Xbox 360 kontroller sætter mine skærme til at slukke efter 15 min

Software d.  27. marts. 2016, skrevet af gasolin
Vist: 682 gange.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2016 11:17:13
Svar/Indlæg:
5505/640
Mine skærme slukker hele tiden efter 15 min http://answers.microsoft.com/e...

Since I started using Windows 10 my computer will not go into sleep mode and my screen saver mode will not come on.

This happens due to a compatibility issues between Joystick devices and Windows 10. To avoid this please disable the game controller device under Device Manager >> Human Interface Device >> HID-compliant Game Controller. However, do note that when you disable the game controller, you might lose virtual joystick related features in Synapse.

Men deaktivere jeg alle Hid kompitabel enheder i enhedshåndteringen så virker mine media knapper ikke

Kan jeg ikke gøre noget så mine skærme ikke slukker efter 15 min og så mine medie knapper på mit tastatur stadig virker ? Har en wireless xbox 360 controller
Sven

Superbruger
Tilføjet:
27-03-2016 20:05:54
Svar/Indlæg:
3661/82
er det pga at windows ikke opfatter at du bruge dit gamepad saa din skaerm slukker pga "inaktivitet" ? aka hvis du bruger tast og mus slukker din skaerm saa?

ELLER

slukker det konsekvent hvert 15 minnut lige meget hvad du ellers foretager dig paa PC ?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 27-03-2016 20:06:44.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2016 20:16:00
Svar/Indlæg:
5505/640
pga af som der står compatibility issues between Joystick devices and Windows 10 så sætter den skærmene til at slukke efter 15min (hvorfor det lige er 15 min ved jeg ikke)

Sletter jeg alle hid i enhedhåndteringen så virker mine medieknapper på mit tastatur ikke

Slukningen af skærmene efter 15 min virker som det skal, MEN joystikket skal ikke være årsag til at skærmene slukker efter 15 min når den er sat til aldrig, men det virker ikke, når jeg rebooter start op,har brugt den så står den igen på 15 min

Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af gasolin d. 27-03-2016 20:18:40.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
27-03-2016 20:42:58
Svar/Indlæg:
3661/82
jeg er ligeglade med hvad der staar hvor. jeg er interreset i hvordan problem udarter sig hvis jeg skal loese det.

Du svarede ikke paa mit spoergsmal om det sker konsekvent hvert 15 minut. eller om det er pga windows tror du er idle.

Saa igen hvis du bruger dit tastur og mus slukker din skaerm saa ?

Derudover kan jeg saa forstaa at selv om du andre de 15 minutter skarm standby saa ryger den tilbage til 15 minutter .
Er det det der er selve problemet? dvs skaermen slukker ikke mens du bruger maskine det er blot tiden for at gaa i idle der er forkert ?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 27-03-2016 20:46:42.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
27-03-2016 20:51:08
Svar/Indlæg:
3661/82
Lad mig preove at hjaelpe dig igang. en god fejlbeskrivelses information er baseret paa helt basale objektive information. ingen formodninger eller antagelser af hvad der er galt

A: hvis jeg sider og bruger mit tastatur og mus virker min skaerm som den skal dvs den er altid on

b: selvom jeg bruger mit tastatur og mus slukker min skaerm efter 15 minutter ( dens standby tid)

C: hvis jeg sider og kun bruger mit gamepad virker min skaerm fint

D: hvis jeg sider og kun bruge mit gamepad slukker min skaerm efter 15 minutter ( hvilket er dens standby tid)

E: jeg kan ikke andre min skaerms standby settings naar jeg har mit gamepad slaaet til. den andre sig altid tilbage til 15 minutter.
hvis jeg har mit gamepad slaaet fra kan jeg fint andre min skarms standby settings

Hvilke er de ovenstående udtalelser er korrekte?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 27-03-2016 20:53:49.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2016 20:56:18
Svar/Indlæg:
5505/640
Den slukker for skærmen efter 15 min, det er efter 15 min's inaktivitet

Selv hvis der køre en film og jeg ellers ikke har brugt musen, tastaturet så aktiveres pauseskærmen selv om der køre en film i baggrunden, så inaktiviteten hvor skærmene slukkes efter 15 min må være pga musen og tastaturet ikke bruges og uanset om der køre en film i baggrunden.

Mener helt bestemt den går tilbage til de 15 min når jeg bruger min xbox 360 wireless joystik og nå jeg rebooter eller bare starter op så sættes skærmen til at slukke efter 15 min, deaktiverer jeg hid i enhedhåndteringen så kan jeg ikke bruge medie knapperne på mit tastatur

Sven

Superbruger
Tilføjet:
27-03-2016 20:58:24
Svar/Indlæg:
3661/82
Derudover linker du altsaa til at proble, som er stik omvendt af hvad du siger.
De har det problem at controlleren holder skaermen igang. Hvilket netop kunne tyde paa at game controller sender et input som windows opfatter som aktivitet og derved nulstill standby timeren.

Det fjerne man nemt nok ved at slaa controllerr fra ( disable HID driveren) da der derfor saa ikke kommer input in som kan opfattet som aktivitet. hvilket altsaa er stik modsat det du vil opnaa.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2016 21:01:01
Svar/Indlæg:
5505/640

Den slukker kun ved inaktivitet, lige som pauseskærmen aktiveres ved inaktivitet (mus/tastatur/gamepad)

Skærmene så vel som pasueskærmen aktiveres ikke når jeg bruger min mus,tastatur,gamepad

Der simpelthen et eller andet imellem min gamepad og windows 10 der for strømstyringen til at sætte skærmene til at slukke efter 15 min inaktivitet

Sven

Superbruger
Tilføjet:
27-03-2016 21:02:34
Svar/Indlæg:
3661/82
bah saa var det ikke saa nemt som jeg haabe.de jeg har tit set at skaermen slukker mens folk bruger gamepad pga windows ikek opfatter det som aktivitet og det kunne jeg nemt rettes

hvilken film afspiller bruger det? normalt vil en film afspiller saette et flag som fortaeller window at den skal bruge system og skaerm.

kan ejg faadig til at hentte dette program
http://www.ampsoft.net/utiliti...

udpak og start winoff.exe
saet hak i begge felter i "user activity om raadet og set timeren til 99min.

der skulel saa under current blocks gerne staa screen eller system nar din film afspiller gar igang.

kan du fortalle mig hvad der staar der nar du afspiller din film ?

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2016 21:09:08
Svar/Indlæg:
5505/640
det kan være tv hvor jeg ser en film ligger på sofaen og så aktiveres pauseskærmen efter de antal min som jeg har sat den til 31 min

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2016 21:13:42
Svar/Indlæg:
5505/640
har hentet programmet

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2016 11:02:11
Svar/Indlæg: