opsætning af netværk, what to do?

Diverse d.  28. februar. 2016, skrevet af jonas_p
Vist: 1063 gange.

jonas_p

Overclocker
Tilføjet:
28-02-2016 22:21:31
Svar/Indlæg:
141/28
godaften hwt. 🙂

jeg har lidt brug for hjælp til at finde en løsning på hvordan jeg skal opsætte mit netværk 😩
specifikt drejer det om at jeg skal have en ny router i mit hus, og samtidigt have en trådløst repeater, over i mit værksted så jeg også har noget netværk der over. problemet er der er en vej imellem hus og værksted, så jeg kan ikke grave noget kabel over til værkstedet så det skal være trådløst. der er ingen krav om der skal være super smæk på hastigheden over på værkstedet, det er sådan set kun til værksteds computeren, og sådan nogen små ting. 😎

huset er 120m2 og der er 15-16 meter over til værkstedet.

jeg har så brug for at finde frem til noget grej der kan klare opgaven, har ca 2-3000kr at gøre godt med.
rehan09

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2016 22:29:14
Svar/Indlæg:
1029/82
Du har flere muligheder her, dog er kabel klart vejen frem - ærgeligt at det ikke kan lade sig gøre i dit tilfælde.

Men sådan som jeg ser det, kan du:

- Køre PowerLine (over 230v nettet)
- Køre trådløs til trådløs (bridge/repeater)

Du kunne anskaffe dig en fornuftig AC1900 router (og op), som connecter til et AP eller anden Wifi modtager. Det tror jeg dog ikke vil være den mest optimale løsning for dig.

Det som måske kan løse det, er at køre noget enterprise udendørs WiFi løsning. Fx Ubiquiti: https://www.ubnt.com/products/... /wireless

Men her skal der nok nogle andre indover med specifikke råd.

jonas_p

Overclocker
Tilføjet:
28-02-2016 22:41:15
Svar/Indlæg:
141/28
ville også meget gerne have kable. men det bliver noget møj da der både er vej og kloark, og der er ikke lige til at grave igennem. :)

har også tænkt over powerline, men da værkstedet køre på sin engen 25A gruppe, tror jeg ikke, det kan lade sig gøre at strikke det ind. 😛

tænkte bare det ville være mest fornuftigt med en noget trådløst,
da jeg ikke har det store forbrug der over, det er sådan set bare værksteds computeren, der skal have net for at slå ting op osv. altså intet download eller Streaming, eller andet der er krævende

Kadett87

Superbruger
Tilføjet:
29-02-2016 07:17:50
Svar/Indlæg:
776/65
Kan du se værkstedet fra huset? Altså er der "frit udsyn"?
I så fald kan du kigge på et sæt directional wifi antennas.
De kan findes relativt billigt på Ebay.