Hej. Jeg skal købe nogle "over ear" hørebøffer som konfirmationsgave. Da barnet er mentalt handikappet er nøgleordet altså holdbarhed fremfor fine detaljer i lyden (dermed ikke sagt at barnets hørelse fejler noget, men det forstår ikke 100% at man skal være forsigtig med sine ting).
Budgettet ligger på 300-400 kr. Er der nogen ideer, da jeg er helt blank på dette område.
Dem her har rigtig god lyd og er med velour puder = lækkert. De har god samle kvalitet, har dem selv, men ved ikke sådan lige hvor mange "tæsk" de kan klare. Ved dog af erfaring, at hvis man kommer til at stå på kablet, så ryger det bare af ved hovedtelefonen og kan sættes fast igen 🙂
De er bygget som kopier af AKG's K240 serie (reservedele undtagen driver passer over), og de kan tåle regn, vind, sne, slud, vrid, kast og andet godt fra havet. Det er ikke noget "bærende plastic" der nemt knækker, det er metalstænger inde i bøjlen over hovedet og de kan vrides så det gør en ting.
Så skulle der også være lidt til overs til andet i konfirmationsgave. 🙂
Husk Thomann har 30 dages returnering selv ved åbnede varer, så hvis ikke de var et hit er det bare at sende dem tilbage.
Hvis du vil være en flottenheimer og gøre sættet ekstra komfortabelt vil jeg anbefale at købe nogle AKG K-240 velour puder og smide på (er på billedet). De koster nok det samme som Superlux hovedtelefonen i sig selv, men det er det hele værd i min optik, det gør absolut hovedtelefonen til en konkurrent for selv meget dyrere bøffer.