Hvis du køber en 120 radiator, så ender du alligevel med at købe en 240, da mere vil ha' mere desuden er sommeren på vej.
Så er det et spørgsmål om montering på dit kabinet.
Folk med 120 rads, er mere "non-oc" og til et mildt oc samt meget støjfrit. Så går skalaen bare op ad derfra, hvis du kan forstille dig det.
Nej der er næsten ingen grænse med vandkøling, det er en dyr hobby, for når du kommer i gang, så opdager du alle de mulighederne, som der ligger i det med udvidelser osv.
Det er en no-brainer 240 rad /ek/alpha/hw-labs + støjfri i dit tilfælde. Men du kan også bruge en høj cfm blæsere i push - pull eller push/pull afhængig af radiatorens opbygning (tæthed) lav tæthed = nok med enten push eller pull. Er der en høj tæthed skal blæserne have mere fart på, men derimod opnår du også en højere køleevne.
Du kan godt købe en 120mm rad som med push/pull 100% fan, yder det samme som en 240mm rad men med 15-30% fan speed.
(Høj FPI = større køleevne men med den klausul, at du skal bruge høj fan-speed for at luften kan komme igennem.)
Som #3 siger, så skal du holde dig til minimum 50 mm rad tykkelse.
Den kan du godt gå "nogenlunde udfra"
#10+11
Sjov ide 🙂 men "hoved-maskinen" skal kunne tages med
til Sverige lejlighedsvist i weekenden, der skal bygges
2 mere, vil foretrække at de heller ikke "hænger sammen"
CPU'en får glæde af hele kapaciteten fra H100i eller H105
Grafikken er mindre krævende og vartages af Asus GTX 950
(musik, foto, lidt Premier, ingen spil eller 3D render)
Jeg, har lidt for mange "løse ender", og har derfor som nævnt ovenfor taget beslutningen om disse to kandidater, dette blir så afgjordt lige efter weekenden, og jeg kan derefter komme videre straks frem for flere overvejelser.
Men det glæder mig at høre endu engang at de nævnte H105 samt H110i vil være tilstrækkelige til et nogenlunde OC
på 4790K
Nu skal jeg koncentrere mig om at blive FÆRDIG 😲
Tak for hjælpen !!