PCI Express netkort?

Diverse d.  10. marts. 2016, skrevet af hemanse
Vist: 847 gange.

hemanse

Nørd
Tilføjet:
10-03-2016 19:26:15
Svar/Indlæg:
36/6
Har i lang tid haft problemer med steam og mit netkort (går jeg ud fra), jeg bruger som de fleste mit onboard netkort hvilket er et E2200 killer NIC, jeg har siden dag 1 ikke haft andet end problemer med steam, hver gang jeg logger på steam og noget skal updates eller downloades bliver jeg smidt af mit netværk næsten med det samme, jeg mister forbindelsen til mit modem og skal restarte netkortet for at kunne komme på igen. Jeg er 99.9% sikker på det er det onboard netkort der er problemet og ikke selve modemmet, jeg har en anden pc i stuen tilsluttet med ledning på samme måde som min pc med problemer, der er der ingen problemer når jeg downloader o.s.v.

Gætter på den billigste løsning vil være at bare købe et PCI-E netkort, men dog ikke helt sikker på hvad der vil være bedst, har hørt gode ting om intel's NICs, men de koster også en smule mere end f.eks tp-link, gætter på en af de her ville være fint?

http://www.webhallen.com/dk-da...

http://www.webhallen.com/dk-da...
Mr.

Superbruger
Tilføjet:
10-03-2016 19:32:29
Svar/Indlæg:
2518/53
Der er flere der oplever problemer med de killer kort men der er også mange fix til dem men ja ikke alle de finder en løsning på det.

Du kunne købe det billige prøve om det ikke er ok og samme tid få 100% svar på om det dit killer kort der laver ged.

Kan også tænke den lokale pc bix har et billig kort så du ikke skal vente ellers betale fragt.

Bossmann_dk

Superbruger
Tilføjet:
10-03-2016 19:38:45
Svar/Indlæg:
463/25
Prøvet en anden driver?
prøvet et andet kabel fra killer til router.

Ellers er jeg personlig fløjtende ligeglad med hvilket kort der sidder i til mit behov, de dyre har typisk nogle ekstra features, har dog ikke selv har behov for dem (tror jeg ikke, så kører de i hver fald automatisk), så funker det er jeg glad.

og som dig bruger jeg altid onboard net.

hemanse

Nørd
Tilføjet:
10-03-2016 19:40:57
Svar/Indlæg:
36/6
Bor i Helsingør og vi har kun 1 lokal butik, kunne prøve at købe noget der, men de er dog heller ikke altid så billige igen 🙂. Som du også skrev så er der forskellige fixes hvis man søger lidt rundt, jeg har dog prøvet de fleste efterhånden og er generelt bare træt af det her onboard netkort, i hvert fald sidste gang jeg køber et bundkort med killer netkort :)

Jeg har prøvet at installere nyeste drivere, drivere uden deres software (bloatware), installeret andre drivere der får kortet til at tro det er et Qualcomm netkort i stedet for et killer nic o.s.v, desværre intet held.

hemanse

Nørd
Tilføjet:
10-03-2016 19:42:17
Svar/Indlæg:
36/6

Prøvet en anden driver?
prøvet et andet kabel fra killer til router.

Ellers er jeg personlig fløjtende ligeglad med hvilket kort der sidder i til mit behov, de dyre har typisk nogle ekstra features, har dog ikke selv har behov for dem (tror jeg ikke, så kører de i hver fald automatisk), så funker det er jeg glad.

og som dig bruger jeg altid onboard net.

Bossmann_dk skrev d. 10-03-2016 19:38:45

Har prøvet alt ja, kabler, drivere, forskellige settings, ny windows installation osv osv. Eneste jeg ikke har prøvet endnu er at installere Windows 10, men vil gætte på det nok ikke gør nogen forskel ;)

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
10-03-2016 19:52:00
Svar/Indlæg:
6368/477
Istedet for at bruge den medfølgende driver kan du manuelt igennem device manager (kender ikke dansk oversættelse, har engelsk Windows) opdaterer driveren med en driver til Qualcomm Atheros AR8161/AR8165.

Jeg havde præcis det samme problem med mit killer netkort og fandt den løsning et sted på internettet og det hjalp for mig.

Jeg har dog også hørt om folk der bliver nødt til at skifte til et billigt PCIe netkort. (TP-Link du linker til er ganske udemærket)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af freak_master d. 10-03-2016 19:52:36.

hemanse

Nørd
Tilføjet:
10-03-2016 19:55:44
Svar/Indlæg:
36/6

Istedet for at bruge den medfølgende driver kan du manuelt igennem device manager (kender ikke dansk oversættelse, har engelsk Windows) opdaterer driveren med en driver til Qualcomm Atheros AR8161/AR8165.

Jeg havde præcis det samme problem med mit killer netkort og fandt den løsning et sted på internettet og det hjalp for mig.

Jeg har dog også hørt om folk der bliver nødt til at skifte til et billigt PCIe netkort. (TP-Link du linker til er ganske udemærket)

freak_master skrev d. 10-03-2016 19:52:00

Okay, kan huske jeg prøvede noget lignende i starten da jeg købte mit bundkort for snart 3 år siden, bare lige for at være helt sikker, du mener at gøre som i den her guide right?

http://www.techpowerup.com/for...

hemanse

Nørd
Tilføjet:
10-03-2016 20:01:29
Svar/Indlæg:
36/6
Gætter på det er værd at prøve, hvis ikke det så ikke virker er det vidst på tide bare at købe et PCI-E netkort.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2016 00:45:27
Svar/Indlæg:
3661/82
Koeb du fint et billigt netkort sgire dig bare det er relteak da de er paan gode til at opdater drivers til selvgamle produkter nar nyt os kommer ud.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
11-03-2016 08:18:40
Svar/Indlæg:
6368/477

freak_master skrev d. 10-03-2016 19:52:00

Okay, kan huske jeg prøvede noget lignende i starten da jeg købte mit bundkort for snart 3 år siden, bare lige for at være helt sikker, du mener at gøre som i den her guide right?

http://www.techpowerup.com/for...

hemanse skrev d. 10-03-2016 19:55:44

Lige præcis 🙂