Compute Stick - februar-update - for lidt plads!?

Software d.  18. februar. 2016, skrevet af tipsen
Vist: 1788 gange.

tipsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2016 14:25:12
Svar/Indlæg:
197/63
Jeg har en Intel Compute Stick med Windows 10 (opdateret fra Win8).
Den har brugt ca. 13.5Gb på installationen (disk cleanup kan ikke frigøre mere plads) og der er ca. 14.7Gb ledig.
Det er pt kun Windows 10 der er installeret - ingen apps, software, mediefiler osv.
Nu vil den gerne opdatere til nyeste version - (vist nok februar opdateringen) - men den vil gerne have 20.2Gb mere plads (dvs. mere end der overhovedet er plads til på disken) eller alternativt skal den bruge en ekstern disk med ca. 10Gb lagerplads - efter jeg smider en ekstern disk på computeren, skal den så "kun" bruge yderligere 17.2Gb på C-drevet... - stadig mere end hvad der i alt er til rådighed...
Det gik fint med at opdatere fra Windows 8 til Windows 10, men det er ikke muligt for mig blot at holde Windows 10 opdateret... - og der skal bruges syge mængder diskplads for at gøre det...
Nogle forslag til hvad jeg kan gøre?
Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2016 16:33:11
Svar/Indlæg:
2518/53
Hvis du nulstiller i win10 og fjerner alt så er der stadig ikke plads til update?
Min Windows 8.1 tablet er der lavet frisk install af win10 home på og der er brugt 21gb ialt på den.


tipsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2016 17:03:45
Svar/Indlæg:
197/63
- hvad betyder det konkret at nulstille og fjerne alt? (Jeg har som nævnt kørt Disk Cleanup og den har ikke mere at fikse...)
- jeg undrer mig over at den eksisterende installation kan tage så meget plads og jeg undrer mig over at det som burde være en simpel update kan have så vilde krav for at blive installeret...


Don
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2016 17:23:36
Svar/Indlæg:
644/8
Du kan hente en iso/installer som indeholder alle opdateringer. Godt nok en bøvlet måde at opdatere windows på :)


wilson
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2016 18:57:23
Svar/Indlæg:
779/21
#0 Du skal bare slette -> Windows.old mappe.


Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
18-02-2016 19:29:41
Svar/Indlæg:
2518/53
#2 du kan vælge at nulstille inde i OS og fjerne alt så det næsten er som en frisk install.
Ellers skal du vil ud i en rigtig frisk install med win10 lavet fra ms media tool.


tipsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2016 22:45:06
Svar/Indlæg:
197/63
#3: Jeg opdaterede fra Win 8 til Win 10 for blot nogle få dage siden vha. værktøjet MediaCreationTool, som automatisk hentede den iso jeg skulle bruge - hvordan henter jeg "nyeste" udgave, når det ikke er den jeg fik via værktøjet?
#4: Den er slettet forlængst - slettet via Disk Cleanup.
#5: Stick'en er netop opdateret forleden med Windows 10 - hvor alt blev nulstillet - og desuden var det også blot en helt frisk tom Windows 8 der blev erstattet - så der er ikke noget overflødigt.


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2016 22:00:07
Svar/Indlæg:
979/49
#0 Har en kammerat der har leget med de sticks der, han har samme udfordring som dig. Hans eneste løsning, lad være med at slette alt på dem i første omgang.

For at frigøre mere plads, kan du stoppe Windows Update service, gå til C:\Windows\SoftwareDistribution og slette alt indhold, starte Windows Update service igen.
Køre nogle opdateringer og gøre det samme igen. På den måde fylder dine allerede installerede opdateringer ikke på din Intel Compute Stick


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gammelgaard_mink d. 19-02-2016 22:07:13.


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2016 22:04:36
Svar/Indlæg:
979/49
Tjek lige den her, her beskriver de hvordan du kan sætte ekstra diskplads til din Intel Compute Stick.
http://www.wegotserved.com/201...


tipsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2016 13:20:51
Svar/Indlæg:
197/63
Fik hul i gennem til opdateringen - slettede manuelt mappen "$Windows.|BT", hvorefter opdateringen blev hentet igen og så kørte den problemfrit - ved ikke lige, hvorfor det er kikset for den.
Det er godt nok en besynderlig krævende opdatering - er det en ny variant af en ServicePack!? (Kan forudse problemer også i fremtiden - nu skal der jo trods alt også installeres lidt andet software på stick'en)

#7: Det med at slette filer fra Windows Update, kan det gøres en "officiel" vej i systemet eller er der kun den manuelle udgave du beskriver?

#8: Det var også det jeg forsøgte mig med uden held helt fra start - den havde nogle lidt ublu pladskrav og krav før og efter ekstern plads hang ikke rigtigt sammen.