Hjælp til lydløs PC

Gaming d.  05. marts. 2016, skrevet af fhansen82
Vist: 2934 gange.

fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
05-03-2016 22:20:12
Svar/Indlæg:
72/3
Hej HwT

I forlængelse af anden tråd oprettet, går jeg skridtet videre. Tidligere tråd

http://hwt.dk/Forum/341451/Hvi...

...forespurgte jeg på lydløst grafikkort. I mellemtiden er der åbnet op for økonomien, og jeg kigger derfor på et nyt komplet system.

Jeg benytter PC'en hovedsagligt til alm. brug (Word, netsurf og filhåndtering), men spiller også (Diablo III, Star Craft II) dog ikke rigtigt FPS (har spillet lidt, men er ikke med på beatet). Jeg pakker/udpakker nogle gange 7zip filer og påtænker også videokonvertering. Nogle af mine valg kan måske virke som overkill, men køber opgraderer sjældent, så køber hellere noget ordentligt nu, i stedet for løbende.

Jeg har forelsket mig i Phanteks Enthoo Evolv ITX kabinet, og med mindre jeg hører dårligt omkring det, påregner jeg at bygge mit system i dette kabinet.

Jeg ligger inde med en Samsung EVO 850 500GB SSD, så dette skal der ikke købes og jeg forventer ikke at få brug for mere plads umiddelbart.

Et krav er helt klart, at jeg ikke gider høre på blæsere og andet der støjer fra en PC. Fair nok hvis blæsere er effektive nok uden de høres. Er bare træt af at høre på støj fra min gamle PC.

Så listen over ting jeg skal bruge er:

Processor
Bundkort (M-ITX)
Strømforsyning
RAM
Grafikkort
Køling (alt efter valg af komponenter og behov)

Budget: Er ikke fastlagt, men tænker maks. 15K

Jeg har fastsat mig rimeligt godt på ,at det skal være Intels i7-6700K processor der skal smides i dyret, men er ikke klar over om jeg kan nøjes med i7-6600? Der er kun få hundrede Kr.'s forskel mellem de to, og jeg lægger gerne de få hundrede Kr. til, hvis de er det værd.

I forhold til bundkort, er jeg lidt på herrens mark og har kigget på få, men aner ikke hvad der er skidt og kanel. ASUS ROG Maximus VIII Impact ser meget fint ud, men er der andre som er mere relevante?

Strømforsyning aner jeg heller ikke noget om hvad der er godt og skidt, samt hvor meget jeg har behov for. Jeg er villig til at købe lidt for stort, hvis der anbefales, men mon ikke en 750W er nok i et godt mærke/model?

RAM aner jeg heller ikke hvad jeg skal vælge, og her er jeg på bar bund og har ingen inputs.

I forhold til grafikkort, har jeg kørt en anden tråd, og bestemt mig for ikke at købe for stort her. Jeg påtænker

https://www.proshop.dk/Grafikk...

...da det virker som et godt tilbud og kortet får okay anmeldelser og lader til at være relativt støjsvagt. Men alle konkrete inputs er velkomne.

Så vidt jeg kan forstå, følger der én blæser med i Phanteks kabinettet, placeret forrest i kabinettet. Jeg har ikke kunnet udlede dennes effektivitet samt støjniveau, og håber nogen herinde måske har erfaring med dette? Jeg er villig til at købe anden blæser, hvis medfølgende ikke er god/støjsvag. Samlet set ved jeg ikke på nuværende tidspunkt, hvilken mængde køling der samlet set bliver behov for. CPU'en skal også have noget køling. Tænker en AIO vandkøling med radiator og noget blæserværk til montering i toppen af kabinettet. Tænker også at montere en blæser i røven af kabinettet. Hvordan med blæserstyring. Skal jeg også kigge på noget PWM?

Det lidt mange spørgsmål, men det er lang tid siden, jeg rigtigt har fulgt med i hvad der er godt og skidt og hvad man skal vælge. Mine sidste to systemer har været færdigsamlede, da jeg har købt dem genne jobbet som mediegodeordning og mit sidste system er nu fyldt 6 år.

Glæder mig til Jeres inputs 🙂

Edit: Glemte at nævne at jeg har to skærme; én 27" Dell U2711 og én 22" Dell U22??. 27" kører 2560x1440.


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af fhansen82 d. 05-03-2016 22:25:16.
Zero_x
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2016 23:06:56
Svar/Indlæg:
306/54
Du får svært ved at få lydløs med standard komponenter.. Men her er en video til en fyr der for få midler har lavet en stille PC

The Quietest Computer You'll (N)Ever Hear...
https://www.youtube.com/watch?...


zubrowka01
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2016 01:36:34
Svar/Indlæg:
867/18
Til dit behov lyder et gtx 970 umiddelbart at skyde gråspurve med kanoner - et gtx 960 vil fint kunne klare dit behov et godt stykke ude i fremtiden. Det går så stærkt med udviklingen indenfor grafikkort, at det sjældent kan betale sig at investere i noget større end behovet er her og nu, for at "have overskud til fremtiden".

Bemærk også at mange nyere grafikkort kan stoppe blæserne helt når du ikke belaster grafikkortet - fx msi's 960 gaming. Personligt synes jeg msi er lidt mere stille end asus.. men det er måske bare mig.


Nu ved jeg heller ikke hvad videokonvetering dækker over - men er det en blu-ray i ny og næ - og med dit nuværende spil-behov - så lyder det som om du vil være fint dækket med en i5 6600k.

Hvis du har brug for de features maximus viii itx bundkortet giver dig - dvs, god overclocking headroom, wifi og frem for alt lydkort der er rettet mod fps spil - så go for it. Hvis det er ligemeget - så er det temmeligt overpriced. Deres mindre z170 bundkort burde have nogenlunde samme features hvad angår blæserstyring. Vær opmærksom på at bundkortet skal kunne styre kabinetblæsere vha volt, da front-blæseren i phanteks kabinettet er 3-pins.

