Ja ved godt det har været oppe og vende et pr gange efterhånden, men syntes ikke jeg er blevet klogere.
Jeg skal have nyt kort, og sidder og kigge på et af disse to. Jeg OCér ikke, og bruger faktisk kun kortet til spil samt film. Spiller Fallout 4, dying light, WoT.
Men der er mange spørgsmål i mit lille hoved.
1: 390 eller 970, håber i kan give mig noget hjælp igennem junglen af fanboys og millioner af test?
GTX 970 er over 1år gammelt og er simpelthen for dyrt til prisen. Til release var de faktisk billigere end de er nu - det kan ikke retfærddiggøres.
R9 390 8GB matcher GTX 970 i ydelsen og ofte lidt overlegen. Den mere Vram er begyndt at vise sin i effekt i 1440P vs de 4GB på GTX 970 som viser lidt latency spikes grundet ram-sammensætningen ("3.5GB+0.5GB"). Det er dog ikke meget, men forskellen er der, hvis man vil måle efter.
Sætter du R9 390 8GB i Crossfire er du bedre forbedret til 4K end med GTX 970 4GB i SLi.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 15-02-2016 10:04:24.
Det kommer an på din skærm. 390 er go med skærme over 1080p. Hvis man ser bort fra kortets strømforbrug.
Grafikkort producenter er hip som hap, den ene har højere Hz end andre. Synes måske at det kort du synes ser godt ud, som du synes om, skal du købe. Tænker på farve og udseendet.