Træt af telefonsælger? Her er løsningen.

Diverse d.  17. februar. 2016, skrevet af poulsen48
Vist: 2356 gange.

poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2016 23:24:21
Svar/Indlæg:
2885/268
Xqual
 
Superbruger
Tilføjet:
17-02-2016 23:40:20
Svar/Indlæg:
718/15
Jeg plejer bare, at sige jeg ikke skal købe noget.
#men det er altså et godt tilbud!" Jeg skal ikke købe noget, hverken af dig eller andre.
Min telefon blev stille på 2 uger.
Så nu ringer de kun en gang hver anden uge.


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
18-02-2016 06:35:39
Svar/Indlæg:
2672/468
Tilmeld jer robinsonlisten, gøres på kommunens hjemmeside. Så modtager I ingenting.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2016 08:20:12
Svar/Indlæg:
2897/83
#2 præcis


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2016 08:40:12
Svar/Indlæg:
1495/34
#2

Er gjort, men de ringer af og til alligevel


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-02-2016 08:55:00
Svar/Indlæg:
2826/100
#4

Bare nævn ordet "robinsonlisten", så plejer de at være hurtige til at undskylde og smække røret på.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-02-2016 10:16:50
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg vil nu heller ikke sige, at være telefonsælger et taknemmeligt job - meget må man også stå model til den anden vej rundt (taler af erfaring). Jeg er godt klar over der findes mange "pistolsælgere", men der findes også de modsatte telefonsælgere, som faktisk lytter og tager nej for et nej og gerne vil give en god behandling. Det kan jo være næste gang han/hun ringer, så husker personen vedkommende som en sympatisk person man ikke lige knalder røreret i overfor og måske kunne være interesseret i det produkt sælger er ude med.

Jeg er rimelig hurtig til at finde ud af om telefonsælger der ringer til mig er af den ene eller anden type. Pistolsælgerne afviser jeg blankt, men dem der faktisk lytter giver jeg gerne en chance for at levere budskabet.

Mht Robinson listen. Telemarketingvirksomheder køber ofte telefonlister via NN Erhverv/KOB etc, en gang om året eller mindre og så er listerne ikke opdateret med de numre der er kommet på enten reklamebeskyttet eller Robinson listen.

Og nej jeg sælger ikke til privatkunder mere - kun medmindre de ønsker det, nu er det kun erhvervskunder.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2016 10:43:12
Svar/Indlæg:
5874/1287

Tilmeld jer robinsonlisten, gøres på kommunens hjemmeside. Så modtager I ingenting.

morra19 skrev d. 18-02-2016 06:35:39

Den var gangbar engang,men desværre ikke vandtæt mere. Jeg har stået på listen i knap 3 år, men modtager stadig opkald (primært fra mobilabb. sælgere, men ikke kun).
Nogle afbryder ret hurtigt når jeg oplyser det, men andre er ligeglade. F.eks en fra Oister der svarede, at hans tilbud var så godt, at Robinsonlisten ikke gjaldt!!! De er jo værre en skræddere i Thailand 😲

Oven på dette svar, er min tålmodighed opbrugt mht at tale pænt til telefonsælgere, uanset om de sælger hygieinebind, sidewindermissiler, mælk, telefoner, cementblandere eller bordeller.

Andre gode råd til at undgå dem modtages gerne. 🙂


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-02-2016 11:05:47
Svar/Indlæg:
15982/637
#7: Ja det er heller ikke så lidt at jeg er blevet svinet til i den anden ende af telefonen 🙂 ...bl.a med at jeg burde gå til psykolog mv. - det er altid dejligt at starte dagen på denne måde.