Mht støj - så er du på rette kurs med phanteks itx kabinet - den store blæser i fronten gør faktisk det, som ham i video'sn #1 linker til også bruger som princip - nemlig at flytte al den varme luft ud af kabinettet så effektivt som mulig, sådan at komponenterne indeni ikke bliver varme, og blæserne støjer.

Dog, så er der ingen grund til at lave de interne komponenter blæserløse, da det alt andet lige vil begrænse deres ydeevne i værste fald, og i bedste fald være ligegyldigt.

Princippet er - god udluftning i kabinettet - flere blæsere, og mindre rpm på hver blæser. Medmindre du vil gå helt fanless.

AIO vandkøling er et no-go til støjsvage systemer, da du altid vil have pumpestøj, og du undgår ikke at sætte blæsere på radiatoren alligevel. En noctua nh-u12s / u14s er 90% lige så effektiv som de bedste aio-vandkølere, og super støjsvag, især under desktop-brug.

Strømforsyning - det mest optimale er at finde en semi-fanless eller helt fanless. De er dog relativt dyre somregel. Personligt synes jeg be quiet system power 7 500w er et godt valg til prisen, den er super stille selv ved højere belastning. Check altid fan-curve på en psu før køb, da en psu godt kan være "stille" ved lav belastning, for så at fyre helt op for blæseren når du når 50% belastning. 500w er rigeligt til et system med fx i5 6600k og gtx 970.



eviling
 
Overclocker
Tilføjet:
06-03-2016 03:50:58
Svar/Indlæg:
442/14

Du får svært ved at få lydløs med standard komponenter.. Men her er en video til en fyr der for få midler har lavet en stille PC

The Quietest Computer You'll (N)Ever Hear...
https://www.youtube.com/watch?...

Zero_x skrev d. 05-03-2016 23:06:56


Mener dog han skildte strømforsyningen ad og brugte håndklæder til at dæmpe støjen endnu mere, for at lave den maskine. Så nok ikke den mest brandsikre vej at gå, selvom den er stille :)


loopdk
 
Superbruger
Tilføjet:
06-03-2016 08:03:36
Svar/Indlæg:
1351/206
Hvis det skal være stille , så bliver det meget svært at komme uden om vandkøling.....

Hvis du napper et 960 kort som der bliver sagt høre du det kun under load.

Så nap et el 240 kit fra coolerkit og så høre du ikke din cpu

Skal det være total stille og du vil oc .... Det lyder det dog ikke som .
Så må du gå den dyre vej og lave et komplet vand system....... Det koster hurtigt 3-4000
Men så får du også et system som konen godkender ;)


Zeelock
 
Overclocker
Tilføjet:
06-03-2016 15:57:26
Svar/Indlæg:
233/22
Jo mindre dit kabinet er jo større er udfordring til at få varmen væk. Jeg syntes aktive blæser i PSU larmer for meget men Din PSU er separat fra det øvrige system i valgte kabinet så her ville jeg måske vælge en fanless seasonic 520w platinum PSU.


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
06-03-2016 16:31:43
Svar/Indlæg:
72/3
Jeg fik ikke skrevet, at jeg ikke påtænker OC. Så alt bliver kørt som standard. Tilføjer lige dette i første indlæg.

Jeg påtænker at få min skivesamling ned på min server med tiden og benytte Plex. Vi snakker her BD 100+ og DVD 400+, så en del film der skal konverteres.

Jeg valgte i7 da den har HyperThreading og syntes jeg har hørt noget med at nogle spil og programmer udnytter dette. Og de 1.000 Kr. forskel afskrækker ikke.

Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det kan betale sig med K-modellen? og om det er nødvendigt med et Z170 bundkort til en K-model processor?

Der må gerne være indbygget Wi-Fi på bundkortet. Hvis ikke jeg føler behov for at benytte kabel, altså hvis alt kører hurtigt nok over netværket, så er planen kun at benytte Wi-Fi.

I forhold til køling, har jeg det fint med blæsere, men gider bare ikke høre på dem, og tænker også at der skal være noget blæserstyring. Ved ikke med temp. måling, om der skal tilkøbes følere her?

Hvis jeg påtænker et større grafikkort senere hen, skal jeg så ikke vælge en større strømforsyning med det samme?


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
06-03-2016 16:32:50
Svar/Indlæg:
72/3
Hmm, man kan åbenbart ikke redigere flere gange i en post?


yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2016 18:07:36
Svar/Indlæg:
1347/11
den psu som #5 forslår er mere end rigeligt til din maskine, den kan trække alt hvad der findes på markedet, og da det er et ITX-build du laver, så er pladsen jo begrænset. Skrot Wi-Fi på bundkort og køb en usb-dongle ved siden af, så er udvalget større af bundkort i ITX-genren.

cpu-køling så har Thermalright lavet en ny model http://www.guru3d.com/news-sto...
den vil klare dit behov fint særligt når du vil køre alt på standard.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af yupper d. 06-03-2016 18:10:10.


animal-mik
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2016 21:51:19
Svar/Indlæg:
908/160
mit setup - bare som inspiration :
I7-6700K
2 x 8 gb ram
Noctua s12 køler
Asus Gene VIII Maximus (micro atx)
Define Mini meed en ekstra Noctua fan i (very slow speed)
GTX 970 KFA 2 (2½ slot) kort
750 W Evga Supernov - har ikke hørt den køre endnu)

ikke 100% støjsvagt - men meget støjsvag - også under gaming.



#10
mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2016 09:10:01
Svar/Indlæg:
3746/627
Vil lige komme med et alternativ.

Hvis du har mulighed for at gemme pc væk i et skab eller sekundært rum. Så er den helt lydløs og ude af syn.


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
09-03-2016 11:25:44
Svar/Indlæg:
72/3
Puha. Var lige lagt ned af en gang Roskildesyge, så har ikke haft overskud til at kigge videre på Jeres svar. Så prøver lige at følge nu.

