iConnect 2-way kunne være et bud. Det er den alarm, som G4S anvender. Jeg har været med til at installere/sætte alarmer op og synes denne er en af de bedre.
Det kræver dog, at man har lidt teknisk snilde. Ikke noget ondt ord, men den almindelige bruger har ofte svært ved at sætte alarmer op samt vedligeholde dem når der eksempelvis skal skiftes batteri og vælger derfor et alarmfirma, som ordner alt dette for dem.
Jeg ser dog personligt ingen grund til at betale for dette, hvis man har teknisk snilde. Endvidere behøver man efter min mening ikke at betale abonnement til et alarmselskab, da man selv kan få SMS når alarmen går.
Skulle det vise sig, at man senere hen gerne vil blive koblet til et alarmselskab, er der ligeledes denne mulighed.
Det er svært at sige, hvor mange PIR og magnetkontaker du skal bruge, da det beror på, hvad du vil have. Men 3 PIR kan sådan set række, som jeg ser det. 1 PIR stue, 1 PIR køkken-alrum og 1 PIR gang. Den i gangen vil opfange når man kommer ud fra værelserne, det samme gøre sig gældende for køkken-alrum og stuen. Ellers kan du opsætte 3 ekstra PIR i værelserne. Dvs. 6 PIR burde dække hele huset.
Med hensyn til magnetkontakt vil det være sådan, at hvis du anvender dem på dine vinduer, så kan du ikke aktivere alarmen, hvis et vindue skulle stå åben.
Angående videoovervågning så hold dig fra de PIR med fotodetektor. Det er simpelthen ikke godt nok efter min mening. Invester heller i noget ordentligt IP videoovervågning - gerne med kvalitets sensor, da alle IP kameraer viser god videokvalitet om dagen. Forskellen kommer til syne når det er mørkt med begrænset lys.
Jablotron kunne også været et bud, der kan fås en del tilbehør til denne. Overvej, hvad du har brug for og hvad der er relevant.
Endvidere kunne Powermaster også være et bud på en alarm, men kan ikke rigtig sige så meget om denne alarm, da jeg ikke har kendskab til den.
Svaret blev redigeret 5 gange, sidst af Fluz d. 23-03-2016 12:42:34.