Jeg behandler telefonsælgere, som jeg selv ønsker at blive behandlet 🙂


PoloDude
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2016 16:35:54
Svar/Indlæg:
1083/4
Jeg siger bare "Jeg skal ikke købe noget, hej hej" og så lægger jeg på.
Der var dog en enkelt gang hvor jeg lå i haven og slappede af og havde intet at lave, der lod jeg sælger snakke løs, og det endte med at han fik mig til at skifte tlf abonnement 😲 og jeg har det endnu. Vildt godt tilbud 😲 gad vide hvad jeg ellers er gået glip af....


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2016 19:44:25
Svar/Indlæg:
3059/255
Jeg plejer nu bare at smide røret på lige meget hvilken telefonsælger det er.


yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2016 00:30:46
Svar/Indlæg:
1347/11
jeg plejer at sige ja tak, og send det til min arbejdsplads, det er DR. Vupti så ringer de ikke igen.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2016 00:46:33
Svar/Indlæg:
5874/1287

#7: Ja det er heller ikke så lidt at jeg er blevet svinet til i den anden ende af telefonen 🙂 ...bl.a med at jeg burde gå til psykolog mv. - det er altid dejligt at starte dagen på denne måde.

Jeg behandler telefonsælgere, som jeg selv ønsker at blive behandlet 🙂

Gripen90 skrev d. 18-02-2016 11:05:47

Når tlf.sælgere ikke vil respektere mit valg (at stå på Robinsonlisten for at slippe for tlf.sælgere), så ser jeg ingen grund til at respektere deres valg af job!
Tlf.sælgere er også mennesker, men de har selv valgt jobbet, hvorimod jeg har (forsøgt) at fravælge de må ringe til mig.
Især,når jeg er på ferie i Thailand, SriLanka eller lign., og der så ringer en sælger med "Nu skal du bare høre dagens bedste tilbud på 7 mm møtrikker", og jeg skal betale 4-10 kr i minuttet for at have besvaret opkaldet, så er min tålmodighed altså ikke ret stor!
Jeg kan ikke fordrage anmasende sælgere, tlf. eller IRL, hvis der er noget jeg vil købe skal jeg nok selv henvende mig.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
19-02-2016 09:18:18
Svar/Indlæg:
15982/637

#7: Ja det er heller ikke så lidt at jeg er blevet svinet til i den anden ende af telefonen 🙂 ...bl.a med at jeg burde gå til psykolog mv. - det er altid dejligt at starte dagen på denne måde.

Jeg behandler telefonsælgere, som jeg selv ønsker at blive behandlet 🙂

Gripen90 skrev d. 18-02-2016 11:05:47

Når tlf.sælgere ikke vil respektere mit valg (at stå på Robinsonlisten for at slippe for tlf.sælgere), så ser jeg ingen grund til at respektere deres valg af job!
Tlf.sælgere er også mennesker, men de har selv valgt jobbet, hvorimod jeg har (forsøgt) at fravælge de må ringe til mig.
Især,når jeg er på ferie i Thailand, SriLanka eller lign., og der så ringer en sælger med "Nu skal du bare høre dagens bedste tilbud på 7 mm møtrikker", og jeg skal betale 4-10 kr i minuttet for at have besvaret opkaldet, så er min tålmodighed altså ikke ret stor!
Jeg kan ikke fordrage anmasende sælgere, tlf. eller IRL, hvis der er noget jeg vil købe skal jeg nok selv henvende mig.

Burgurne skrev d. 19-02-2016 00:46:33


Forstår dig godt, men siger blot det ikke er helt sort og hvidt.
Mht Robinson listen og listen med Reklamebeskyttede, så er det som nævnt ofte således at virksomhederne ikke ligge inde med aktuelle opdateringer. Dvs numre der nu er på Robinson eller reklamebeskyttet liste ikke er det på deres ældre lister.
Mht jobvalg - det kan både være ja og nej. Mit alternativ var at forblive arbejdsløs eller blive "irriterende" telemarketingsælger. Jeg har aldrig kunnet lide jobbet, men gjorde det af nød 🙂
I dag i en anden virksomhed er telefonen også mit primære arbejdsredskab, men dog kun henvendt til erhvervskunder - der modtages man noget bedre end ved private 😛


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 19-02-2016 09:20:47.