#8: Hvorfor er det at folk smider 1000W forsyninger i deres maskiner. Syntes bare 520W lyder af lidt. Syntes at have hørt, at Seasonic skulle lave nogle rigtigt gode forsyninger, så den lyder da interessant. I de 500W, er der også indberegnet, hvis grafikkort skal have ekstra powertilslutning?

#9: Det ser jo ikke helt skævt ud, det setup.

#10: Den vil på nuværende tidspunkt komme til at stå fremme. Har ingen skabe/skuffer nær mit bord.


#12
mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2016 11:42:53
Svar/Indlæg:
3746/627
#11
mht placering..
det kan jo sagtens være 10-15 m væk
Måske ude i entre i et garderobeskab?


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
09-03-2016 12:20:49
Svar/Indlæg:
72/3
#12: Jeg har begrænset plads til sådan et formål. Pt. kommer maskinen til at stå ved skrivebordet. Men du er ikke helt ved siden af. Har en drøm om at benytte garderobeskab til fx. min server, men kræver at jeg laver ledningstræk for både strøm og netværk. Og pladsen bruges allerede til opbevaring af andet. Dertil skal der laves udluftning. Så det er et lidt større projekt, som jeg ikke vil kaste mig ud i, i en lejlighed jeg ikke planlægger at blive boende i :)


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
09-03-2016 12:52:40
Svar/Indlæg:
72/3
I linket video, hvor Phanteks kabinettet anmeldes, er der monteret en Noctua NH-D15. Tænkte at smide sådan en i. Anmeldelserne lyder meget gode. Kan dog ikke regne helt ud med de to blæsere. I videoen er det kun den ene der kører???

https://www.youtube.com/watch?...


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
09-03-2016 13:17:07
Svar/Indlæg:
72/3
Hmm, måske det skal være NH-D15S i stedet.


ZeroxTechnic
 
Overclocker
Tilføjet:
09-03-2016 13:50:40
Svar/Indlæg:
23/3
Jeg har selv bygget en lydløs pc, som blev i en Lian Li PCO5S med vandkøling. Det er altså også et lækkert kabinet! :D (Den måtte dog købes på caseking.de, da den er lidt for niche til DK)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ZeroxTechnic d. 09-03-2016 13:51:52.


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
09-03-2016 14:07:40
Svar/Indlæg:
72/3
#16: Noget stort kabinet til min smag :) Hvilke komponenter har du valgt?


#18
mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2016 14:24:13
Svar/Indlæg:
3746/627

#12: Jeg har begrænset plads til sådan et formål. Pt. kommer maskinen til at stå ved skrivebordet. Men du er ikke helt ved siden af. Har en drøm om at benytte garderobeskab til fx. min server, men kræver at jeg laver ledningstræk for både strøm og netværk. Og pladsen bruges allerede til opbevaring af andet. Dertil skal der laves udluftning. Så det er et lidt større projekt, som jeg ikke vil kaste mig ud i, i en lejlighed jeg ikke planlægger at blive boende i :)

fhansen82 skrev d. 09-03-2016 12:20:49


fint nok.. ville bare lige bringe det på banen.

Har selv brugt denne løsning i flere år.. det fungerer fint.
Så behøver jeg ikke bekymre mig om lydsvage systemer, smarte kabinetter etc.. det koster jo trods alt noget mere end et 10-15 HDMI kabel. :)


ZeroxTechnic
 
Overclocker
Tilføjet:
09-03-2016 14:44:36
Svar/Indlæg:
23/3

#16: Noget stort kabinet til min smag :) Hvilke komponenter har du valgt?

fhansen82 skrev d. 09-03-2016 14:07:40


Jeg gamer ikke selv, så der var GPU skulle være har jeg to lodrette SSD'er.

Men Asus Z97i.
Corsair H100i (Larmer lidt, ville gerne have swiftech all-in-one, men den er der ikke plads til)
Silverstone SX500-LG. (Eneste PSU der er er SFX dv.s 140mm blæser. Jo større blæser, jo mindre larm)
Og så er alle faner udskiftet med Noctua.

i5 topmodel 2 generationer tilbage mener jeg. K version. Her er der et billede fra dengang jeg havde lydkort i:

http://imgur.com/a/A2X4M

(Den sorte box nederst til højre fjernede jeg også, da jeg syntes kabinettet så lidt proppet ud med den i.

Men købte man et fedt langt grafik kort, der er lige så lang som kabinettet og lagde i, så ville det se awesome ud!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ZeroxTechnic d. 09-03-2016 14:46:33.


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
09-03-2016 14:48:25
Svar/Indlæg:
72/3
#18: Kommer også ud i nogle lidt andre problemer. Benytter USB hub, samt USB højttalere, og der skal så trækkes videokabler til to skærme også. Benytter også en HUB switch til når jeg kobler min arbejdsbærbare til mit tilbehør herhjemme.


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
09-03-2016 14:50:02
Svar/Indlæg:
72/3
#19: Men ganske pænt kabinet bortset fra det.


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
09-03-2016 14:51:26
Svar/Indlæg:
72/3
#2: Hva med et kort som nedenstående? Lige hvad jeg kunne finde af videoer, lader det til at performe okay.

https://www.proshop.dk/Grafikk...


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
10-03-2016 22:56:22
Svar/Indlæg:
72/3
#4: Jeg kan ikke lige finde det kølesæt du refererer til? Har du link?

Jeg er stadig i tvivl om hvorvidt jeg skal gå efter en K-processor eller ikke. Og om hvorvidt jeg skal vælge et Z170 bundkort, når jeg ikke skal OC. Hvis ikke jeg skal vælge et Z170, hvad hedder modelbetegnelsen så jeg skal gå efter?


