Samle mails i outlook og sende dem i 1 samlet ?

Software d.  12. februar. 2016, skrevet af Fonneren-
Vist: 787 gange.

Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2016 21:32:15
Svar/Indlæg:
2235/138
Hejsa

Sidder og overvejer at ændre en indkøbs procedurer i et firma, og kunne bruge lidt hjælp til outlook.

- Der sidder X personer og laver fx 10+ indkøb dagligt.
- Samme underleverandør kan altså få 3-4 indkøb samme dag.

Metoden omkring antal personer der bestilles kan pt ikke laves om, men hvis underleverandøren kunne nøjes med 1 mail dagligt, vil vi kunne opnå:

- Undgå at der betales unødvendigt fragt, grundet flere ordre.
- Underleverandøren vil bedre kunne udnytte deres materialer, og kunne give bedre priser.

Der kan ikke lige laves om på hvor mange der laver bestillinger, dette er fast på nuværende tidspunkt.

Men hvis man forestiller sig at man sender sit indkøb til en intern mail istedet for. Ved fyraften er der så fx 4 indkøb til samme leverandør, og disse skal sendes afsted samlet.

Kan man på en måde sende dem afsted samlet som 1 mail, istedet for at underleverandøren modtager 4 mails ?

(Indkøbs systemet kan ikke håndtere dette)

Håber det giver mening :)


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Fonneren- d. 12-02-2016 21:33:16.
jmose
 
Moderator
Tilføjet:
12-02-2016 23:43:07
Svar/Indlæg:
3863/538
Kunne man måske..:

1. oprette en intern mail for hver leverandør, med en postregel. Således at indkøber 1 sender til "firma-navn-indkøber1"

Indkøber 2 sender til "firma-navn-indkøber2" osv osv.

2. Ved enden af dagen, vil du have en mail/mappe til Leverandør1, Leverandør 2 osv.

3 Herefter tage alle mails fra en given mail/mappe/whatever, og merge til en PDF fil som sendes til leverandør?


http://www.assistmyteam.net/KB...


Her lige hurtigt hvad jeg mener. (beklager, mine skills er lousy)

https://docs.google.com/docume...



Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af jmose d. 12-02-2016 23:54:39.


Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2016 14:08:02
Svar/Indlæg:
2235/138
Det er bestemt ikke helt siden af, prøver lige at kigge på det ...

Nok ikke optimalt, men når tingene ikke lige nemt kan laves om, prøver man at finde det næstbedste, hvilket kunne være denne fejl.

Skal lige prøve den funktion med at merge filer, eftersom at hver indkøb indeholder en .pdf med selve indkøbsordren, men også X antal .dwg tegninger til fx laserskæring.