Lille Advarsel mod Malwarebyte

Software d.  25. februar. 2016, skrevet af Zeelock
Vist: 1779 gange.

Zeelock
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2016 20:02:59
Svar/Indlæg:
233/22
En mindre advarsels mod et utility som kalder sig Malwarebytes.
Malwarebytes gjorde min browser ubrugelig jeg kunne ikke bruge søgemaskinen google eller Edge browseren kun Epic virkede.
Efter at jeg har fjernet Malwarebytes køre alt igen som normalt. Måske har du ikke oplevet det samme som jeg men hvis din browser pludselig ikke virker med Malwarebytes installeret ved du hvorfor
Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2016 20:09:01
Svar/Indlæg:
2845/91
Malwarebytes er mit og mange andres ynglings malware fjernings tool, mon ikke der bare er en funktion du kunne have slået fra i det eller tilsvarende opsætning?


Zeelock
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2016 20:21:12
Svar/Indlæg:
233/22
#1 Måske men den har kørt som default har intet rettet og som default burde den ikke låse browseren.
Har ingen problemer med Security Reviver


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2016 20:58:40
Svar/Indlæg:
3661/82
har brugt malware bytes som sidearm scanner i mange aar uden problemmer. mon ikke det er en bruger fejl ?


morteng
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2016 21:42:24
Svar/Indlæg:
242/71
malwarebytes køre da fremragende, har haft det på alle computere i huset i årvis.
Tror du er rendt ind i en fejl 40 :)

Dog skal det dog siges at jeg har oplevet en gang at der var en der havde installeret et program der vist nok hed MyPCTuneUp som gjorde at malwarebytes blockede når man startede IE / Chrome.
Men der gjorde den jo så helt som den skulle, da det program er fyldt med malware/keyloggers/osv


Zeelock
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2016 22:04:10
Svar/Indlæg:
233/22
#4 Nej MyPCtuneUP Har jeg aldrig kørt, eneste fejl 40 er at købte Security Reviver og troede at beløbet var med moms.
Malwarebytes har da sikkert bare redet mig fra noget adware smus som jeg ikke vidste fandtes he he
Security Reviver har så overtaget styring og nu kan jeg igen åbne mine browser


MichaelH
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2016 22:34:55
Svar/Indlæg:
154/0
Den advarsel har jeg meget svært ved at tage alvorligt, eftersom programmet bliver anbefalet i en større IT Support gruppe, som jeg er medlem af. Her har rigtig mange anvendt det til at rydde op på deres PC, og jeg tror virkelig, at du er rendt i en fejl 40 eller anden lokal fejl. Jeg tvivler meget på, at det er MalwareBytes, der er problemet :) :P


Zeelock
 
Overclocker
Tilføjet:
25-02-2016 23:19:01
Svar/Indlæg:
233/22
#6 Har haft det problem i ca. 4 uger først min edge browser som startede med helt blå skærm ingen søge felt eller andet. Efter nogle dage kunne jeg heller ikke bruge explorer eller søge maskinen google. genoprettelse hjalp men kun nogle få dage og til sidst kun 1-2 dage.
Det er 3 dage siden jeg afinstallerede Malwarebyte
Security reviver fandt 5 fejl i regedit og jeg håber bare Malwarebyte var problemet ellers er det jo stadig ikke løst.


Xqual
 
Superbruger
Tilføjet:
26-02-2016 01:15:35
Svar/Indlæg:
718/15
Tror dit problem nok skal findes et andet sted end hos malwarebytes.
At et "tuneup" program finder "fejl" og "retter" dem har jeg nu ikke meget tilovers for. for det skal de sige for at få folk til at købe deres nytteløse bras. men nok om det.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
26-02-2016 01:33:46
Svar/Indlæg:
3661/82
#7
regbase rette programmer er meget sjaeldent noget vaerd.
Jeg har soegt lidt omkring paa navnet og fandt absolut ingeting det kan bekrafter programmets vaaerdi.

jeg tor du har vaeret uden faa en simpel fejl nok enten pga bruger eller andet software og det er et tilfaelde at din situation havnede som den havnede.

Dette kommer til at lyde lidt groft men der er ingen rigtig anden maade at sige det paa. 😕
Normalt saa eftertester men den slags udsagn inden man begyndet at poste omkring paa nettet. bare saa man ikke risikere at svine et uskyldigt stykke software til.
at du ikke har det fortaeller lidt i sig selv om hvor meget tillid jeg skal ligge til dine informationer.

