Det ser overordnet meget fornuftigt ud, men måske er PSU'en en stor smule overkill til det setup, mindre kan sagtens gøre det. 🙂
for mig virker det fuldstaedigt skaevet at bruge saa mange penge pa bundkort nar du smakke et sadan oeffren gpu i dyret hvis det er til gamming.
hvis det er til gamming du gaaer efter vil jeg paasta ta
penge spildt paa bundkort
penge spildt paa ram
penge spildt paa CPU
penge spildt paa SSD
penge spildt paa psu
penge spildt paa koeler
nar du har skruet ned for det kan du nemt skaffe dgig et 970gtx i stedet og faa ret bedre gamming oplevelse end vil med det du bakser sammen lige nu
Alt efter hvad du har nu er det slet ikke sikker du for bedre performance ud af din opgradering .
undtagelsesvis skulle vare hvisdet er fordi du lige skal vente til naeneste maaende for saa at koebe mindst et 970gtz. I saa tilfaelde er det kun bundkort og psu der er spildt penge paa.
hvis det fungere fint nu vil jeg klart anbefale dig at vente til du rent faktisk kan faa noget ud af det. at koebe nu og faa performance senere er ikke en god ide med it udstyr eftersom priserne storset altid falder.
mht til fremtidige opgradering som naevnt tidligere bruger du for mange penge paa dit bundkort og psu
Et par tommefinger regler:
Din GFXkort boer altid vaere den dyreste del i dit setup da den stor for det stoerste del af arbejdet.
Dit bundkort maa aldrig koste naer det samme som din cpu.
du skal huske paa at at dyre bundkort giver ikke mere performance. ( maaske en smule i forbindelse med overclockning) saa hvorfor tage penge fra et punkt der giver dig mere performance og placere dem paa et bundkort?
skrab du nemt bundkort budgettet ned til 800-1200kr
Det giver alligevel 400-800 kr der kan ligges til side til en bedre GPU
Din psu behover ikke vare over 650w.
evga super nove g2 er 828kr samme sted det er endu 200kr du kan ligge i til siden
Nu er vi paa 600 til 1000k frigjort i dit budget
hvis du oensker at bruge de penge nu kunne du snildt opgrader til en I7 i stedet have dit system endnu mere "fremtids sikret" (hader den betegnelse)
jeg ville dog klart heller bruge dem paa en gpu
Det er med udgangs punkt it du koebe gfxkort snarligt.
Det er svaert at vurdere om det overhovedet kan betale sig for dig at bruge penge nu eftersom du stadigvaek ikke har skrevet hvad dit nuvaerende system er.
men lad os for et oejeblik glemme det fremtidigt grafikkort. Saa ved at droosle ned for vandkole til en coler master evo whatever-its-called koeler og skruer ned for ssd ville du i det samme bduget du havde foroeven kunne traeke et gtx970 hjem og have et langt bedre system NU OG HER end du ville ved bare at smaekke dit foreslag sammen og sidde med et oefferen gfxkort.
so to ting at tage til sig
1: lad vaere at bruge penge paa noget nu du hoeste glaede af senere.
2: lad vaere at putte penge hvor de ikke goer gavn for dit oenskede maal
at bygge et optimalt gaming build er ikke et spoegsmal om bar at smakke gode komponeter sammen. men om at sikre sig at pengene bliver brugt hvor de giver mest effekt.