Bygger ny computer

Diverse d.  10. marts. 2016, skrevet af ShimmyT
Vist: 1063 gange.

ShimmyT

Newbie
Tilføjet:
10-03-2016 16:48:02
Svar/Indlæg:
9/5
Hej Alle.

Går og overvejer at bygge en ny computer, vil dertil gerne hører hvad i mener om det HW jeg har fundet.

Har det grafikkort som jeg har tænkt at bruge.
MSI GTX 760 4GB gaming

Indhold:

MB: ASUS MAXIMUS VIII HERO
https://www.computersalg.dk/i/...

Ram: Corsair Vengeance LPX - DDR4 - 16 GB : 2 x 8 GB - DIMM 288-PIN - 3200 MHz / PC4-25600 - CL16 - 1.35 V

SSD: Samsung 850 EVO 500GB

PSU: Corsair RMi Series RM750iC

CPU: Intel Core i5 6600K 3,5GHz

CPU Køl: Corsair Hydro Series H80i v2

Er dette en der vil kunne klar lidt, eller er jeg helt ved siden af?

På forhånd tak.

Renissen2

Senior Skribent
Tilføjet:
10-03-2016 17:38:24
Svar/Indlæg:
2045/273
Det ser overordnet meget fornuftigt ud, men måske er PSU'en en stor smule overkill til det setup, mindre kan sagtens gøre det. 🙂

ShimmyT

Newbie
Tilføjet:
10-03-2016 17:54:44
Svar/Indlæg:
9/5

Det ser overordnet meget fornuftigt ud, men måske er PSU'en en stor smule overkill til det setup, mindre kan sagtens gøre det. 🙂

Renissen2 skrev d. 10-03-2016 17:38:24

Grunden til jeg vælge den er for at være klar på hvis jeg en dag vælger at gå efter et større grafikkort =)

Men har du noget du kunne anbefale hvis det er?

angloamerikansk

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2016 18:02:49
Svar/Indlæg:
978/160
Perfekt setup til nu og i fremtiden!!!

Sven

Superbruger
Tilføjet:
10-03-2016 18:22:50
Svar/Indlæg:
3661/82
for mig virker det fuldstaedigt skaevet at bruge saa mange penge pa bundkort nar du smakke et sadan oeffren gpu i dyret hvis det er til gamming.

hvis det er til gamming du gaaer efter vil jeg paasta ta

penge spildt paa bundkort
penge spildt paa ram
penge spildt paa CPU
penge spildt paa SSD
penge spildt paa psu
penge spildt paa koeler

nar du har skruet ned for det kan du nemt skaffe dgig et 970gtx i stedet og faa ret bedre gamming oplevelse end vil med det du bakser sammen lige nu

Alt efter hvad du har nu er det slet ikke sikker du for bedre performance ud af din opgradering .

undtagelsesvis skulle vare hvisdet er fordi du lige skal vente til naeneste maaende for saa at koebe mindst et 970gtz. I saa tilfaelde er det kun bundkort og psu der er spildt penge paa.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 10-03-2016 18:24:12.

ShimmyT

Newbie
Tilføjet:
10-03-2016 18:27:21
Svar/Indlæg:
9/5

for mig virker det fuldstaedigt skaevet at bruge saa mange penge pa bundkort nar du smakke et sadan oeffren gpu i dyret hvis det er til gamming.

hvis det er til gamming du gaaer efter vil jeg paasta ta

penge spildt paa bundkort
penge spildt paa ram
penge spildt paa CPU
penge spildt paa SSD
penge spildt paa psu
penge spildt paa koeler

nar du har skruet ned for det kan du nemt skaffe dgig et 970gtx i stedet og faa ret bedre gamming oplevelse end vil med det du bakser sammen lige nu

Alt efter hvad du har nu er det slet ikke sikker du for bedre performance ud af din opgradering .

undtagelsesvis skulle vare hvisdet er fordi du lige skal vente til naeneste maaende for saa at koebe mindst et 970gtz. I saa tilfaelde er det kun bundkort og psu der er spildt penge paa.

Sven Bent skrev d. 10-03-2016 18:22:50

Den eneste grund til jeg venter med gfx er fordi det fungere fint pt, men har da en tanke om at det skal skiftes senere.

