Jeg har hørt rigtig godt omkring ASUS AC68U, men efter at have set på Ubiquiti AC AP-PRO, så tog jeg denne i stedet. Det er dog et AP og ikke en router.
Jeg har hørt rigtig godt omkring ASUS AC68U, men efter at have set på Ubiquiti AC AP-PRO, så tog jeg denne i stedet. Det er dog et AP og ikke en router.
Hvor er dit setup ellers?
Er det noget du kan anbefale? Hvilken router bruger du sammen med det AP?
Jeg har installeret både Asus RT-AC66 & AC68U for andre. Der har ikke været noget nævneværdigt dårligt ved dem.
Generelt synes jeg faktisk multibåndsroutere idag fungere jævnt godt alle sammen. Ofte så har folk problemer med dem fordi de enten ikke er opsat efter behov, eller også har de pakket antenner inde i et skab eller bag ved en stor metal genstand. 😉
Så den efterfølgende placering og installering er selvfølgelig ''make it or brake'' for indkøbet af disse dyrere routere. 🙂
Har du nogle specifikke ting de skal kunne ud over wifi-range? f.eks. - Mbit hastigheden? - skal den kunne fungere som VPN router - DD-WRT - WDS, wireless bridging - USB stik? - dual WAN port? - selfølgelig prisklassen :D
I skal alle have mange tak med jeres bidrag. Det lader til, at router fra Asus er ret populære eller rettere folk har gode oplevelser med dem.
#8 Wifi-range er ret vigtigt i denne sammenhæng, da routeren er placeret i den ene ende af bygningen og der er ikke rigtig mulighed for at ændre på dette.
Det er fibernet, men dette skulle nu ikke være noget problem for hverken Netgear R7000, ASUS RT-AC68U eller for den sags skyld de gængse router i dag at kunne håndtere.
Jeg vil gerne have mulighed for dd-wrt, hvilket jeg ved de nævnte router har. Med hensyn til VPN overvejer jeg lidt en boks, som skal køre pfsense.