Computer slukker når jeg går ind i spil. Nu også Windows.

Gaming d.  25. februar. 2016, skrevet af jonas-ktm
Vist: 1392 gange.

jonas-ktm
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2016 14:09:49
Svar/Indlæg:
420/72
Hey alle hwt nørder 😀 jeg havde et problem med min PC sidst dag at hver gang jeg gik og spillede et spil så efter 2 minutter slukkede computeren jeg prøvede igen imens jeg overvågede temps, det var ikke synderen, jeg prøvede med tidligere nVidia driver og reinstall af spil og endte med at formatere. Derefter virkede det igen, MEN nu har jeg bøvl igen. Bare allerede ved loadingscreen af Windows, lige inden den kommer med at jeg skal indtaste koden så lukker den ned og genstarter. Nogen råd? For jeg er lidt lost. Ingen bsod eller noget.
LeeMania
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2016 14:27:26
Svar/Indlæg:
159/26
Hvis jeg ikke husker galt, så er Windows 7 fra standard vidst sat til at genstarte automatisk ved BSOD. Jeg kan huske jeg havde en periode nogle år tilbage hvor min pc genstartede uden grund, hvor det viste sig at være fordi den BSOD'ede. Prøv at se om det er det. Ellers er det måske strømforsyningen der er blevet dårlig.

En guide til at slå automatisk genstart fra:
http://www.alt-til-windows.dk/...


jonas-ktm
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2016 14:38:42
Svar/Indlæg:
420/72
Dette er Windows 10 og problemet er at jeg slet ikke kommer ind i Windows før den gør det mere.

Sidst den gjorde det kørte jdg også stabilitets test med Aida og furmark. Intet genstart men så snart jeg åbnede et spil så sort skærm og genstart.


LeeMania
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2016 14:45:40
Svar/Indlæg:
159/26
Sorry my bad. Gik ud fra dine profil oplysninger. Hvis en geninstallering virkede sidst, virker det mest som en software fejl. Måske en directX fejl? Har du prøvet at tjekket logbogen efter den har gjort det?

Evt. prøv at lave en ram test og/eller køre Unigen Heaven og se om den gør det samme.

Du kan også prøve at se om den genstarter når du kører spillene i windowed-mode.


dMITIj
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2016 15:11:12
Svar/Indlæg:
1864/156
er det puter du har i din profil?


Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2016 15:18:03
Svar/Indlæg:
2518/53
Hvad står der i windows event log?
Alder på psu?
Prøv at åben sensor i hwinfo og hold øje med system der og se om nogen ser forkert ud: www.hwinfo.com
Kan du få fejl til at ske ved at starte prime95 ?
Fejl ved Furmark?
Fejl ved furmark og prime samme tid?


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2016 15:22:15
Svar/Indlæg:
2897/83
Prøv at skru ned for din overclock. Hvilken vcore kører du med?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Biostud d. 25-02-2016 15:22:50.


jonas-ktm
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2016 15:23:24
Svar/Indlæg:
420/72
Hvordan tjekker man logbogen? Kan som sagt ikke komme ind i Windows, og har lige prøvet at køre en reset af Windows med Windows 10 cden uden held. Men prøver at formatere igen om lidt. Min psu er en 1000w corsair, den er vel omtrent 6 år nu.
Der var ingen fejl med Aida CPU stresstest og furmark kørende på samme tid sidst. Tænkte lidt om det måske var bundkortet der var ved at stå af men formatering sker nu. Hvis andre har forslag så lad mig endelig høre 🙂


jonas-ktm
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2016 15:37:53
Svar/Indlæg:
420/72
Ha nåede hverken at formatere eller noget. Ville vælge boot fra CD og nu gik den bare i loop med genstart efter 1-2 sekunder tændt. Dog nogle få gange nåår BIOS post lige at komme inden den bare genstarter eller hvad den gør. Har måske mulighed for at hente en anden strømforsyning og afprøve med men har svært ved at tro det er den der er problemet 🙂


jonas-ktm
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2016 15:46:22
Svar/Indlæg:
420/72
Nogen der ved en hjemmeside jeg kan ligge en lille film op med hvad den gør? Skal helst kunne gøres fra mobilos men kan da også låne fruens PC.


dMITIj
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2016 15:46:31
Svar/Indlæg:
1864/156
har du prøvet at resette bios?


jonas-ktm
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2016 16:01:26
Svar/Indlæg:
420/72
#10 har jeg lige gjort. det hjalp. kan nu komme ind i windows, men hvad er grunden til at mit bundkort gør det? mit overclock er stadig aktivt?


jonas-ktm
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2016 16:02:15
Svar/Indlæg:
420/72
#6 min vcore 1.28 mener jeg :)


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2016 16:09:25
Svar/Indlæg:
3661/82
#11
Er nummer 2 spoergsmaal et spoegsmaal eller en konstatering med et spoegsmaals tegn bagefter?

