hjælp til nyt grafikkort og vandkøling til det. :-)

Grafikkort d.  06. marts. 2016, skrevet af Pedersentec
Vist: 1094 gange.

Pedersentec

Overclocker
Tilføjet:
06-03-2016 17:31:28
Svar/Indlæg:
4/2
hej alle her inde håber der er nogle af jer som kan hjælpe mig.

jeg står og skal til og skifte grafikkort.
har planer om det her.
MSI GTX 970 GAMING 4G (4 GB)
hvor jeg har planer om at sætte vandkøling på.

men pt har jeg lidt svært ved og finde en vandkøling som passer.

har kiggede lidt på den her :
Accelero Hybrid III-120
https://www.arctic.ac/eu_en/ac...

men ved ikke helt om de passer sammen. eller om der findes bedre vandkølinger der ude.

håber i kan hjælpe mig

mvh Per
ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2016 19:43:31
Svar/Indlæg:
3799/43
Prøv at se om EK ikke har lavet en blok.
https://www.ekwb.com/configura...

Pedersentec

Overclocker
Tilføjet:
06-03-2016 19:56:43
Svar/Indlæg:
4/2
Takker for info. Jeg tænkte mere på et lukkede system. Syntes ikke jeg kunne finde det inde på EK..

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2016 20:18:48
Svar/Indlæg:
4222/223
#2 vandkøling ER et lukket system lukket, ellers kortslutter systemet sgu nok ret hurtigt.

Hvis det er AIO du mener, så skal du ud og finde en adapter, som jeg mener at nzxt har lavet, men kan godt tage fejl, da den slags ikke har nogen interesse for mig

Edit: Når vi snakker om vandkøling herinde, så for det meste er det sådan noget her vi er ude i http://www.coolerkit.dk/shop/a...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mfcods d. 06-03-2016 20:20:05.

Pedersentec

Overclocker
Tilføjet:
06-03-2016 20:23:04
Svar/Indlæg:
4/2
#kramler nu tænkte jeg mere på et system. Som jeg ikke selv skal samle. Tænker på et samlede sæt. Som jeg linkede til i mit første indslag..

Om det hedder Aio ved jeg ikke..

mangekyo

Superbruger
Tilføjet:
06-03-2016 21:06:09
Svar/Indlæg:
516/11
Hvorfor vil du spilde dine penge på at sætte en AIO på?

AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2016 21:54:09
Svar/Indlæg:
1300/30
Det kunne være sådan en her du er på udkig efter, som så skal kombineres med en corsair aio vandkøler (compatible står i linket)

http://www.corsair.com/se-fi/h...

https://www.proshop.dk/Koeling...

Men først skal du lige tjekke om adapteren passer på specifikt dit gfx. De henviser til en compatibility list i linket under deres tech support

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af AliasGus d. 06-03-2016 21:55:51.

malkin

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2016 22:02:15
Svar/Indlæg:
1118/24
Jog kan ikke lade være med at tænke hvorfor du vandkøler et middelkort, når du med de samme penge kan få et MSI twinfrozr gtx 980/980ti, afhængig af hvad du bruger på vandkølingen.
Du får væsenligt mere ydelse og mindre stress af kort, det samme du vel søger med vandkølingen.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2016 23:52:01
Svar/Indlæg:
4222/223
#4 AIO = All-In-One. Det er vandkøling for noobs, eller folk der tror de vinder meget ved og smide sådan en på deres cpu, når det gerne er gpu'en der bliver den varmeste.

custom vandkøling er nu det bedste, og her på siden kan man både få råd til hvad man skal kigge efter, og i nogen tilfælde er der også folk der kan komme forbi og hjælpe med og sætte det til dit system

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2016 00:16:36
Svar/Indlæg:
3799/43
#2 AIO betyder All In One. Det er betegnelesen for et præsamlet vandkølnings system.
Ulempen er at pumperne ofte støjer, og radiatoren ofte er lavet af ren aluminium ,og man får ikke de bedste blæser med. Når at det gælder grafikkort kølning, og AIO køler.
Så det det ofte med at det kun er gpuen der får den største fordel ud af kølningen, og rammene og vrm chippen bliver passivt kølet eller kølet med endnu en blæser.
Nogle gange risikere du at skulle klæbe køle elementerne løst på da sættet er indrettet sådan. Så kan du risikere at fejlmontere dem eller at du ikke får dem alle klæbet på lige godt. Hvilket ka resultere i højere temperature eller andre fejl.
Endnu en ulempe er at du ikke ved hvad producenten har puttet i kølevæsken, så man kan formåde at der vil forgå en langsom fordampning over tiden. Hvis at det sker så vil du ikke selv kunne skifte væsken.

Gør dig selv en tjeneste og køl dit grafikkort med et ordenligt hjemmebygget sæt, eller køb dig et grafikkort med en stille køler. Hvis at du køber et hjemmebygget så, kan du få bedre og mere støjsvage pumper og blæser. Jo det koster lidt mere end en billig AIO køler, men formålet med at skifte over til vand er vel for at reducere støjen.

Pedersentec

Overclocker
Tilføjet:
07-03-2016 06:48:52
Svar/Indlæg:
4/2
Jeg takker for alle de gode indslag. Så fik jeg en del ny viden der.

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2016 13:07:54
Svar/Indlæg:
2186/186
ASelvom det virker fristende og billigt med AIO, så vil jeg helt klart anbefale at du vælger custom vandkøling. Så kan du både køle grafikkort og CPU samlet og du får et samlet støjsvagt system.

Der er mange inklusiv mig selv, som gerne vil hjælpe med råd og vejledning og eventuelt også hjælp til at samle systemet.

Jeg elsker at rode med den slags og havde jeg finanserne til det, havde jeg lavet ny computer med vandkøling hver gang der kom noget nyt på markedet 😲

Rumsterestangen

Overclocker
Tilføjet:
07-03-2016 16:11:43
Svar/Indlæg:
136/0
til et 970 kort vil jeg enten sige fullcover blok, eller lade helt være.

Som allerede nævnt, så er prisen du ender i med et aio sæt + adapter alt for tæt på 980. Men skal du samtidig indkøbe customvand til resten af maskinen, så er det ved at blive en pebret løsning.

Desuden er 970 generelt et stille og køligt kort, så det er begrænset hvad du opnår, medmindre du smider fullcover på, som en del at et custom loop.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Rumsterestangen d. 07-03-2016 16:14:17.

SeriQst

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2016 19:34:36
Svar/Indlæg:
256/34
Hvorfor mener du det er nødvendigt med fullcover blok på et 970?

Rumsterestangen

Overclocker
Tilføjet:
08-03-2016 16:42:01
Svar/Indlæg:
136/0
#13 Det synes jeg umiddelbart heller ikke jeg skriver nogen steder at det er nødvendigt? 🙂

jeg skriver netop at de fleste gtx 970 render køligt og stille af natur, og derfor er der ikke meget ide i at smide aio sæt + adapter på.

ville selv kun smide full cover på, som en del af et eksisterende loop.