Superbruger
Tilføjet:
23-02-2016 17:08:55
Svar/Indlæg:
76/45
Hej.
Jeg købte en brugt bærbar for en måneds tid siden, som egentlig var et godt tilbud, men senere hen viste det sig at CPU'en efter nogle timer bliver næsten 100 grader varm.
Det er en Toshia Qosmio X870 som er fra d. 29/11-12
- i7 3610QM
- GTX 670M
- 8Gb ram
Den blev sat til salg til 2000, hvor jeg så gav ham 500kr mere da jeg syntes den var sat for billigt til salg (han fik også rigtig mange henvendelser). En uge efter den var blevet købt, fik jeg så testet den lidt af, og fandt ud af at CPU'en bliver 98-99 grader varm efter et par timers intens spil.
Inde jeg købte den af ham, fik jeg ham til at måle temps på GFX, som var 70 grader under spil, men da han prøvede med CPU temps sendte han mig data jeg ikke kunne læse, og så håbede jeg bare på at der ikke var noget galt. Da jeg købte den af ham, sagde han blot at han ikke havde oplevet nogen problemer med den, og da han ikke var særlig hardware kyndig, tror jeg ikke på at han vidste besked om temps på CPU, og derfor tror jeg heller ikke at han prøvede at snyde mig.
Jeg har ikke fået skrevet til sælger og oplyst ham om det, men ved heller ikke hvad mine "rettigheder" er her, da den jo som sagt er brugt, så der er jo ingen garanti for standen, udover hvad sælger selv kan fortælle.
Jeg ville gerne prøve at putte nyt kølepasta på CPU, men hele bundkortet skal pilles ud før at man kan komme til CPU, så det er ikke en løsning jeg er glad for..
Jeg står 2500kr fattigere, og med en bærbar jeg ikke rigtig føler jeg kan bruge..
Hvad er jeres tanker på det her??
Nicolai
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Uno-Eye d. 23-02-2016 17:11:24.