Den er på bud denne weekend hos dustinhome.dk til 1499,-
Fin maskine. Jeg har selv haft DS214Play og nu en lidt større model.
De kører super fint og backup funktionerne på tjenester på DSvideo, DSphoto osv. kører godt.
Pt. trækker min en Plex server. Alt kører fint internt, men skal den transcode ud af huset, så er det lidt op af bakke for CPU'en 🙂
#3 I forhold til det med at have den kørende 24/7 eller ej, så er der en del muligheder:
1) Lad den kører, men få HDD til at gå i dvale efter X antal minutter. Så trækker den ikke meget strøm.
2) Brug den indbyggede funktion til at slukke på udvalgte tidspunkter. Min slukker personligt hver aften og tænder om morgenen. Og i weekenden slukker den lidt senere end hverdage...
3) WOL som du selv nævner. Jeg har ikke rodet så meget med det, men den kan bruges til at vække NAS'en via intern IP eller DDNS adresse. Men så vil du skulle ind og lukke den manuelt ned, hver gang du har brugt den...
Overordnet set, så bruger den dog ikke meget strøm. Har du den sat op efter 2, så den f.eks. kun er tændt 12 timer om dagen (og et højt antal af dem med HDD i dvale), så bruger den måske for 150-200,- strøm om året.