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2016 10:59:03
Svar/Indlæg:
1431/233
8# +1


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2016 21:25:16
Svar/Indlæg:
1334/15
Hm.. jeg synes altid, at det er ubehageligt med alle de telefonsælgere - plus alle de andre der ønsker penge via køb eller hjælp til alskens foremål.

Hvis jeg vil gi` penge til noget, skal jeg nok selv finde en anden mulighed via et andet forum/medie.

Jeg vil meget gerne ha` min telefon åben til de formål/mennesker jeg selv vælger, uden hvert andet øjeblik at blive kimet ned af hverken det ene eller det andet - uanset formålet!..

Vi har jo snart ikke noget privatliv tilbage, så stop dog for denne evigt tiltagende og presserende salgsniche!..

Bare MIN mening :yes: 😀


#16
PK
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2016 21:58:53
Svar/Indlæg:
931/181
hvorfor er det at folk har så ondt i røven over at andre har et arbejde de måske ikke mener er en måde at ernære sig på?

Hvis der ikke var nogen der købte noget så ville der ikke være telefonsælgere, ergo er der nogen der giver den proffession liv.

Hvis man ikke ønsker at blive ringet op (bliver det personligt aldrig) så må man tage sine forholdsregler.

Robinsonlisten er det første skridt, og så lade være med at være med i diverse online konkurrencer.

I de fleste tilfælde så har man faktisk selv givet folk lov, for hvis ikke man har gjort det så må de ikke ringe.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2016 23:00:47
Svar/Indlæg:
1334/15
#16 🙂

Hej -jeg forstår desværre ikke lige din første sætning:

hvorfor er det at folk har så ondt i røven over at andre har et arbejde de måske ikke mener er en måde at ernære sig på?

Hvis et arbejde er generende for andre, kan man da - som du selv skriver - kun ha` ondt i røven (blive irriteret) over det - ikk` sandt?. Og så er det jo ligegyldigt hvorvidt vedkommende ernærer sig af det eller ej 😀

Men som skrevet, forstår jeg ikke helt din første formulering 🙂


ytrewq
 
Enthusiast
Tilføjet:
19-02-2016 23:55:07
Svar/Indlæg:
123/12
Mit standardsvar er:
"Jeg kan høre du ønsker at sælge mig noget, men jeg mangler ikke noget, så vi afbryder samtalen her. Kan du have en forsat god dag"
Opkald "uden nummer" besvarer jeg af princip ikke.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2016 00:44:01
Svar/Indlæg:
5874/1287

hvorfor er det at folk har så ondt i røven over at andre har et arbejde de måske ikke mener er en måde at ernære sig på?

Hvis der ikke var nogen der købte noget så ville der ikke være telefonsælgere, ergo er der nogen der giver den proffession liv.

Hvis man ikke ønsker at blive ringet op (bliver det personligt aldrig) så må man tage sine forholdsregler.

Robinsonlisten er det første skridt, og så lade være med at være med i diverse online konkurrencer.

I de fleste tilfælde så har man faktisk selv givet folk lov, for hvis ikke man har gjort det så må de ikke ringe.

PK skrev d. 19-02-2016 21:58:53


Hold nu op med den robinsonliste. Som flere har nævnt, så respekteres den ikke længere i samme grad som tidligere. Jeg har stået på den i knap 3 år, og alligevel ringes der til mig. Jeg tror ikke det er fordi de benytter 3 år gamle telefonlister!
Gid det kunne forbydes måske noget lign. som adresserede reklamer?

Røde kors, Red barnet, Kirkens nødhjælp mv ringer forøvrigt også lystigt og tigger om penge. Gælder robinsonlisten ikke for dem? 😳 Selvom jeg oplyser, at jeg giver et fast beløb til Røde kors hver måned, så mener de sagtens jeg kan give mere til netop DERES organisation 😎


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2016 10:52:05
Svar/Indlæg:
2011/185
Jeg vil sige telefon sælgere kan være både godt og skidt.