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
10-03-2016 23:00:40
Svar/Indlæg:
72/3
#8: Så den er lige kommet på markedet? Lader ikke til der er lavet så mange reviews endnu. Kan heller ikke slå den op på EDBpriser.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2016 00:10:47
Svar/Indlæg:
5504/640
asus bundkort de kan få hvilken som helst blæser til at køre med lavets mulige omd

noctua kabinet blæser og cpukøler de beste kan køre under 200 omd så de er helt stille og køer samtidig fornuftigt


Xoferif
 
Overclocker
Tilføjet:
11-03-2016 09:16:26
Svar/Indlæg:
464/7
#23

hvis du ikke skal OC din processor, så vil det være spild at gå efter en K model. (:

Hvis du har plads til det i dit kabinet så "Noctua NH-D14", klare det rigtig godt, er stille, men den er dog lidt stor. jeg kan ihvertfald stå inde for den (:





fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
12-03-2016 21:42:53
Svar/Indlæg:
72/3
#23: Jeg kan se der er få hundrede kr. forskel på f.eks. i7 6700 og i7 6700K, men stor forskel i clock-hastighed. Skal man købe et Z170 bundkort, hvis man vælger en K model, for at udnytte forskellen?


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2016 20:58:50
Svar/Indlæg:
72/3
Beklager de mange (noob) spørgsmål men håber I stadig vil hjælpe mig. Jeres hjælp er meget værdsat.

Som opfølgning er jeg kommet frem til følgende komponenter:

Kabinet: Phanteks Enthoo Evolv ITX
Strømforsyning: Seasonic Platinum Fanless Series 520W

Mangler stadig:

Processor
Bundkort
RAM
Grafikkort
Køling

I forhold til processor, er anbefalingen en i5. Det syntes jeg ikke lyder ved siden af, men mangler bare lidt afklaring. Kan det betale sig ikke at vælge 6600K frem for 6600? Og hvis jeg vælger en K-model processor, fungerer den så kun i et Z170 model bundkort? Jeg havde selv en i7 model i tankerne grundet den har HyperTreading, og syntes at have læst/hørt, at både spil og programmer kan udnytte dette. Som #2 skriver, så er en i5 sikkert rigeligt til mig, men jeg køber gerne i7 hvis det kan betale sig i sidste ende.

I forhold til bundkort, ved jeg stadig ikke hvad jeg er nødt til at vælge eller hvad jeg skal vælge. Er som skrevet ovenfor i tvivl om et Z170 bundkort skal vælges, hvis en K-model processor vælges. Hvis det ikke har nogen betydning, burde der være frit slag i bolledejen, og jeg er derved praktisk talt på bar bund med et valg. Det appellerer til mig at bundkortet har Wi-Fi med ac og Bluetooth 4.0. Der ud over skal det være af god kvalitet.

RAM har jeg ingen pejling på, men er jeg helt ved siden af med et sæt 8GB Corsair Vengance LPX DDR4-3000 DC?

På grafikkortsiden har jeg fundet et ASUS GeForce GTX Ti STRIX 4GB. Er det et okay mid-range valg? Påtænker at opgradere til et bedre om nogle år.

I forhold til køling har jeg kig på Noctua NH-D15S eller Noctua NH-D15 til processoren. Tror ikke det er nødvendigt med D15S med de ovennævnte RAM??? Er det også ligegyldigt hvilket bundkort man vælger i forhold til montering af Noctuakøleren. Her tænker bl.a. monteringsretning i forhold til airflow.
Jeg er i tvivl om kvaliteten af og lydniveauet fra den præ-installeret blæser i fronten på kabinettet. Skifter den gerne til evt. bedre, men ved ikke til hvilken? Måske en fra Noctua?
Påtænker montering af ekstra blæser i måsen af kabinettet. Ved ikke om der er plads til en i toppen, når Noctua køleren er monteret? Men hvis der er, monterer jeg også gerne en her. Men hvordan med styring. Også således airflowet gennemstrømningen er korrekt. Et eller andet med overtryk/undertryk i kabinettet???


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2016 21:03:47
Svar/Indlæg:
5504/640
Der skutte noget midrange over et asus gtx 980 ti hvis det er det du tænker på


#30
Aura
 
Superbruger
Tilføjet:
14-03-2016 21:06:52
Svar/Indlæg:
274/47
K modellen virker også i andet end z170 kort, oc potentialet er bare størst i et z170, så hvis du ikke vil oc på noget tidspunkt så er det lidt pointless at både gå efter k model og z170 - som jeg har forstået det ihvertfald.


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2016 21:13:50
Svar/Indlæg:
72/3
#29: Beklager. Fik ikke skrevet 960.

#30: Det er jeg meget interesseret i at vide. Min forståelse lige nu er, at vælger man en K-model, så er der OC potentiale, men allerede fra start af, får du et boost, uden selv at gøre noget???


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2016 21:15:25
Svar/Indlæg:
72/3
Kom lige til at tænke på, at grunden til jeg også kiggede på Noctua NH-D15S, var fordi den også frigav den første PCIe port. På nuværende tidspunkt ved jeg ikke om jeg skal bruge porten, men meget rart den er fri, hvis tilfældet skulle være.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2016 21:24:45
Svar/Indlæg:
5504/640
Gtx 960 ti er ikke udkommet endnu

Asus Gtx 960 er der ikke meget at spare ved at købe 2 gb istedet for 4gb


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2016 21:42:47
Svar/Indlæg:
72/3
#33: Undskyld undskyld undskyld. Det var et 750 Ti. Beklager.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2016 21:52:00
Svar/Indlæg:
5504/640
Køb et gtx 950 der køre blæserne ikke ved lav belastning, det gør det med et gtx 750ti,et gtx 750ti køre også med den gamle blæser http://www.pricerunner.dk/pl/3...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 14-03-2016 21:53:11.


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2016 21:55:15
Svar/Indlæg:
72/3
#35: Tak for input, men er det ikke samme teknologi som der beskrives her:

ASUS GeForce GTX 750 Ti Strix - 4GB

Grafikkort, NVIDIA GeForce GTX 750 Ti Overclocked (Core clock 1124 MHz / Boost clock 1202 MHz), 4 GB GDDR5 (Memory clock 5.4 GHz), PCI Express 3.0, DVI-I, HDMI, DisplayPort 1.2 - Asus DirectCU II cooler med 0 db ved lave temperaturer - STRIX-GTX750TI-DC2OC-4GD5


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2016 21:58:27
Svar/Indlæg:
5504/640
Den er så med den nye blæser

Hvorfor vælge gtx 750 ti istedet for gtx 950

http://www.pricerunner.dk/pl/3...

http://www.pricerunner.dk/pl/3...

http://gpuboss.com/gpus/GeForc...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 14-03-2016 22:09:01.


