Nu skriver du jo ikke hvad grafikkort du pt har i hvad er det for et ?.
Angående dit bundkort så har det PCIE 3 så på den front er der ingen problemer.
Lyder jo lidt som om der ikke leveres nok strøm, men det burde jo ikke være tilfældet med en ny PSU.
Er bios opdateret til nyeste firmware ?
Ja det kan meget vel være problemet så prøv først at opdatere til nyeste firmware/BIOS til bundkortet. 🙂
Ja det kan meget vel være problemet så prøv først at opdatere til nyeste firmware/BIOS til bundkortet. 🙂
Fungerer denne opdatering ligesom en driver opdatering? DVS. man downloader den online og installerer den på computeren? Er der nogle ting man skal passe på når man opdaterer firmware?
Og mange tak for hjælpen :)
Som #2 er inde på lyder som manglende strøm....
Alt efter dit øvrige grej, så anbefaler jeg altid en
psu på 650-750 Watt
Så er du nogenlunde dækket med strøm 🙂
PS: Dit 970 kort bruger alene 225 Watt
Som #2 er inde på lyder som manglende strøm....
Alt efter dit øvrige grej, så anbefaler jeg altid en
psu på 650-750 Watt
Så er du nogenlunde dækket med strøm 🙂
PS: Dit 970 kort bruger alene 225 Watt
Først og fremmest, alt kan gå i stykker, også en BIOS-flash. Men her er et par gode råd:
Start med at fjerne ALT OC i BIOS (evt LOAD default settings, save, reboot og så i BIOS igen, så skulle alt være så sikkert som muligt)
Dernæst hav kun de mest nødvendige ting sat til dine USB-porte (mus/keyboard samt det USB-stick, som din nye BIOS ligger på).
Udfyld din profil, så vi kan se hvad dit system består af, men umiddelbart passer din PSU fint til et GTX970 grafikkort.
Du er HELT sikker på, at du har forbundet dit nye grafikkort med et 8-pins strømstik? Og ikke bare sat et 6-pins strømstik i? Der SKAL et 8-pins stik til for det virker.
Har du (eller andre) tweaket noget i din BIOS omkring PCIe? F.eks låst den til Gen.2? (Ved ikke om man kan det i netop din BIOS, eller om der er andre indstillinger der har med PCIe at gøre)
#14 Muligt. MEN læs her:
http://www.computerworld.dk/ar...
Bladre ned til støm. 970 bruger ca. 244 watt
Og under specifikationer på EDBpriser står:
Strømenhed
Strømforbrug ved drift 225 Watt
Håber du løser problemet med dit kort trådstarter
Ville gøre det manuelt det er ikke svært og tager kun få minutter. Men det er jo op til dig selv.
Se #13 for råd om, hvordan man bør gøre det manuelt. Læg dertil, at mens det foregår (gælder både ved Windows- og manuel-metoden), at man IKKE skal lave noget der kan springe den sikring eller hpfi relæ'et mens den flasher.
Den manuelle metode har færrest "egne" fejlmuligheder, mens Windowsmetoden er den letteste, men kan svigte hvis et program "blander" sig, eller får windows til at gå ned. Jeg flasher ALTID manuelt. 🙂
Se #13 for råd om, hvordan man bør gøre det manuelt. Læg dertil, at mens det foregår (gælder både ved Windows- og manuel-metoden), at man IKKE skal lave noget der kan springe den sikring eller hpfi relæ'et mens den flasher.
Den manuelle metode har færrest "egne" fejlmuligheder, mens Windowsmetoden er den letteste, men kan svigte hvis et program "blander" sig, eller får windows til at gå ned. Jeg flasher ALTID manuelt. 🙂
Ok, jeg føler også at den manuelle metode virker sikrest. Jeg har været inde og undersøge de forskellige opdateringer til mit motherboard på
http://www.gigabyte.in/product...
Jeg fandt ud af hvordan man undersøgte rev, men er nu i tvivl om mit motherboard har Q-Flash. Er det noget man kan undersøge i BIOS eller kan man gøre det fra Windows ?
Ok, jeg føler også at den manuelle metode virker sikrest. Jeg har været inde og undersøge de forskellige opdateringer til mit motherboard på
http://www.gigabyte.in/product...
Jeg fandt ud af hvordan man undersøgte rev, men er nu i tvivl om mit motherboard har Q-Flash. Er det noget man kan undersøge i BIOS eller kan man gøre det fra Windows ?
Det ser du i BIOS på det billede du først kommer ind på. I højre side er der en knap eller et felt der specifikt hedder Q-Flash. :)
Blæserne skal stoppe, det er hele dillen ved deres 0dB køler.
550w er rigeligt. Mit 970 G1 kørte fint på min gamle bronze Cooler Master G550M med en i5, massere af harddiske og blæsere.
BIOS burde ikke have nogen effekt. Helt nye grafik kort virker fint på PCI-E gen 1 bundkort, så der skulle ikke være noget dér. Generelt retter BIOS opdateringer kun kompatibilitet med nyere CPU'er og RAM.
B75 chipsættet er relativt nyt (Sandy og Ivy) så der skulle ikke være nogen problemer med nyere grafik kort. Hvorfor kører I så meget i ring omkring en BIOS opdatering?
Har du tjekket om kortet ikke bare er dødt...
Mvh
Hvordan jeg vil tjekke om kortet er dødt? Tage over til en kammerat og smide det i hans computer og se om den gider noget. Du behøver ikke mere end en 3-400W strømforsyning og måske den medfølenge Molex->PCI-E adapter hvis hans strømforsyning ikke har de rigtige stik. Et 970 hiver ikke alt for meget ved boot så det kan starte med næsten hvad som helst.
Et dødt kort kan fint lyse op og gøre ting uden at ville boote.
Har du overvejet om dit bundkort måske booter ved at vise skærmbilledet via det integrerede grafik kort i din CPU? Har du en skærmudgang i bundkortet? Prøv at sætte skærmstikket til dér.
Ellers må du antage at kortet er dødt og sende det tilbage i god tro om at det ikke virker. Hvis du ikke kan tjekke det på nogen måder kan du blive ved med at skyde i tåge og opdatere BIOS, støve RAM af og defragmentere harddiske i håb om det kommer til at du' for evigt. Du bliver nødt til at teste det.
Hvordan jeg vil tjekke om kortet er dødt? Tage over til en kammerat og smide det i hans computer og se om den gider noget. Du behøver ikke mere end en 3-400W strømforsyning og måske den medfølenge Molex->PCI-E adapter hvis hans strømforsyning ikke har de rigtige stik. Et 970 hiver ikke alt for meget ved boot så det kan starte med næsten hvad som helst.
Et dødt kort kan fint lyse op og gøre ting uden at ville boote.
Har du overvejet om dit bundkort måske booter ved at vise skærmbilledet via det integrerede grafik kort i din CPU? Har du en skærmudgang i bundkortet? Prøv at sætte skærmstikket til dér.
Ellers må du antage at kortet er dødt og sende det tilbage i god tro om at det ikke virker. Hvis du ikke kan tjekke det på nogen måder kan du blive ved med at skyde i tåge og opdatere BIOS, støve RAM af og defragmentere harddiske i håb om det kommer til at du' for evigt. Du bliver nødt til at teste det.
Det var skam ikke ment offensivt :)
Jeg er ikke lige ved min PC, men skal nok tjekke om der er et skærmstik i bundkortet, når jeg er tilbage ved den. Ville det betyde at grafikkortet var DoA, hvis computeren kunne starte med skærmstikket i bundkortet?