Skidt og aldeles træls når det er noget man ikke bruger eller gider at have. Som f.eks. i går ringede en fra vejle amts folkeblad og ville sælge mig et abonnoment og han forstod tydelig hvis ikke at jeg fra starten sage det har igen interesse så jeg smed sku bare røret på.

Men andre gange er det nu ikke så skidt. sidste år ringede en fra danske forsikring fordi mit område var vuderet som et lav risiko område. Først var jeg som altid afvisene, det er jeg som pratisk altid. Men efter en snak ende det op med at jeg kunne spare samlet 1200 kr. på mine forsikringer om året samt at få selvrisikoen på min bils ansvar ned fra 1800 kr. til 0 kr. og stadig have en lidt lavere årlig premie. Så her var opkaldet ikke så dårligt endda.

Til jer der mangler forslag til at afvise en sælger, tag lige et kig her. Der er også mulighed for nogle gode grin.

https://www.vibrugerikke.dk/vi...


#21
PK
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2016 20:30:11
Svar/Indlæg:
931/181
#17 jeg skriver det fordi at folk i danmark klager over sælgere når de har så mange muligheder for at udgå dem næsten helt.

1) robinsonliste som indebære at erhvervsdrivende ikke må kontakte dig:
http://www.forbrug.dk/Spoergsm...

2) man kunne lade være at give dem "permission" til at ringe en op ved at læse diverse betingelser og ikke tilmelde sig alle mulige ting via FB ol.

Nu skiver jeg da jeg har en del viden indenfor branchen og ved at det faktisk tages meget alvorligt når folk siger fra på den rigtige måde da det kan koste en bøde ikke at gøre det.


#19 Robinsonlisten skal respekteres og gør den ikke det kan du klage og de vil få en reprimande/bøde alt efter hvad de har foretaget sig.

Og hvis du har været letsindig og ikke læst betingelserne på noget du har har tilmeldt dig så giver du dem faktisk lov til at kontakte di.

Jeg mener ikke at Røde kors etc anses som erhversdrivende og så vil de ikke blive ramt af robinsonlisten... men man kan jo sørge for at de får at vide at de bare skal gå væk da man ikke gider dem.
De fleste virksomheder jeg kender til har en "blacklist" som de sætter folk på hvis man sørger for at de fortår de ikke skal ringe.


#20 og du har så de "gode" eksempel hvor den irriterende sælger faktisk kunne bruges 🙂
De gør det jo fordi der findes nogle "sultne" virksomheder der vil gå langt for at få en som kunde.

Til info er jeg ikke selv den største fan af at blive ringet op af sælgere, derfor har jeg selv taget mine forholdsregler hvilket der gør at jeg faktisk ikke kan huske hvornår det er sket sidst at jeg er blevet ringet op af en jeg ikke selv kunne huske at jeg havde givet lov til det.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2016 21:47:38
Svar/Indlæg:
1334/15
#21 - hej min ven :)

Du kommer med flere gode muligheder for, hvordan man kan undgå (eller næsten) at blive ringet op i mest utide, da vi jo alle fra starten af (uden disse muligheder) allerede har disse hvis vi vil bruge dem!..

Men hvorfor skal det være nødvendigt konstant at udvikle software, der modvirker andet software, da dette jo bare betyder, at det første software ikke er ønsket i en grad, der berettiger dets eksistens?..

Yin & Yang om igen i èn stor uendelighed, der kun bruger resourser, der kunne bruges langt bedre på mange andre virkelig nødvendige områder!......

