Stationær gamer pc - kan noget af dette genbruges?

Gaming d.  20. marts. 2016, skrevet af Thomas74
Vist: 1169 gange.

Thomas74

Bruger
Tilføjet:
20-03-2016 15:28:49
Svar/Indlæg:
5/2
Hej

Håber der er en eller flere der har lyst og mulighed for at kommentere på denne.

Min søn på 10 har indtil videre spillet på en bærbar, men nu kunne han godt tænke sig en stationær maskine til at spille på.

Det er ikke de vilde ting han spiller nu, men det kan det jo komme til at blive. Det er spil som Minecraft, Counterstrike og så vil han f.eks. gerne spille Ark survival evolved.

Jeg har en maskine, som jeg tidligere har brugt til fotoredigering, hvor jeg tænkte på, om nogle af delene evt. kunne bruges til en start.

Bundkortet er nedenstående - kunne jeg f.eks. bruge det, hvis der blev købt et fornuftigt grafikkort? Eller vil det være for dårligt?
http://ark.intel.com/products/...

Der er 8 gb ram (som er max på kortet) og en ældre I3 processor. Kunne det gå til en start, eller skal jeg også op i en anden processor?

Harddisken er for lille (250 gb) og sikkert også for langsom, så der ville jeg købe en ny.

Hvad er jeres forslag?

Evt. også med ideer til hvad der anbefales at købe.

Planen er så at se, hvor meget og lidt han gider - og så evt. opgradere efterfølgende, med de ting som halter.

På forhånd tak 🙂

Thomas

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Thomas74 d. 20-03-2016 15:31:25.
Crashzone

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2016 15:38:37
Svar/Indlæg:
480/8
ark survival evolved kræver 8gb ram som minimum, lige netop det spil er ret underligt.

du skal op i i5 + noget gtx 960 4gb eller tilsvarende amd R380 som dog er lidt bedre, resten virker du til at have styr på.

men jeg tænker nok, at du kan genbruge den pc, hvis du går i det kreative hjørne, som fx http://www.ebay.com/itm/Intel-...

men du skal nok også påregne en ny cpukøler (måske)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Crashzone d. 20-03-2016 15:41:48.

Thomas74

Bruger
Tilføjet:
20-03-2016 17:37:33
Svar/Indlæg:
5/2
Tak for tilbagemeldingen.

Jeg går på jagt efter det du anbefalede 🙂

Og prøver også, som du er inde på, om noget af det kan købes brugt.

Ift. harddisk, er det så en dårlig ide at bruge den jeg har til styresystem og så købe en ny, som kan dedikeres til hans spil?

keld43

Overclocker
Tilføjet:
20-03-2016 17:58:14
Svar/Indlæg:
833/39
Lige udover arc, så behøver du ikke så meget computer kraft til de spil.

Så længe du er i tvivl om hvor meget han vil bruge den, så ville jeg bestemt beholde det bundkort og i3, hvis du tilføjer et brugt grafikkort til en 5-600 kr, så har du en okay basis maskine.

Har selv lige flækket en i5 2500k maskine sammen til knægten, han er 9.
Han spiller næsten udelukkende minecraft.

I den alder tror jeg også at han hurtig vil blive frustreret over alt det du kan og skal i arc 😉

Køb en billig ssd til styresystem og behold den gamle til spil, så vil det hele føles en del mere responsiv

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af keld43 d. 20-03-2016 18:00:22.

cmnielsen

Nyhedsskribent
Tilføjet:
20-03-2016 19:22:17
Svar/Indlæg:
726/496
Husk at kigge i brugt markedet her på siden. Skriv evt., hvis du mangler noget i en købsannonce, der plejer at være nogen der har dele til fornuftig pris.

Thomas74

Bruger
Tilføjet:
22-03-2016 08:18:00
Svar/Indlæg:
5/2
Tak for jeres gode råd.

Nu har jeg startet med at købe et grafikkort og så må vi se, hvor det så bærer hen 🙂

I må have en god dag.