Det er skidesvært, specielt når de forskellige CPU'er er så tæt i performance som tilfældet er, valg af chipset, intern GPU, og motherboard blir det afgørende i mange tilfælde.
X99 er allerede letterer forældet versus Z170 ,.. og der er også en del X99-boards i omløb som bør undgås grundet dårlig byggekvalitet, eller tekniske forhold, specielt MSI og Asrock X99 syntes jeg man skal være forsigtige med
Jeg forstår godt at folk springer på 6700K istedet, for som jeg læser diverse test så slår den 5820K selv i rigtige mange foto/video-bench, så selvom 5820K kan køre nogle Ganske få renderinger og lign en smule hurtigere, så er 6700K måske alligevel hurtiger på bundlinien når man kikker på på det hele overordnet og samlet.
Jeg syntes hverken Z170 eller X99 er "fremtidsikret" som sådan. Z170 er nyt, men begrænset, og ingen octa-cpu i syne til dette. X99 verdenen er aldrende, uden interne GPU-muligheder, samt plages af strømfrobrug og core-varme
udover hvad der er rimeligt anno 2016
Og hele tiden skal man huske at 3770K, 4790K, og 6700K- systemer er nogenlunde lige så potente, well, ja, kun 4 cores, men de er så normalt lettere at clocke, og dermed tæt på 5820K, eller lige så gode i praksis,..
Det er ikke mit indtryk at de 4 momory-kanaler i X99 gir noget videre , i hvert fald ikke for særligt mange,...
Det blir et spørgsmål om chipset, og bundkort, for mit vedkommende er det f.eks. velkomment med de "gammeldags" PCI-sokkler som f.eks. Z77 og Z87 stadig byder på. Jeg har nemlig nogle here-fede RME HDSP 9652 PCI-lydkort som vil koste 4-5000 kr i nye PCIe udgave
Alt står stille nu Intel er enerådende i den gode ende
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af HM d. 28-02-2016 13:16:53.