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2016 22:03:20
Svar/Indlæg:
72/3
#37: https://www.proshop.dk/Grafikk...

Men hvilket er så bedst til prisen(som er praktisk talt den samme)?


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2016 22:09:56
Svar/Indlæg:
5504/640
Hvorfor vælge et gtx 750 ti istedet for et gtx 950?


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2016 22:14:54
Svar/Indlæg:
72/3
#39: Det kan jeg ikke retfærdiggøre :) Jeg fandt 750 Ti kortet til en OK pris, og spurgte til det tidligere i tråden. Da ingen svarede på brugbarheden af kortet, holdte jeg fast i det ind til videre. Havde udledt at Ti kortene skulle være gode version af de alm. modeller. Er det korrekt? Jeg har ikke noget forhold til lige 750 Ti kortet, og derfor spurgte jeg også i sidste post, hvilket der var bedst til prisen. Det ene store jeg lige kunne udlede ud fra tekstbeskrivelse, var at 950 havde 2GB mere RAM og lidt højere clock. Men igen, min viden er meget lille på feltet, og støtter mig derfor til viden fra Jer som besvarer :)


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2016 22:19:33
Svar/Indlæg:
5504/640


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2016 22:30:03
Svar/Indlæg:
72/3
#41: Kan jeg godt se. Der er verden til forskel mellem de to kort. Fed side til sammenligning. Jeg går væk fra 750 Ti kortet.


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2016 22:39:30
Svar/Indlæg:
72/3
Jeg påtænker at købe en M.2 SSD. Læste lidt om det forleden, og lyder meget lækkert at udnytte bundkortet bedre (højere hastighed). Umiddelbart kan jeg ikke finde et H170 ITX bundkort (på Proshop) med M.2 port, så det lader til at det bliver et Z170. Men når det nu ikke skal være et ASUS MAXIMUS VIII IMPACT, hvilket kunne det så være? Et ASUS Z170I PRO GAMING i stedet? Tror jeg vælger en i7-6700 processor i sidste ende, da maskinen gerne skal holde 5 år, så kan lige så godt smide en ordentlig processor i fra starten af.


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
25-03-2016 00:16:25
Svar/Indlæg:
72/3
Som opfølgning er jeg kommet frem til følgende komponenter:

Kabinet: Phanteks Enthoo Evolv ITX
Strømforsyning: Seasonic Platinum Fanless Series 520W
Processor: Intel Core i7-6700
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 950 Strix OC GAMING 2GB

Mangler stadig:

Bundkort
RAM
CPU køling
Kabinetkøling

Bundkort: Har kig på ASUS Z170I PRO GAMING. Årsag: Det har M.2 port og noget billigere end MAXIMUS VIII IMPACT, som vist er lidt voldsomt til mit behov. Jeg har været inde og kigge nærmere på PWM, og kan se den understøtter 3 PWM (som jeg læser det), hvor den ene er til CPU køler. Jeg påtænker at skifte den medfølgende blæser i fronten, hvis ikke jeg kan styre den via PWM, hvilket er det jeg umiddelbart har udledt. Jeg har kigget på Noctua Fan NF-A14 PWM - 140mm. Der kan sidde to i fronten, to i toppen og én i øven af kabinettet. Men hvordan med styring af så mange blæsere?

CPU køling: Påtænker Noctua NH-D15S fpr kompabilitet med PCI og RAM sokler. Men er ikke helt klar over montering i forhold til blæserretning. Vil den komme til at blæse opad eller bagud? Og er det bundkortspecifikt?

Kabinetkøling: Jamen altså, der er plads til 140mm blæsere og påtænker Noctua Fan NF-A14 PWM og der er plads til to i front, to i top og én bagtil. Hvad anbefales og hvordan i forhold til airflow. Her tænker jeg placering og antal. Hørte noget i en video om at der skulle være over- eller undertryk i kabinettet og det skulle styres med blæserhastighed henholdsvis enten i front eller bagtil. Fangede det desværre ikke helt i videoen. Og hvordan styrer jeg samtlige blæsere nemmest. Den medfølgende 200mm blæser i fronten af kabinettet skulle være meget god, men er ikke umiddelbart en PWM blæser, ud fra hvad jeg har kunnet finde.

RAM: Har tidligere foreslået Corsair Vengance LPX DDR4-3000 DC i sæt af 2x8GB. Bør jeg vælge andre?


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
27-03-2016 01:10:53
Svar/Indlæg:
72/3
Stiller jeg for mange spørgsmål? Syntes der er blevet stille på linjen 🤣

Har kigget nærmere på kabinetkøling. Så denne video, hvor der testes forskellige konstellationer: https://www.youtube.com/watch?...
200mm blæseren i fronten på Phanteks, er ikke PWM, så påtænker derfor at skifte til Noctua blæser(e). Dog med tre stik, tænker jeg at det bliver lidt problematisk, hvis jeg skal placere mere end tre blæsere i kabinettet. Og Noctua laver ikke 200mm PWM blæsere. Der er vist generelt ikke nogle 200mm PWM blæsere på markedet. Men tænker at placere én Noctua NF-A15 PWM i front, og én Noctua NF-A15 bag, og så vælge Noctua NH-D15S som CPU køler. Så må jeg jo prøve at se hvordan det spiller. Kan ikke lige finde noget om hvordan jeg kan udvide antal blæsere, men i Phanteks reklamevideo for kabinettet, vises at der kan monteres et PWM kort. Men har ingen idé om hvordan det fungerer rent praktisk.