Men hvis jeg spare på alle de ting du skriver virker det for mig som om det ikke vil være så sikret til fremtidige opgraderinger?

Sven

Superbruger
Tilføjet:
10-03-2016 18:45:09
Svar/Indlæg:
3661/82
hvis det fungere fint nu vil jeg klart anbefale dig at vente til du rent faktisk kan faa noget ud af det. at koebe nu og faa performance senere er ikke en god ide med it udstyr eftersom priserne storset altid falder.

mht til fremtidige opgradering som naevnt tidligere bruger du for mange penge paa dit bundkort og psu

Et par tommefinger regler:
Din GFXkort boer altid vaere den dyreste del i dit setup da den stor for det stoerste del af arbejdet.
Dit bundkort maa aldrig koste naer det samme som din cpu.

du skal huske paa at at dyre bundkort giver ikke mere performance. ( maaske en smule i forbindelse med overclockning) saa hvorfor tage penge fra et punkt der giver dig mere performance og placere dem paa et bundkort?
skrab du nemt bundkort budgettet ned til 800-1200kr

Det giver alligevel 400-800 kr der kan ligges til side til en bedre GPU

Din psu behover ikke vare over 650w.
evga super nove g2 er 828kr samme sted det er endu 200kr du kan ligge i til siden

Nu er vi paa 600 til 1000k frigjort i dit budget

hvis du oensker at bruge de penge nu kunne du snildt opgrader til en I7 i stedet have dit system endnu mere "fremtids sikret" (hader den betegnelse)
jeg ville dog klart heller bruge dem paa en gpu

Det er med udgangs punkt it du koebe gfxkort snarligt.

Det er svaert at vurdere om det overhovedet kan betale sig for dig at bruge penge nu eftersom du stadigvaek ikke har skrevet hvad dit nuvaerende system er.

men lad os for et oejeblik glemme det fremtidigt grafikkort. Saa ved at droosle ned for vandkole til en coler master evo whatever-its-called koeler og skruer ned for ssd ville du i det samme bduget du havde foroeven kunne traeke et gtx970 hjem og have et langt bedre system NU OG HER end du ville ved bare at smaekke dit foreslag sammen og sidde med et oefferen gfxkort.

so to ting at tage til sig

1: lad vaere at bruge penge paa noget nu du hoeste glaede af senere.
2: lad vaere at putte penge hvor de ikke goer gavn for dit oenskede maal

at bygge et optimalt gaming build er ikke et spoegsmal om bar at smakke gode komponeter sammen. men om at sikre sig at pengene bliver brugt hvor de giver mest effekt.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sven Bent d. 10-03-2016 18:54:22.

ShimmyT

Newbie
Tilføjet:
10-03-2016 19:35:54
Svar/Indlæg:
9/5

hvis det fungere fint nu vil jeg klart anbefale dig at vente til du rent faktisk kan faa noget ud af det. at koebe nu og faa performance senere er ikke en god ide med it udstyr eftersom priserne storset altid falder.

mht til fremtidige opgradering som naevnt tidligere bruger du for mange penge paa dit bundkort og psu

Et par tommefinger regler:
Din GFXkort boer altid vaere den dyreste del i dit setup da den stor for det stoerste del af arbejdet.
Dit bundkort maa aldrig koste naer det samme som din cpu.

du skal huske paa at at dyre bundkort giver ikke mere performance. ( maaske en smule i forbindelse med overclockning) saa hvorfor tage penge fra et punkt der giver dig mere performance og placere dem paa et bundkort?
skrab du nemt bundkort budgettet ned til 800-1200kr

Det giver alligevel 400-800 kr der kan ligges til side til en bedre GPU

Din psu behover ikke vare over 650w.
evga super nove g2 er 828kr samme sted det er endu 200kr du kan ligge i til siden

Nu er vi paa 600 til 1000k frigjort i dit budget

hvis du oensker at bruge de penge nu kunne du snildt opgrader til en I7 i stedet have dit system endnu mere "fremtids sikret" (hader den betegnelse)
jeg ville dog klart heller bruge dem paa en gpu

Det er med udgangs punkt it du koebe gfxkort snarligt.

