Til dit behov lyder et gtx 970 umiddelbart at skyde gråspurve med kanoner - et gtx 960 vil fint kunne klare dit behov et godt stykke ude i fremtiden. Det går så stærkt med udviklingen indenfor grafikkort, at det sjældent kan betale sig at investere i noget større end behovet er her og nu, for at "have overskud til fremtiden".
Bemærk også at mange nyere grafikkort kan stoppe blæserne helt når du ikke belaster grafikkortet - fx msi's 960 gaming. Personligt synes jeg msi er lidt mere stille end asus.. men det er måske bare mig.
Nu ved jeg heller ikke hvad videokonvetering dækker over - men er det en blu-ray i ny og næ - og med dit nuværende spil-behov - så lyder det som om du vil være fint dækket med en i5 6600k.
Hvis du har brug for de features maximus viii itx bundkortet giver dig - dvs, god overclocking headroom, wifi og frem for alt lydkort der er rettet mod fps spil - så go for it. Hvis det er ligemeget - så er det temmeligt overpriced. Deres mindre z170 bundkort burde have nogenlunde samme features hvad angår blæserstyring. Vær opmærksom på at bundkortet skal kunne styre kabinetblæsere vha volt, da front-blæseren i phanteks kabinettet er 3-pins.
Mht støj - så er du på rette kurs med phanteks itx kabinet - den store blæser i fronten gør faktisk det, som ham i video'sn #1 linker til også bruger som princip - nemlig at flytte al den varme luft ud af kabinettet så effektivt som mulig, sådan at komponenterne indeni ikke bliver varme, og blæserne støjer.
Dog, så er der ingen grund til at lave de interne komponenter blæserløse, da det alt andet lige vil begrænse deres ydeevne i værste fald, og i bedste fald være ligegyldigt.
Princippet er - god udluftning i kabinettet - flere blæsere, og mindre rpm på hver blæser. Medmindre du vil gå helt fanless.
AIO vandkøling er et no-go til støjsvage systemer, da du altid vil have pumpestøj, og du undgår ikke at sætte blæsere på radiatoren alligevel. En noctua nh-u12s / u14s er 90% lige så effektiv som de bedste aio-vandkølere, og super støjsvag, især under desktop-brug.
Strømforsyning - det mest optimale er at finde en semi-fanless eller helt fanless. De er dog relativt dyre somregel. Personligt synes jeg be quiet system power 7 500w er et godt valg til prisen, den er super stille selv ved højere belastning. Check altid fan-curve på en psu før køb, da en psu godt kan være "stille" ved lav belastning, for så at fyre helt op for blæseren når du når 50% belastning. 500w er rigeligt til et system med fx i5 6600k og gtx 970.