Det endte med god service

Komplett.dk d.  03. april. 2016, skrevet af Nittenti
Vist: 3405 gange.

Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2016 09:00:35
Svar/Indlæg:
1495/34
Min søn har lige købt nyt fjernsyn hos Komplett.

Han er bager og står derfor ikke altid vågen/hjemme i dagtimerne, så hans nye fjernsyn blev leveret til mig.

Da fragtmanden kom og spurgte om jeg gad give en hånd med at slæbe det ind, undrede jeg mig over at monster kassen (det er et 65" tv) ikke var spændt fast, men måske han havde løsnet reb inden han ringede på.

Kassen havde også nogle buler hist og her - ikke noget voldsomt, men buler var der.

Vi fik flyttet kassen ud I hans nye lejlighed 2 dage efter og konstaterer til vores store skræk at skærmen på fjernsynet (et LG) var knust i bunden.

Han kontakter straks Komplett som beder ham sende billeder af skaden.

Kort tid efter svarer Komplett tilbage at de på baggrund af billederne ikke vil reparere/ombytte fjernsynet da det ikke ligner transportskader.

Nåh, i vores familie giver ikke op så let, så ny mail afsted til Komplett med henvisninger til købeloven, deres egne handelsbetingelser og beskrivelse af kassens tilstand (vedlagt billeder) da den ankom til mig har nu resulteret i at Komplett leverer et nyt tv til min søn

1000 tak for god service Komplett og fordi I gad bruge tid på at revurdere jeres første beslutning 🙂
nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2016 09:53:09
Svar/Indlæg:
714/10
Fandme også frækt at afvise pga et par billeder, hvis det var gamle fru hansen så havde hun ikke en chance og det ville være penge lige ud af vinduet.
Det er ren dovenskab fra komplett, da der er forsikring på via fragtmand.

Komplett nåede at rede den, det er jo bare dejligt når butikken selv kommer frem til det med lidt hjælp. 🤣


Blindnoob
 
Overclocker
Tilføjet:
03-04-2016 17:27:36
Svar/Indlæg:
95/17
Jeg afviser som regl modtagelse hvis kassen er bulet. Som oftest piver fragtmanden, men så må han pænt vente til jeg har talt med kundeservice.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
03-04-2016 18:23:57
Svar/Indlæg:
3661/82
#0
je ved det er ikke optimal i din situation men du brude havde checket det ved modtagelse eller gjort indsigelse vedm dotagelse nar du ser kassen ikke er tip top.
det er saan set dit ansvar i den slags sager.

Kompelte strakte sig extra langt og fik muligvis snakket med transport firmat og daekket sagen eller de har valgt at betale ud af egen lommer for at hjaelpe dig paa trods af din manglende indsats.
Sidst naevnte syndes jeg er lidt syndt for komplet.
Forbrugere idag er saa hurtigt til at glemme deres egne ansvar

#1
naah som modtage skal du goerre indsigt ved moddtagelesse.
Modtager har i dette tilfaelde ovenikobe, i foelge han egne historie, norterete det mentalt men valg ikke at goere noget ved det, hvilketn maa konstatere som vaerende noget af en mangel paa selvansvar



#2
Juridisk set er det ens pligt ikke bare at modtage lorte pakker. Det er ikke afsenders skyld at transporterne har haft et uheld med pakken.



Kort og godt:
Op burde laere sit ansvar som modtager og havde gjort indsigelse ved modtagelsen.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
04-04-2016 11:59:53
Svar/Indlæg:
15982/637
#4: Men afsender har ansvaret for forsendelsen af pakken helt til leverering uafhængigt af hvad leverandør der benyttes.


obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2016 13:05:28
Svar/Indlæg:
486/13

#4: Men afsender har ansvaret for forsendelsen af pakken helt til leverering uafhængigt af hvad leverandør der benyttes.

Gripen90 skrev d. 04-04-2016 11:59:53


Præcis, og derfor er det bedre at nægte modtagelse end at skrive under på modtagelsen og tage imod forsendelsen med eventuelle buler/skrammer :)

Leveringen sker jo i det øjeblik modtager skriver under på at have modtaget sin forsendelde i god stand.