#46
Aura
 
Superbruger
Tilføjet:
27-03-2016 10:44:48
Svar/Indlæg:
274/47
det gælder om at lave overtryk for at holde støvet ude, det gøres ved at sætte 2 blæsere til at suge luft ind, og 1 til at suge det ud, og de 3 blæsere burde være nok, det er altid anbefalet at sætte indsug foran i kabinettet for at få den "kolde" luft forbi alt hw før det bliver suget ud bagi eller i toppen. (jeg har selv udsug i toppen)
det som du også skal være opmærksom på i tilfælde af at du vil beholde 200mm blæseren, er om den flytter ligeså meget luft som de andre du påtænker at købe da det jo er det der bestemmer om der er overtryk.

mht ram, så er der vidst ikke vildt stor forskel på ddr4 ram endnu? så de er helt sikkert fine.

mht cpu køleren, kig på køleribberne og blæserpositionen.


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
27-03-2016 20:18:18
Svar/Indlæg:
72/3
#46: Tak for feedback.

Hvordan men blæseren på CPU-køleren. Hvad tæller den som i regnestykket? Indtag? Med tre 4-pins PWM sokler i bundkortet, er der til én foran, én bagtil og +en til CPU-køler. Hvis jeg skal have flere i front, hvordan foregår det så? Jeg påtænker ikke at benytte den medfølgende blæser, da den ikke er PWM.

Hvordan finder jeg ud af hvordan CPU-køleren kommer til at vende, hvis jeg f.eks. vælger et ASUS Z170I PRO GAMING? Påregner at det bliver Noctua NH-D15S der bliver smidt i som CPU-køler.

Jeg havde umiddelbart også udledt det samme om RAM. Læste at et par generiske Crucial DDR4 RAM var udemærkede, baseret på at DDR4 teknologien ikke var fuldt udviklet endnu. Men tænker at prisen er okay på Corsair stængerne, og har det egentligt meget godt med at der er køleplader på (selvom det måske ikke er nødvendigt).


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
27-03-2016 22:51:43
Svar/Indlæg:
72/3
Nå, fik kigget lidt rundt.

Så vidt jeg kan se, så kan køletårnet vendes i den retning man ønsker. Troede det var fastsat. Men det afhænger af placering af medfølgende beslag.

I forhold til håndtering af flere blæsere, så lader det til at jeg kan benytte Y-adaptor til formålet. Går ud fra at styringen af to blæsere så vil være ens pr. sokkel. Men det betyder jo nok heller ikke så meget, hvis jeg kobler to blæsere sammen foran?

Jeg mangler stadig lige viden omkring hvordan jeg udregner konstellationen af blæsere. Strømforsyningen har ingen blæser, men grafikkortet har to. Og så får CPU-køleren én. Når jeg så også planlægger én bagtil, vil jeg så ende med undertryk for nemt? Kan ikke finde noget om hvorvidt blæsere inde i kabinettet er positivt eller negativt bidragende. Mit bedste gæt er negativt. Hvordan faen regner jeg ud hvor mange blæsere og hvor de skal placeres? Regner også med at der er justeringsmulighed, som kan hjælpe mig i mål, men det skal jo ikke være så blæserne bliver lydhøre.


eviling
 
Overclocker
Tilføjet:
27-03-2016 23:08:11
Svar/Indlæg:
442/14
Blæsere inde i kabinettet er for det meste neutrale. Det er kun dem som blæser ind eller ud af kabinettet som påvirker trykket.

Jeg har ikke nogen gode ideer til at beregne det på, men en nem måde at se om man har over- eller undertryk er at købe nogle røgelsespinde i Tiger, og holde dem op ved siden af alle åbninger.
Afhængig af kabinettet, skulle fronten suge luft ind, bagsiden puste luft ud, og alle andre sprækker også puste luft ud.


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2016 23:32:34
Svar/Indlæg:
3799/43
Det er jo håbløst at begynde at lave udregninger på det, da du også skal medregne luftmodstanden.
Det kræver en del teknisk udstyr for at kunne lave en brugbar udregning.

Tag og justere blæsernes rpm, så kan du altid justere dem op eller ned.

Du skal huske på at du har valgt en fanless psu, så den vil producere varme der vil stige direkte op på dit grafikkort.
Dit grafikkort puster ikke varmen ud af kabinettet, men rundt i kabinettet.
Så du vil få en del varme oppe i toppen af kabinettet, det skal ledes ud igennem toppen eller bagenden. Blæserne i toppen vil ikke have den store effekt da blæserne får en del luft modstand, men det kan dog være en god ide' at montere en eller to blæser i toppen.
Blæseren bag ud har minimal luftmodstand, så her kan det være en god ide' at skrue blæseren lidt op i omdrejningerne. Det er jo også den blæser der er længst væk fra dig, forudsat at du placere dit kabinet med fronten ud.


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
28-03-2016 21:34:32
Svar/Indlæg:
72/3
Okay, I mit hoved troede jeg det var nemmere 🤣

Så hvis jeg kobler én blæser bagi sammen med én blæser i toppen i én sokkel, og to blæsere i fronten i én sokkel, og så CPU'en i sidste sokkel, og justerer for resten, lyder det så fornuftigt? Kan ikke gennemskue om nederste blæser i fronten, giver frisk luft ind over strømforsyningen. Hvis ikke, mon jeg så skal kigge på at lave noget ekstra køling med en blæser monteret på en eller anden måde inde i kabinettet, som giver luft hen over overdelen af strømforsyningen?


eviling
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2016 08:31:04
Svar/Indlæg:
442/14
Lyder fornuftigt nok at sætte dem sådan sammen.

Jeg kan ikke svare dig på hvordan nederste blæser i fronten fungerer i dit kabinet.
Men en røgelsespind kan vise dig det.
En lille plade kan være rigeligt til at få luften hen over strømforsyningen. Tvivler på det er så slemt at der skal en blæser til at ændre retningen.


