forskelen på Pci express 2.0 og 3.0, hved ikke hvor meget. 🙂
#1 Jeg tænker at gerne vil køre over 150 fps(200 fps vil heller ikke gøre noget, og jo der er en mindre forskel :)) da jeg har en 144 hz skærm og går meget op i at det skal køre total smooth.
Jeg tror heller ikke det er den, men tvivlen er der, for hvorfor køre den konstant på 100%? Og min GPU ikke arbejder halv så meget. Jeg har ikke andet krævende i baggrunden eller sådan noget heller...
#2 Det har jeg tjekket for, og som #3 siger, så er det virkelig kun SÅ lidt når man køre single card, hvis det var SLI eller mere, så vil man kunne se forskel på 2.0 og 3.0.
#4 Yep jeg har gjort det én gang, da jeg gik fra et 570 til 970(dette nye kort). Worth a try more?
#5 Hvor kunne du mærke/se det henne? Jeg har et MSI Z67GD65 bundkort, så meget nær familie med dit gamle der. Gode kort forresten.
Fordi som sagt på nettet rundt omkring, siger ALLE at CPUen ikke er bottleneck. Vil ikke kunne forstå hvis alle siger forkert...
#8 kunen tyde paa at mbm havde et issues paa sti 2500k
bar fordi performance gaar OP fra A til B kan betyde baad B's performance er god ligesaavel som A's performance er daarlige
#9 please no
@op
Tvivler fordi at min CPU køre KONSTANT 100% load når jeg f. eks. spiller Overwatch, men min GPU load er på 50-60%(tjekket med CPU-Z og GPU-Z).
det er tegn paa et du er bestme CPU flaskehalset. din cpu og GPU arbejder i "serie" metn paa den maade at forest lave din cpu sit arbejde for hvad de skal ske per frame ogsaa laver din GPu sit arbejde ( meget grfot set)
saa det som 2 maend der sider paa et fabrikgs paan
hivs CPU mande skal arbejde svende 99% af hele sin arbejds dag for at foelge med nar din G man kun arbejder 6 ud af sine 8 timers. saa er din C mand rimeligt for langsomt i forhold til din Gmand
MEN
det betyder ikke nodvendighvis at du bare skal opgrade din cpu. mange andre ting kan medfoere at du cpu bliver for langsomt. korrupte drivers eller andet software der stjaeler din cpu hestrekraafter, maaske bliver dne for var og drosler ned.
saa du har nok fundet locations for dit problem. nu er at det finde ud af hvorfor din cpu arbejder 99%.
har du checker i din taskmanager om der er noget der stjaeler det ?
Har du checke din cpu temp?
har du checke med CPU-Z at din cpu holder sine OC hastighed under spil load
Har du stresstest og set om din OC cpu regner rigtigt ? ( annefaler mit project phoenix her fra www.techcenter.dk )
har du checket om dine ram koere stabilt
koer evt en hurtigt sfc /scannow bare fordi
opdater drivers til gpu
opdater drivers til chipset
proev evt at koere mit project mercury mens du spiller
http://www.softpedia.com/get/T...
Bare lige lidt hurtige skud fra hoftend
+1
fornuftigt snak.
hojere oploesing = CPU arbejder af en frame bliver mindre da GPU'ens stiger.
det er mget nemt at CPU flaske halse dit system i aledre spil i lav oploesning
Husk paa at din flaskehalse er ALTID ud fra dit software saa du kan aldrig sige noget 100% udelukkende baseret paa hardware
En ci5 2500k var ikke bottleneck for et gtx 970 tilbage i september 2014 - så ej næppe i dag.
Computerbase.de lavede en omfattende test med ci5 2500k og ci4770k med GTX 980 i diverse opløsninger og med stock clock på cpuerne men også hvor begge kører 4.5ghz og forskellen mellem de to setups var når det var "værst ca 5fps". Så det var ret klart et ingen af de to cpuer var bottleneck for GTX 980 .
#5 Har en ven med 2x 970 på en gammel I7 920, og der er ingen bottleneck.
En ci5 2500k var ikke bottleneck for et gtx 970 tilbage i september 2014 - så ej næppe i dag.
Computerbase.de lavede en omfattende test med ci5 2500k og ci4770k med GTX 980 i diverse opløsninger og med stock clock på cpuerne men også hvor begge kører 4.5ghz og forskellen mellem de to setups var når det var "værst ca 5fps". Så det var ret klart et ingen af de to cpuer var bottleneck for GTX 980 .
her er en anden test:
Den viser fint det boost jeg oplevede ved at skifte
her er en anden test:
Den viser fint det boost jeg oplevede ved at skifte
Det er også med et R9 295x2 kort, dvs en Dual GPU kort og så ændre parametrene sig, da jo kraftigere cpu jo mindre flaske hals til sådan et kraftigt kort og i det hele taget nær vi taler multi gpu systemer.
Dertil hvis testen var blevet kørt i højere opløsning ville forskellen naturligvis være mindre da det så er gpu'er er der belastes mere og så kan CPU'en nemmere være med.
http://www.computerbase.de/201...
Efter længere søgen fandt jeg testen hvor de bruger 2500k og 4770k og tester med r9 290, r9 290x, gtx 780, gtx 970, gtx 980, gtx 980ti, Titan X.
http://www.computerbase.de/201...
Efter længere søgen fandt jeg testen hvor de bruger 2500k og 4770k og tester med r9 290, r9 290x, gtx 780, gtx 970, gtx 980, gtx 980ti, Titan X.
Kan se der et spil der hedder ryse hvor I7éren er stærkere..
Jeg spiller BF4 her var min 2500K flaskehals.
#33 Okay interessant :) Jeg tror virkelig jeg sender disse 1600 MHz til retur og køber 2 x 8 GB 2133 MHz ram nu. Hvilket måske også kunne gøre det nemmere at OC sin CPU mere?
http://www.bj-trading.dk/bjsho...
#37 Altså udover ram? Hvis jeg sender de nye tilbage og sælger de gamle, så giver det næsten de. 7-800 kr til nye :D
2500 er absolut ikke problem.