H110i itx bundkort til budget gaming? godt/skidt?

Bundkort / CPU d.  31. marts. 2016, skrevet af Hjorten89
Vist: 786 gange.

Hjorten89

Nørd
Tilføjet:
31-03-2016 17:05:50
Svar/Indlæg:
1/1
Hejsa Fellow geeks

Jeg har købt ind til et itx build som jeg byggede her i påsken. Jeg købte følgende:

I5 6500
MSI H110I Pro itx
en plade Kingston fury X ddr4 ram

Det altid nemt at være bagklog men spørgsmålet går således:

Jeg har læst mig frem til at der er et eller andet med det chipset og et begrænset antal lanes til rådighed. Vil dette påvirke min gaming performance?
Jeg fatter ærligt hat af det med at en cpu har x antal lanes og et bundkort har et andet antal lanes.

Jeg har 2 venner der kører med samme gtx 770'er kort. samme model og mærke. på samme i5 cpu og deres setup er fuldstændig ens, pånær bundkort.

Den ene kør med et billigt h81m fra asrock til en 400 kr ved launch. Den anden med et svinedyrt z87 fra asus og de har samme fps i gaming, så gik ud fra det ikke havde noget at sige i praksis.

Har jeg købt katten i sækken? Har stadig lidt returret nemlig, men syntes ikke jeg har behovet for at smide 6-700 ekstra for et z170 hvis det jeg har, nu er udmærket.

Jeg kør kun med 1 ssd disk, og da det er itx kommer jeg kun til at køre med 2 stænger ram og 1 gpu.

på forhånd tak
Ebo

Superbruger
Tilføjet:
31-03-2016 19:40:58
Svar/Indlæg:
709/10
Jeg ville beholde det, som du har fundet til sådan en lille maskine.

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2016 20:15:53
Svar/Indlæg:
3799/43
Forskellen på de forskellige chipssæt har næsten intet med performance at gøre. Forskellen ligger i hvilke udvidelser man får på bundkortet, når at man vælger et chipssæt.

Nogle understøtter ddr3 andre ddr4 og nogle sli og cf, raid controller osv.

Forskellen er ofte ikke målbar, ellers så er forskellen så lille at det ikke kan betale sig økonomisk.

Hvis at forskellen var så stor, så ville intel tabe low budget markedet på ingen tid.
Som gammel overclocker og nørd, så har jeg mest haft de dyre bundkort, men i andre perioder har jeg også købt low budget bundkort, og de har skam også ydet godt og holdbarheden fejlede intet.

Hjorten89

Nørd
Tilføjet:
31-03-2016 20:49:42
Svar/Indlæg:
1/1
Okay cool. Min bekymring startede også først da jeg læste at man med h110i kun har 14 HSIO lanes

http://www.tomshardware.com/ne...

''Finally, the H110 is also the only chipset to lack PCI-E 3.0 support; instead it uses eight lanes of the older PCI-E 2.0 standard.

The H110 chipset doesn't offer much, but it still supports the Skylake CPU, DDR4 and a PCI-E 3.0 connection for a GPU''

Det var der jeg begyndte at blive nervøs. især fordi jeg har planer om at bruge den m2 port der sidder på bundkortet. Og er lidt nervøs for at jeg kommer til at bottlenecke fremtidige gpuer?