Brug flac...
Men .wav er altsaa ikke et format. jeg gar ud fra du mener pcm i en .wav fil da det er det de fleste mener naar de siger .wav
hvis du derimod mener flac format i en .wav fil saa kan jeg ikke hjaelpe dig.
Jeg havde læst mig frem til at Flac er en pakket lyd fil, men at den er pakket på en måde hvor det ikke går ud over kvaliteten.
Jeg oplever at med winamp eller windows media player at efter noget tids spildning at programmerne crasher ( holder op med at svare) og tænkte at det måske skyldes at computeren skulle bruge kræfter på at pakke lydfilen ud i det den skal afspildes ? om jeg er langt ude her ved jeg ikke. men det var hvad jeg tænkte.
Så derfor tænkte jeg at hvis jeg kunne få det over i en wav fil så er den ikke længre pakket og ville stadig være i samme kvalitet som flac filen.
der ud over ønsker jeg også at kunne bruge musikken til min telefon, og det troede jeg så at den ikke kunne, men min bror siger at den godt kan afspilde flac.
Jeg har så lige hentet VLC og mangler så finde ud af om det så også chraser hvis det ikke chraser og alt køre så er der ingen grund til at ændre på noget. 😀