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2016 20:44:39
Svar/Indlæg:
72/3
Super. Så jeg sqi ved at være i mål. Hvordan med bundkortet. Er det et OK valg? Mine tanker; M.2 NVMe sokkel, Wi-Fi og PWM. Og hvad med kabler (ud over to Y-splitter til PWM), er der noget jeg skal købe ekstra, eller følger alt med jeg har brug for? Regner ikke med at der kommer ekstra HDD i og der er ikke plads til ODD (og benytter i øvrigt bare et USB-ODD).
Er der noget jeg har glemt eller ikke har tænkt på i mit setup?

Umiddelbart bliver det som følger:

Kabinet: Phanteks Enthoo Evolv ITX
Strømforsyning: Seasonic Platinum Fanless Series 520W
Processor: Intel Core i7-6700
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 950 Strix OC GAMING 2GB
Bundkort: ASUS Z170I PRO GAMING
RAM: Corsair Vengance LPX DDR4-3000 DC 2x8GB
CPU køling: Noctua NH-D15S
Kabinetkøling: 4 stk. Noctua NF-A15 PWM (2 front, 1 bag, 1 top)


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2016 22:16:10
Svar/Indlæg:
72/3
Havde påtænkt at købe et Samsung 950 PRO M.2 SSD, men tror jeg nøjes med et 850 EVO M.2. Som jeg læser det, vil jeg ikke mærke nogen forskel, trods de gode læse/skrive resultater i tests. Nogen herinde som har 950 PRO M.2 i et NVMe setup med erfaringer vs. "blot" 850 EVO SATA?


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
02-04-2016 23:55:11
Svar/Indlæg:
72/3
Jeg har ikke lige held med at finde specs. på hvor mange watt der må trækkes pr. 4-pin PWM port. Men mon ikke de sagtens kan klare at trække to blæsere pr. port?


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
10-04-2016 22:21:46
Svar/Indlæg:
72/3
Jeg får nu lidt nervøse trækninger. Prøvede at sammenligne mit ATI Radeon 5870 grafikkort i mit nuværende setup med et 950 på tidligere angivne Hardware Compare side. Hvorfor får jeg følelsen af at jeg går bagud på grafik, ved at købet et 950 kort? Er det korrekt antaget, eller er der noget jeg ikke ser i den sammenligning, som går 950 kortet meget bedre?

http://www.hwcompare.com/20679...


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2016 22:25:42
Svar/Indlæg:
5504/640
så må du op i et gtx 970 http://www.hwcompare.com/18130...


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
10-04-2016 22:33:31
Svar/Indlæg:
72/3
Ja, det fik jeg også udledt. Blev lidt overrasket, da min maskine er fra primo 2010, og kan se 950 er fra medio 2015. Troede der var sket mere på 5 år og forventede egentligt at 950 kortet var noget bedre end 5870 kortet. Hvordan hænger det egentligt sammen. Er det fordi 5870 er et super kort, som bare hænger i?

Hvorfor er det egentligt også at 950 kører med DirectX 12 og 970 kører 11.2?


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2016 22:39:19
Svar/Indlæg:
5504/640
Eller sådan et kort http://www.techpowerup.com/rev...

http://www.edbpriser.dk/grafik...

Temperaturen er ok så blæserne kan sænkes lidt så man for ca 2 db lavere støjniveau (asus gtx 980 strix lamer med 30 db under load/spil og det er ikke meget) http://www.techpowerup.com/rev...


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
10-04-2016 23:13:05
Svar/Indlæg:
72/3
Begge mine Radeon-kort har givet mig kvaler (har 2 i cross-fire). Ved ikke om jeg er hooked på at hoppe på et Radeon igen. Hvordan giver det mening at blæserne placeres nedad. Giver det ikke bedre mening at placere dem opad, når nu varme stiger opad?


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2016 23:47:35
Svar/Indlæg:
1881/22
Mht at trække blæsere fra dine pwm-porte, så brug kabler som dette:
http://www.coolerkit.dk/shop/e...

Så trækker du selve strømmen fra psu'en, mens taco og puls-signal går til bundkortet ...så kan du trække lige så mange blæsere du vil fra samme port 😉


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
10-04-2016 23:53:29
Svar/Indlæg:
72/3
#61: Kan du svare på om hvor mange blæsere der kan trækkes pr. port? Tænker ikke at to blæsere pr. port, burde give problemer? Og tak for tippet. Det vidste jeg ikke man kunne, og vil tage det med i overvejelserne.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2016 00:33:08
Svar/Indlæg:
1881/22
Det kan der ikke svares entydigt på.

Det kommer an på blæserene og bundkortet.
Se hvor mange mA du kan trække pr port, (kan producenten fortælle dig), se hvor hvor mange mA de blæsere du vil bruge trækker. Så er det bare at regne.


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
12-04-2016 17:38:15
Svar/Indlæg:
72/3
Har kigget lidt priser på 970, og det jo en lidt anden boldgade end 950. Tænker lidt om det kan betale sig for mig at vente til hen over sommeren. Passer det at der kommer nye kort hen over sommeren? Tænker at priserne derved falder på f.eks. 970?


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
13-04-2016 21:22:35
Svar/Indlæg:
72/3
Kan nogen svare på hvordan det hele vil hænge sammen, når blæsere på grafikkort peger nedad? Også set op mod at strømforsyningen leverer varme lige op med kortet. Vil det blive en faldgruppe? Kan ikke gennemskue hvordan luften transporteres væk fra grafikkortet. Er det op igennem blæserne eller trækker blæserne luften ind ved bladene og presser luften hen over køleribberne? Hvis blæserne trække varmen væk og derved puster den nedad, vil varmen blive sendt ned til strømforsyningen. Er det korrekt antaget?


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2016 21:49:33
Svar/Indlæg:
5504/640
Lad være med at tænke så meget over kølingen på et grafikkort, så længe du har det rigtige grafikkort, de rigtige antal blæsere og de ellers suger,blæser luft ind/ud af dit kabinet rigtigt


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
13-04-2016 22:25:38
Svar/Indlæg:
72/3
Hvad forstås ved "det rigtige grafikkort"?