Det er svaert at vurdere om det overhovedet kan betale sig for dig at bruge penge nu eftersom du stadigvaek ikke har skrevet hvad dit nuvaerende system er.

men lad os for et oejeblik glemme det fremtidigt grafikkort. Saa ved at droosle ned for vandkole til en coler master evo whatever-its-called koeler og skruer ned for ssd ville du i det samme bduget du havde foroeven kunne traeke et gtx970 hjem og have et langt bedre system NU OG HER end du ville ved bare at smaekke dit foreslag sammen og sidde med et oefferen gfxkort.

so to ting at tage til sig

1: lad vaere at bruge penge paa noget nu du hoeste glaede af senere.
2: lad vaere at putte penge hvor de ikke goer gavn for dit oenskede maal

at bygge et optimalt gaming build er ikke et spoegsmal om bar at smakke gode komponeter sammen. men om at sikre sig at pengene bliver brugt hvor de giver mest effekt.

Sven Bent skrev d. 10-03-2016 18:45:09

Mange tak for de gode råd vil da helt sikkert bruge dem.

Mit nuværende system er:

Det er en HP h9-1060sc computer. LINK: http://h20564.www2.hp.com/hpsc...

MB: Pegatron IPISB-CH2
CPU: Intel Core i7 2600 3,4
RAM: DDR3-1333 16 GB
GPU: MSI GTX 760 4GB gaming
HD: 120 GB SSD
POWER: 600W

Med dette system kan jeg med nød og næppe trække nyere spil i medium med lid lag.

Derfor ville jeg gerne have et nyt system på benene.

Hvis du har flere råd tar jeg gerne i mod :)

Sven

Superbruger
Tilføjet:
10-03-2016 20:02:57
Svar/Indlæg:
3661/82

med det system vil jeg bestemt frarrade at gaa ud og koebe det ovestaaende upgradering uden en gpu..

pnkt1: det er en hp maskine og du skal nok lige checke om den foelge atx standarden for om du kan opgradere den

pnkt2:
Det er naeppe dit cpu ommraaddet det halter med men mere din gpu som er dit problem.
dermed ikke sagt at begge tomraade ka nvare godt at opgradret men jeg ville bestem fokusre paa gpu foerst.

det er stor risiko for at du keober ovenstaande opgraderings pakke og oplever under 5% fps foroegelse.

mit raad er:
start med at invistere i ny GPU eller vent til du kan koaebe baade din opgradersing pakke OG en ny GPU.

evt som noget du kan proeve er at installer mit Project mercury og slaa "No Hyper thread conflict" til inde du starter dit spil. det kan give et lille cpu boost. (0-25%)

busser

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2016 20:06:37
Svar/Indlæg:
1626/507
Husk når du køber corsair psu, hvis du på et tidspunkt vil købe slevved kabler, så er der nogle modeller, der skal man købe den store pakke med kabler, hvor andre modeller, kan du købe en kabel alene, bare et lille tip 🙂

Sven

Superbruger
Tilføjet:
10-03-2016 21:40:36
Svar/Indlæg:
3661/82
#9 heh jeg skorede med list slees fra work jeg skraelledes af nogle andre kabler. nu skal der sgisme custome laengde skaeres og paa med lidt krympeflex. :D

pt foretraekker jeg ledninger som larkdis band ligesom de gamle orsair stromefysyninger. det er nemt at have med at goere.
med det kribler sgu lidt i mig igen at begyndte at flette ledninger og pytte sleeving paa. men saa skal jeg have en ny psu foerst :(

tiver

Newbie
Tilføjet:
11-03-2016 21:51:37
Svar/Indlæg:
1/0
Det lader til, at Sven Bent har et godt overblik over hvordan man får tingene til at spille sammen uden at betale for meget.
Jeg har ikke lyst til at bygge selv, men har kik på denne:

http://www.proconsult.dk/katal...

Jeg skal ikke game, men have en hurtig pc, da jeg er meget utålmodig. Altså ingen grafikkort, men i5-6600 og 8 GB ram.
Efter mit skøn ser det rimeligt ud. Dog kan man måske hente noget på et andet bundkort?
Input modtages særdeles gerne.
Mvh
ti