#4 + 5
Der er stor forskel på at trække en 60 hz skærm, og en 144 hz skærm.
Jeg kan forestille mig at #0 har problemer med at holde en framerate på de 100 + med alt eye candy på i spil.
Jeg havde selv problemer med at holde 100 FPS da jeg kørte med en 3440*1440P skærm og et TitanX, så kan godt forstå #0
Hvis #0 vil kører med nyeste spil i højeste indstilling, og have en framerate på 120+ fps, så kan jeg godt se at et enkelt 970 kommer til kort.
Det sagt, så er det ikke mange indstillinger der skal sættes bare lidt ned for at hjælpe betydeligt på det. AA og så videre kan de fleste godt rykke ned uden at ligge specielt mærke til det.
Det kommer så an på hvad man syntes. G sync eller ej, så vil jeg hellere have en højere FPS.
Dog syntes jeg 100 fps + gsync er fint, men hvis OP gerne vil have 144, så skal vi jo ikke prøve at diskutere imod det.
Jeg er lidt uforstående overfor hvorfor du ikke bryder dig om AA? Foretrækker du en mere pixeleret oplevelse når du spiller? Jeg kan sagtens se forskel på uden AA, og med 2 eller 4 x AA.
AA er ikke bare "AA" - der er temmelig mange former for det, og hver sin AA-metode udjævner kanter forskelligt. Der er AA typer, der kun jævner synlige kanter, så er der typer der også jævner teksturkanter i objekter mv. Den "dårligste" type, er generalt FXAA da den udglatter hele billede. Den bedste AA type er faktisk den oprindelige FSAA (i dag mest omtalt SSAA) og CSAA.
Og som notits så har jeg yderst sjældent haft SLi relaterede problemer - de kan vist tælles på een hånd 🙂 Men jeg er så ikke typen der køber spil på release date men venter et par måneder til patches og nye drivere er ude. Sådan har jeg gjort siden AGP dagene, da jeg blev træt af bugs der ødelagde oplevelsen.
Kan lige prøve og se senere hvad settings står på senere, hvad anbefales AA at stå på?
Er der kommet nogen release date på de nye kort, og noget holdbar info om kortene?