Naar man arbejder meget inden for data analyse of med andre videnskabs tunge omrader saa laere man hurtigt at anlysere meget paa folks maade at analyse paa for at komme frem deres konlkussioner. f.eks saa ligger man marke til om folks ufattelig udsang om at de kan hoere forkel paa 320kbits mp3 og cd i virkelighende er placebo effekt eller om de rent faktisk har koert en ABX test. (hvilekt ogsaa er sjvot at see folk pludselig ikke svare nar de bliver udfordret til noget der burde vaere nemt for dem)
Med samme kritiske oejne. kan jeg ikke umiddelbart see at de informationer der er bragt paa bane er saerlige holdbare.

jeg er klar over det er gjort med god hensigt og du nok ogsaa er klar over at det var lidt maaske en streetch siden du paent lage "lille" ind for ikke at faa det til at vaer en stor klage sviner.

saa venligst tag ikke dette som et personligt angreb men blot et svar og en hjaelp til fremtidig analyse af ting og situationer.
Placebo og anekdotiske beviser er ikke saerlige velsette i en ordenligt bevisforelse.

Jeg takker dog for at du gaad bruge energien paa at hjaelpe andre 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 26-02-2016 01:34:16.


Zeelock
 
Overclocker
Tilføjet:
26-02-2016 10:00:24
Svar/Indlæg:
233/22
#9 Min faglig viden er kun på bruger niveau og det håber jeg folk kan forholde sig til. Det er vil også derfor dette forum er skabt.

Havde søgt på nettet og fandt intet der kunne bruges men efter at have installeret Security Reviver som fandt 5 fejl i regedit afinstallerede jeg Malwarebyte og kunne med det samme bruge browseren, syntes bare det er lidt sammenfaldende at problemet ser ud til at være løst.

Mp3 er komprimeret til kun at fylde 4-6mb om man kan høre forskel på waw som fylder 60mb og mp3 afhænger af det anlæg du afspiller det på.


#11
001+
 
Overclocker
Tilføjet:
26-02-2016 16:03:34
Svar/Indlæg:
67/2
Okay, det irriterer mig lidt at jeg intet skriver til det her.

Så her kommer det.

Problemet er Security Reviver og ikke Malwarebytes. Grunden til at "det virker uden Malwarebytes" er lidt indviklet.

Programmer kan genkende, nyere andre programmer og hvis det kan være en trussel til programmets overlevelse, så skaber den en eller flere programmeret konflikter.

Ligesom Antivirus, kan skabe konflikter hvis man kører flere af dem samtidigt, her er grunden bare en anden. Selvom resultatet kan være det samme

Så det ser ud som om de legitime programmer, er "synderen" selvom det ikke er tilfældet. Det kaldes Rogue/Scareware, som en simpel google søgning viser er tilfældet. Fra 2010:

http://forums.majorgeeks.com/i...

Når du ikke ved hvad du helt præcist har gang i, som er tilfældet her. (Undskyld men det er det) Så hold dig hellere til CCleaner til at rense registerings-databasen med

CCleaner er gratis. Værsgo:

https://www.piriform.com/cclea...

😎






Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2016 16:42:13
Svar/Indlæg:
5874/1287
Og Ccleaner virker fortræffligt sammen med Malwarebytes 😉


Zeelock
 
Overclocker
Tilføjet:
26-02-2016 17:23:03
Svar/Indlæg:
233/22
#11 Det glæder mig du ikke forholder dig til software som Malwarebyte som visse andre forholder sig til religion.
Måske har jeg ikke forklaret det tydelig nok. Jeg har længe udelukkende kun kørt med Malwarebyte og den sidste måned haft problemet. Jeg har nu anvendt et andet program til fjernelse af adware nemlig security Reviver hvor du som tillæg kan købe tune up hvilket jeg ikke har brugt. Det er helt klart en mulighed at to programmer kan konflikte det var også derfor jeg afinstallerede Malwarebyte men mit problem opstod som sagt længe før jeg installerede Security Reviver.
# 12 Jeg har også brugt ccleaner virker rigtig godt især hvis man installere den på en ren installation af windows


#14
001+
 
Overclocker
Tilføjet:
26-02-2016 18:19:44
Svar/Indlæg:
67/2
#13

Hvordan jeg eller andre forholder sig til software eller religion er ikke emnet her

Dit problem opstod længe før du installerede Security Reviver og alligevel er emnet: Advarsel mod Malwarebytes 😐

Selve fejlen du søger efter kan være SÅ MANGE ting (Sorry caps off) At lede efter gratis fjernhjælp nok ikke er løsningen.

