Asus 780 strix 6gb driver problem

Grafikkort d.  16. marts. 2016, skrevet af busser
Vist: 1363 gange.

busser

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2016 23:13:43
Svar/Indlæg:
1626/507
Hej jeg har fundet fejlen som er mit 780, tidligere havde jeg w7, nu har jeg w10, ingen forskel, brugte 2 forskellige hd, skifte ram blokke ud, samme problem hver gang. ville ikke opdaterer alle driver, og gik ned på et tidspunkt, efter genstat.

Jeg havde store problemer med downloade driver, og nogle af mine usb porte virkede ikke, jeg troede så det var bundkortet, men jeg er sikker på nu, at når min windows søgte efter driver, og når den nåede til GFX driver, så gik den ned, og der havde den ikke nået at tage driver ned til usb portene, derfor virkede de ikke,

Jeg har så nu smidt et 8800 gt i, og det virker bare, men måske er der nogle der ved mere om mit kort er færdig, synes bare det er underligt, at kortet er jo ikke dødt, det er fint nok, ind til den skal have driver.

Svend bent skriver det her, men har ikke så meget forstand på det. lige på det område.

hvis jeg ikke taget meget fejl kore dit gfxkort i low power mode indtil en driver bliver installeret.
det kan vaare dit kort fint virker i low power mode men nar dna skal clocke op til fuld hastighed saa knalder den ud.

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af busser d. 16-03-2016 23:15:05.
oban666

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2016 23:21:52
Svar/Indlæg:
1440/318
Har du prøvet om du kan få lov at installere den Driver der fyldte med dit gfx (CD).
Ku måske være den driver virkede bedre og ku holde lidt styr på hvordan dit gfx clocker...
Bare en tanke... 😕

busser

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2016 23:25:29
Svar/Indlæg:
1626/507
Nu har jeg ikke prøvet at formaterer med det her kort som virker, men windows opdater jo med det samme, og så kan den ikke opdaterer de andre, ved så ikke om den går ind over og opdaterer efter den nyeste

busser

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2016 23:27:04
Svar/Indlæg:
1626/507
mener også at windows opdaterer alle ens driver, og der kan jeg jo ikke sige at den ikke må downloade, eller tager jeg fejl

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
17-03-2016 11:23:18
Svar/Indlæg:
15982/637
Hvis du har en nyere driver installeret nu, så kan du bare prøve at sætte GTX 780 kort i igen. Du behøver ikke at geninstallere driveren manuelt selv. Bare lad windows finde den nye "enhed", for selve driveren er installeret.

busser

Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2016 00:49:32
Svar/Indlæg:
1626/507
Når jeg ringede til komplett, brugte dem i gamle dage for spørgsmål, og synes de var rigtig gode at få svar på, og flinke som altid 🙂 De sagde at nvidia har haft store problemer med deres drivere, som gjorde at nogle gfx gik ned ved opdatering af driver.

Så nu har jeg formateret igen, så nu virker det tildels, den crasher ikke mere 😲 , men har lige oplevet at windows skriver at den har problemer med at skærmdriver, og at den ikke er ins i en box ned i højre hjørne, og så gik skærmen i sort i 5 sek og kom tilbage, der var så en gul trekant ned i bunden, at skærm ikke virker, men er gået væk nu,,,

Går jeg ind i enhedshåndtering, står der at alle driver er opdateret, og kan da også ind i indstillinger på mit gfx, men det gode er at den ikke går ned mere, og at det åbenbart driveren og ikke kortet, men igen er ikke sikker endnu, venter lidt, og ser hvad der sker, hvis der sker flere problemer, må jeg prøve en anden driver 🙂

håber måske denne tråd kan hjælpe andre.

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af busser d. 18-03-2016 00:56:17.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
18-03-2016 08:39:53
Svar/Indlæg:
15982/637
De sidste tre officielle+beta nVidia drivere har kun givet problemer med sort skærm og spontane restarts.

RytmeUlla

Overclocker
Tilføjet:
25-03-2016 20:41:59
Svar/Indlæg:
8/2
Jeg sidder med præcis det samme lort som du!

Har opgraderet til win 10, frisk installation.
Nyeste drivere osv.

Jeg bed dog mærke i at det er dine apps der ikke får adgang til dit gfx, og altså "pinger" dit gfx kort og din driver crasher så!

Ja det er ringe drivere fra nvidia, men du kommer heller ikke uden om microsoft har skidt royalt i nælderne hvis der ikke findes en måde du kan få dit OS til at stoppe med at blokkere aps!

Hvis du besøger:https://forums.geforce.com/def...

Fremgår det også det ikke er "os" den er gal med.

Der er mange mulige løsninger;

DDU, til at fjer ALT omkring dine drivere, installere noget pre-360

regedit indstillinger.

checket bios, opdateret bios, disabled og afinstalleret onboard gfx.

Hvis du finder noget der kommer i nærheden af et fix, gir jeg en håndtrold for jeg har roddet med det lort i to dage nu.

Alene det mit chrome vil have adgang til gpu gør at drivere crasher og smukke bsod kommer og hilser.......

RytmeUlla

Overclocker
Tilføjet:
06-04-2016 12:00:35
Svar/Indlæg:
8/2
Mulig løsning har virket for mig!

Start fejlsikret tilstand, Kør DDU og fjern jeres drivere

Download - http://www.iobit.com [...]

Se hvad i har af drivere der er out of date!
Alle med problemer har med stor garanti pci-e porte der ikke er up to date!
Opdater alt UDNTAGEN jeres display drivere. Her efter genstart og installer nu nvidia 362 driveren.

Jeg har efterfælgende haft begge mine skærme til, haft CS, WOW, youtube, twitch kørende samtidig i 2 timer, uden så meget som et driver crash.

Håber det her også virker for jer :)