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
14-04-2016 20:35:15
Svar/Indlæg:
72/3
Jeg overvejer kraftigt at helt vente med at bestille grafikkort og køre på den indbyggede grafikchip et stykke tid. Jeg syntes prisen for et 970 ligger så højt for et kort, jeg ikke påtænker at beholde så længe, at jeg hellere vil vente til f.eks. det nye år. Tænker da at prisen er faldet betydeligt i forbindelse med lancering af nye kort i mellemtiden.
Gik på rov efter et brugt Asus Strix 970, men det lader til at være i høj kurs og sælges hurtigt.


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
15-04-2016 09:00:36
Svar/Indlæg:
72/3
Så blev bestillingen kørt igennem. Det endte med:

Kabinet: Phanteks Enthoo Evolv ITX
Strømforsyning: Seasonic Platinum Fanless Series 520W
Processor: Intel Core i7-6700K
Grafikkort: Indbygget grafikchip i CPU (indtil videre)
Bundkort: ASUS Z170I PRO GAMING
RAM: Corsair Vengance LPX DDR4-3000 DC 2x8GB
CPU køling: Noctua NH-D15S
Kabinetkøling: 4 stk. Noctua NF-A15 PWM (2 front, 1 bag, 1 top)

MANGE MANGE TAK FOR HJÆLPEN TIL ALLE SOM HAR BIDRAGET TIL RESULTATET!

Mvh

Frank


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
17-04-2016 21:01:45
Svar/Indlæg:
72/3
Faldt lige over et tilbud på et EVGA GTX 970 kort:

https://www.komplett.dk/produc...

Tog en tur på tuben og kiggede efter anmeldelser og faldt over en, hvor han nævner at kortet kræver en strømforsyning på minimum 500W. Hvordan og hvorledes; nu har jeg bestilt den SeaSonic 520W. Hvis jeg på sigt vælger et større kort end et 970, vil jeg så ikke komme i bekneb med Watts?


eviling
 
Overclocker
Tilføjet:
18-04-2016 03:59:20
Svar/Indlæg:
442/14
Under kortet står der TDP på 148.

Når jeg plotter dine komponenter ind i den her

http://www.coolermaster.com/po...

plus gætter til et par løse komponenter, så forslår den en 419 watt PSU. og en max belastning på omkring 370watt. Hvilke vel giver omkring en 70% belastning af din PSU. Så jeg tror fint din PSU kan klare det.

Du kan evt. plotte alle dine komponenter ind selv og se hvilke tal du får. Og så skifte lidt rundt på de komponenter du regner med at opgradere senere.


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
18-04-2016 07:09:47
Svar/Indlæg:
72/3
Super. Tak, det vil jeg prøve :)


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
24-04-2016 20:39:09
Svar/Indlæg:
72/3
Jeg har nu samlet PC'en. Det blev ikke efter planen, da jeg stødte på nogle ting under samlingen.

Der var ikke plads til 2 NF-A15 i fronten fysisk. Så her er jeg i tvivl om jeg skal beholde den medfølgende fra Phanteks, eller bytte de to NF-A15 til to NF-A14. Jeg har konkluderet, at man i BIOS kan vælge hvorvidt blæsere skal styres efter PWM eller DC, så måske det ikke er nødvendigt at skifte?

Ved forsøg på montering af NH-D15S fandt jeg også ud af, at der ikke var plads til montering af blæsere oven over denne. Jeg har i stedet monteret blæseren jeg ville placere i toppen, på den radiator hvor der ikke er monteret en blæser på NH-D15S. Jeg har benyttet et Noctua NA-YC1 Y-splitter kabel og monteret i CPU_FAN headeren. Jeg får dog ingen aflæsning på RPM. Hvad er årsagen til dette? Det er to NF-A15 blæsere som er tilsluttet, og de kører begge med alle profiler, på nær "Full Speed".


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
24-04-2016 21:15:53
Svar/Indlæg:
72/3
Fik løst problemet med CPU blæser. Det var den ene blæser som var monteret løst i Y-splitter kablet.


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
27-04-2016 20:44:55
Svar/Indlæg:
72/3
Så er PC'en kørt op og spiller rigtigt fint. Kører Diablo III fra CPU'ens grafikchip på min Dell 2711 27" skærm med 2560x1440x60 opløsning med grafiksettings sat til middel, og det kører sgu rigtigt fint. Jeg er meget imponeret over hvad 530 chippen kan klare. Så jeg kan fint vente med køb af grafikkort på nuværende tidspunkt. Har ikke testet StarCraft II, men håber det er nogenlunde samme historie. Så kan settings komme op på maks. når jeg får købt nyt kort :)
Jeg har ikke lavet tests med blæsere og hvorledes der er overtryk/undertryk i kabinettet endnu. Er stadig i tvivl om hvorvidt det bedre kan betale sig at skifte den medfølgende 200mm blæser ud med to 140mm Noctua blæsere. Nu som den står og også da jeg testede Diablo, hørte jeg intet til blæserne. De er meget lydsvage og man skal have øret helt til for at høre noget.


eviling
 
Overclocker
Tilføjet:
28-04-2016 17:06:08
Svar/Indlæg:
442/14
Når du en dag får et grafikkort kan du jo overveje to Noctua blæsere igen, men hvis det spiller og er støjsvagt, så lad være med at pille mere nu :)


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
28-04-2016 17:09:49
Svar/Indlæg:
72/3
Lyder meget logisk. Jeg er tilfreds med lydniveauet på nuværende tidspunkt. Skal bare lige have tjekket er airflow er som det skal være. Der må jeg lige lave lidt test med noget røg.


fhansen82
 
Overclocker
Tilføjet:
06-05-2016 22:38:02
Svar/Indlæg:
72/3
Så har jeg testet et par dage med Star Craft II - Legacy Of The Void, og det kører bare. Man kan se det hikke hakker lidt i de mellemliggende sekvenser, men in-game er der ingen problemer. Jeg kører i 2560x1440 og settings står omkring middel. Jeg er rimeligt imponeret over at det kan køre så godt, kun på den indbygge grafikchip. Tommel op herfra. Så mangler der bare test af airflow.