Derfor må disse telefontiltag betegnes som anmassende/irriterende og ikke på nogen måder være et behov, men kun til gene for evt. nødopkald/andet vigtigt der kan betyde forskellen på liv eller død (i yderste konsekvens)

At udviklingen konstant indsnævner folks privatsfære på samtlige områder er SLET IKKE i orden. Heller ikke fordi disse "mennesker/sælgere" kan finde sig et ståsted/niche for deres egen overlevelse!..

Nok må være nok. Vi er ALLE mennesker der har behov for et eget privat ståsted/hjem/kommunikation, hvor vi selv kan styre de vigtigste ting i vores liv. Det skal andre økonomiske behovsudnyttere ikke tage fra os :no:
Til vores eget bedste? hehe - ja dèt er jo en direkte omskrivning til - Deres bedste/økonomisk/magt/kontrol :yes: 😀

Fortsat god aften
/Kim


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2016 22:37:02
Svar/Indlæg:
1334/15
#19 - hovsa :)

Din tråd havde jeg helt overset, men jeg har også netop opkald fra samme + flere jævnlige opringninger næsten dagligt - ØV..

Og så er der jo alle de uregistrerede numre der ringer!. Til tider er det op til 7-10 om dagen, og jeg har sku den største lyst til, at sætte en dommerfløjte til røret og blæse hjernen ud på dem - men det kunne jeg selvf. aldrig finde på!...

De fleste af disse irriterende "mobilmyg" ved jo godt, at de laver irriterende arbejde, men gør det netop for pengenes/deres arbejds/jobcenters kontinuerlige pres` skyld 😩 😕 🙂





#24
PK
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2016 07:59:02
Svar/Indlæg:
931/181
#22 er ikke helt med på hvad du mener med at "udvikle software".

Jeg kan godt se at det kan være irriterende hvis man rammer ind i denne slags, men forbrugeren har jo loven på sin side, og hvis man benytter det så kommer man hurtigt ud af det.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-02-2016 08:53:48
Svar/Indlæg:
15982/637
#22: Jeg synes nu ikke telefonsælgere snager i ens privatsfære - hvis der er noget, der gør det så er det facebook der indskrænker ens privatsfære og som virkelig stjæler vores opmærksomhed fordi vi giver det lov. Dertil kan facebook også nemt udnytte end økonomisk uden vi måske tænker over det. 😛

Til en telefonsælger, kan man blot sige; "Jeg siger tak for din henvendelse, men det har ingen interesse. God dag til jer".


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 22-02-2016 08:54:55.


#26
PK
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2016 10:56:34
Svar/Indlæg:
931/181
#22 +1

Facebook er en stor synder i dette.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2016 14:03:05
Svar/Indlæg:
5874/1287
<citat fra #21>
#19 Robinsonlisten skal respekteres og gør den ikke det kan du klage og de vil få en reprimande/bøde alt efter hvad de har foretaget sig. <citat slut>

Ikke om jeg vil bruge mere tid på "at klage", jeg har brugt rigeligt tid på bare at svare dem i første omgang, og dem af dem der mener deres tilbud er "så gode" at de ikke skal respektere robinsonlisten, de får en "reprimande" af mig der ikke er til at misforstå! 😎

For ikke at skabe yderligere forvirring. Dem jeg skriver om har INTET jeg selv har "meldt mig til".


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 22-02-2016 14:03:54.


#28
PK
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2016 14:47:33
Svar/Indlæg:
931/181
#27 ifølge dansk lovgivning skal du give dem lov, det kan ex ske ved en tilmelding til et nyhedsbrev, konkurrence ol.

jeg siger blot at det er muligt at undgå det hvis det gøres korrekt...


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2016 14:56:50
Svar/Indlæg:
5874/1287
#28 som nævnt har jeg IKKE tilmeldt mig hverken konkurrencer eller nyhedsbreve eller andet, så jeg har IKKE givet dem lov! 😎


#30
PK
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2016 10:23:28
Svar/Indlæg:
931/181
#29 jamen hvis du er sikker så kan du jo bare anmelde dem 😉