+1. køb den bedste PSU du har råd til, det er jo den der skal få det hele til at spille 🙂
Så er der kabinet, der vil jeg gå efter et: https://www.computersalg.dk/i/... det har alt hvad man behøver så længe man ikke bruger optisk-drev (og hvem gør det i 2016 🙂 )
et par ting du får ved at spendere lidt mere på en Noctua ala. ovenstående, er bedre temps = mere stille, og så kan man til hver en tid henvende sig til Noctua og sige man mangler beslag til en ny socket og de er klar til at levere måtte man mangle til en givende socket.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af dMITIj d. 08-02-2016 17:18:52.
Nu kan man jo altid nævne nogle bedre/dyrere løsninger, så måske en god ting lige at nævne, om du evt. vil gå op i pris for bedre HW 🙂
Der er forskellige måder at prioritere på. Du har valgt en I5 Cpu hvilket er udemærket til div. spil. Andre ville så gå op i en I7èr hvis de ville ha` lidt ekstra til andre former for krævende opgaver.
Mht. til psu er jeg ikke helt enig med den gode mand dMITIj :), da selv den dårligste psu "spiller" uden nogen dog kan sige hvor længe 🤣 Her er det så det overordnede budgèt der "spiller" mere ind, da jeg selv ville vælge en større (eller 2 stk.) SSDère i Raid frem for HDèn, men igen er det lidt allà behov.
Der findes jo også bedre køleløsninger end 212 EVOèn (har den selv), men så taler vi jo igen priser/støjforhold/pladsoptagning 😢 🙂
Men i det hele taget ser dit valg udemærket ud, og du kan jo så altid ændre tingene hen ad vejen, hvis behovet/ønsket skulle opstå :yes:
Prioriteringsmæssigt har du jo valgt et rigtig godt GFA, og da dèt er det dyreste i samlingen, vil det være det letteste, at skifte de næste stk. HW ud alt efter disses prioriteringer..
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 08-02-2016 17:47:22.
#12 - he he - ja det er jo helt op til hvad du vil bruge "dyret" til 😀
Hvis du vil OC kalorius vil en 15S være en udemærket partner til resten af dit valgte HW!.. Din valgte PSU vil stadigvæk kunne trække det hele under udemærkede forhold, dog med mindre strøm/stabilitetseffektivitet - hvilket du jo altid kan ændre over tid :)
MEN! - hvad vil du egentligt med denne tråd?.. Vil du bare ha` os til, at nævne bedre HW?. For dèt kan du jo sagtens selv finde frem til - ikke sandt?
Hvis man kigger på Noctua's hjemmeside så skulle den passe på dit mobo.
men den jeg linker til passer på flere mobo's skulle du skifte på et tidspunk.
min 6600K køre 4400 ved 1.28v (har ikke leget med den men kan sikkert presse v lidt ned) og jeg ligger på 26-29 grader når jeg surfer og ca. 52 efter en times gaming så den er alt rigelig samt man kan smide en ekstra fan på og der følger "klemmer" med til montering af en ekstra blæser den U14S 🙂
igen, bedre PSU, ville være at fortrække med sådan et setup 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af dMITIj d. 08-02-2016 20:25:48.
Når man skal af med multible kroner, vil man naturligvis gerne bruge dem på det beste HW.
Derfor må du selv prioritere hvad du har brug for nu - og hvad du evt. senere får brug for!..
Hertil er du jo faktisk den eneste, der kan vurdere/udtale dig om dette!.
Samtlige folk herinde kan jo desværre kun udtale sig ud fra deres egen position - hvilket jo ikke nødvendigvis er DIN position :no:
Vi taler jo ALTID om prioriteringer versus økonomi/ønsker - og DER står man altså altid alene uanset hvad andre vil pådutte/anmasse/påpege èn i samtlige tråde/spørgsmål
Mvh. - Kim
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af korsk d. 08-02-2016 21:25:25.
Det er kun en start, med den ssd, fordi den skal kun til at starte med havde win10 og 2 spil. Sener bliver der købt en 500gb ssd til spil
Men hvad med de bundkort MSI Z170-A PRO LGA1151 ATX Mainboard (Z170-A PRO) vs MSI Z170A GAMING PRO - Sound G-LAN SATA3 M.2 USB 3.1 SATAe - 1151 (7984-001R)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Polle68 d. 10-02-2016 16:16:56.