Hvis det er et spooergsmall kan du jo se om det er aktiv ved at daffe i bios og se efter eller bruge cpu-z i windows.
og hvis du ikke ved hvor du kan se om dit OC er aktivt. saa burde du nok ikke overclocke til at begynde med.


Det kunne tyde paa du har haft din maskien overclcoket uden af teste stabiliteten efter.
Aidi64 er ikke god som system stress test da den kun rorere cpu og ram og er endog ikke top notch i disse omraader

jeg vil annefale du henter mit Project Phoenix fraa www.techcenter.dk og bruger dette til at teste dit overclocke eller bare din maskine generelt for at se om det er load generet problem du har.
evt ogsaa koer en ramtest. nar nu det er saa nemt en ting at goere.


jonas-ktm
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2016 16:16:23
Svar/Indlæg:
420/72
#13 Mit oc har stået mange timer med prime95 og brændt uden problemer. Og jo har océt meget og det er ikke der problemet ligger for efter clear af CMOS med jumper beholdte den mit oc og begyndte på det samme pis igen clearede så CMOS IGEN og satte reset BIOS og den gør det stadig. Efter clear af CMOS kan bare holde den kørende i 3-4 minutter. Og grunden til jeg skrev at jeg ikke vidste om mit oc stadig var aktivt efter clear CMOS var fordi jeg prøvede at downloade hwinfo nu hvor jeg havde muligheden for at se inde i Windows. Det oc jeg kører med nu har den kørt med de sidste 3-4 år.

Så lige nu er det uden oc og den gør det stadig..


jonas-ktm
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2016 16:38:35
Svar/Indlæg:
420/72
Så lige nu er jeg ret lost. Tror simpelthen mit bundkort er dødt. Men kunne være rart lige at høre andres meninger? Har også prøvet at pille batteriet ud af bundkortet uden held.


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2016 16:46:10
Svar/Indlæg:
4112/52
For at batteri-tricket virker, skal du hive PSU ud af stikkontakten i væggen.

Forsøg dig med at skifte thermisk pasta under dine køle profiler (CPU, chipset, VRM, GPU etc.), samt afmonter og gen-monter dine RAM blokke, det kan nogle gange klare opgaven.


jonas-ktm
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2016 16:58:10
Svar/Indlæg:
420/72
Der var slukket for strøm til strømforsyningen.
Temps fejler intet hverken på GPU eller CPU. Og CPU fik skiftet pasta for 6 måneder siden. GPU er 6 måneder gammelt som er et 980ti, og har ikke tænkt mig at skille det af for at skifte pasta eller pads på ram blockene. Men vil da lige prøve at pille rammerne ud og i igen og se om det hjælper 🙂


jonas-ktm
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2016 17:41:24
Svar/Indlæg:
420/72
Har nu byttet pladserne på rammene og det lader til at køre lige nu, dog uden oc. prøver i aften at OC den igen og ser hvad der sker :) for den cpu jeg har nu er ikke meget værd uden oc :)


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2016 17:50:38
Svar/Indlæg:
3661/82
#14
Det kan vare du har lavet den sadvaanligt stres teest fejl mange folk goer.
Sevl om du er stabil i prime95 paa din cpu/ram, er ikke det samme som du er stabilt med cpu/ram og gpu koerende i et spil.
Prime95 stresser altsaa ikke de samme komponenter som et spil. og ikke samme load paa din psu. hvorfor jeg anbefaler mit Project Phoenix fordi det netop er bergenet til at stressteste bade cpu gpu ram og din psu mest muligt.

Hvad mener du med reset bios, siden du definer det som anderledes and reset cmos? Bios er ikke noget du rigtige reset normalt. (hvorimod cmos er).
normalt ved jeg at folk bruger de to ting som synnonymer (det er de dog ikke), men her goer du decideret forskel paa dem.



#17
enig jeg tror ikke du behoever kigge paa koelepaste hvis fjernesle af OC ikke hjalpe samt temps ser fine ud.


#18
jeg vil anbefale du koere en ramtest for at udelukke rammen er defekt og det ikke er blot et sporgsmaal om at du har flyttet defekt ram til at omraade som ikke blive brugt lige pt


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 25-02-2016 17:52:52.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2016 00:35:28
Svar/Indlæg:
2897/83
Stabilitet på overclock kan godt ændre sig over tid, og det er ikke kun ved max stress at det viser sig. Prøv at sænke din overclock og se om problemet fortsætter.