Medmindre det er gætteleg 🙂

Vil anbefale du tager maskinen til din lokale forhandler eller gør brug af reklamationsret, hvis den er købt færdigbygget.



Zeelock
 
Overclocker
Tilføjet:
26-02-2016 19:29:54
Svar/Indlæg:
233/22
#14 Software som ikke kan fejle findes ikke i min verden. Der er ikke et indlæg ud over dit som beskriver en e.v.t fejl i det software derfor bemærkningen.

Hvordan kan du misforstå at Malwarebytes var det program jeg havde installeret for en måned siden hvor problemet opstod og ikke Security Reviver som først blev installeret for nydelig ?

ikke en dag eller timer efter men med det samme jeg afinstallere Malwarebytes virker min browser igen som den skulle.

Der er ingen grund til jeg gør brug af min reklamations ret eller tager maskinen ned til min lokale forhandler på nuværende tidspunkt ser fejlen ud til at være rettet.


#16
001+
 
Overclocker
Tilføjet:
27-02-2016 21:12:02
Svar/Indlæg:
67/2
Undskyld, men bliver igen nød til at sige du at du har altså ikke den største anelse hvad der vedrører software. (Mildt sagt) /Noflame

Vil dog gerne hjælpe dig i gang. 🙂

Man starter med at undersøge firmaet BAG programmet og ikke selve programmerne.

Før det, kan en eventuel simpel google søgning visse en masse. Som det i dette tilfælde viste var scareware,rogueware. Fra 2010 😐

Derefter kan man læse andmeldelser, på software relaterede legitime sites. Som F.eks TechSupportAlert etc. Wilders Security osv.

Dvs. Ikke trustpilot og noob relaterede sites (Nerd only)

Køber du allerede før noget af det ovenstående, så glem endelig hvad der er skrevet i dette indlæg

😎


Zeelock
 
Overclocker
Tilføjet:
27-02-2016 22:14:34
Svar/Indlæg:
233/22
#16 Jeg er da fuldstændig ligeglad med firmaet bag programmet hvad i alverden skal jeg bruge det til tegne aktier. Jeg googler programmet og finder test brugeranmeldelser m.v Du er da helt væk fra vinduet skriver som bedre vidne du har ikke engang fattet mit indlæg.
nu da jeg er i gang er der et par af jer som skriver
( fejl 40 )til trods for en simpel søgning på nettet helt klart underbygger min påstand. tror ikke nogen herinde ikke ville undersøge og teste emnet hvis i som jeg havde haft en fejl som denne i over en måned.

http://www.tomsguide.com/answe...

http://scottiestech.info/2015/...





AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2016 06:24:12
Svar/Indlæg:
1300/30
#17 Problemet du linker til er med den indbyggede live scanner i malwarebytes. Den slår jeg altid fra, og bruger malwarebytes til at scanne engang imellem. Prøv det 🙂

Kan sige at jeg selv kun bruger Kaspersky Internet Security, malwarebytes (uden livescanner), og ccleaner. Har aldrig haft problemer med dette 🙂



Zeelock
 
Overclocker
Tilføjet:
28-02-2016 13:16:18
Svar/Indlæg:
233/22
#18 Et inspirerende og positiv indlæg det skal helt klart afprøves tak for det 🙂
ccleaner er en af mine favoritter.


pawer
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2016 17:09:39
Svar/Indlæg:
409/13
Næ du, brug du din computer som en mand! Uden beskyttelse, du skal jo bare trække dig ud før du kommer galt afsted ;)

Høhø
Jeg mener bare at man skal tænke over hvad man trykker på og åbner, bruger intet og har de sidste nok 10år intet haft uden at jeg har vidst det.


Zeelock
 
Overclocker
Tilføjet:
29-02-2016 13:27:17
Svar/Indlæg:
233/22
#20 Prøver at huske 10 år Tilbage har også kørt uden beskyttelse noget af tiden men mest fordi mit system føltes sløv hvis jeg havde beskyttelse. Kan huske Norton var lidt hård ved min PC. Men husker kun et adware problem ingen virus i den periode.