er allesammen bange for, at de bliver "kølhalet" ladt i stikken af de andre olieproducerende lande, der kun vil tænke på sig selv, og derfor gerne ofrer andre konkurrenter på verdensmarkedet!

IT`S NOT PERSONEL - JUST BUSINESS - du har nok hørt udtrykket før 😛 😀

Hmm.. forøvrigt er Italien et af de mest gældsatte lande i EU - og hvis ikke de får andet på menuen end dårlige togstammer - div. mafia samt oliven, vil de nok være det næste "Grækenland" :yes:

I øjeblikket ændres verdensordenens regler/aftaler hurtigere end nogensinde før, og hvis ikke lille danmark får styr på egen økonomi (det har vi faktisk ikke), vil vi hurtigt kunne blive ædt af de større økonomier!.

Alle disse ting vil i sammenhæng med klimaændringer/krigstilstande hurtigt kunne ændre tingene fra godt til skidt - og tilbage igen (forhåbentligt). Ingen frontline lande ønsker at miste partnere i samme kategori, så derfor er vi ret sikre så længe, vi opretholder vores høje niveau af uddannelse/forskning, hvilket er vores både nærmeste samt videre fremtids bedste investering overfor vortes konkurrenter !.

Men dèr halter vi jo også efter via besparelser, hvorfor vi må prioritere til dette fremfor til de ting, der muligvis måtte genere andre landes økonomi ved f.eks. at stramme for div. "nye omkostninger", der aldrig på sigt vil kunne betale sig økonomisk!

P/S - de andre lande har nøjagtig samme indstilling/strategi for deres egne landes fortsatte levestandard/niveau 😳 🙂

På overfladen skal vi for befolkningens ro og orden være enige, men under overfladen koger tingene op indtil overfladen bliver voldsomt brudt med ubehagelige "sprøjt" til alle sider - ligesom en gryde med kold sovs der bliver opvarmet igen 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 06-02-2016 19:55:59.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2016 20:15:13
Svar/Indlæg:
1334/15
#10 - Hej cranky badanky 😀

Du har igen vist, at du har langt mere mellem dine lange ører end vi umiddelbart får at se 🤣

For at kunne levere sådanne indlæg må "man" også have en god baggrundsviden/fundament, som jeg gerne så du ville honorere os andre dødelige med hehe.. (mener det sku min ven)

Så ifald du magter/har lyst til det, ser "jeg" ihvert fald gerne, noget fra din personlige "rabbitbag" 😀 ❤

Men selvf. ikke - hvis du ikke er parat til det :no: 😀

Beklager OT - men i bedste mening :yes: