Superbruger
Tilføjet:
05-04-2016 12:31:53
Svar/Indlæg:
183/66
Jeg har haft nogle problemer med mit billede i gennem længere tid. Skærmen går pludselig i sort i et kort øjeblik. I starten var det bare billedet, der forsvandt, men nu er der også begyndt at komme mærkelig farve artifakter, når skærmen svigt, samtidig lader problemet til at blive værre og værre.
Jeg har 3 skærme og i starten poppede g-sync skærm tilsluttet beskeden op lige efter billede gik ud. Jeg gik derfor udfra at der var en løs forbindelse med denne, da jeg havde prøvet at koble den fra og ikke oplevede fejl. Jeg sendte den til reparation, men nu begyndte problemet også at komme uden G-sync skærmen tilsluttet, dog uden skærm-tilsluttet-beskeder eller -lyde. Jeg har også fornemmelsen af det kunne være mit fjernsyn, der er ved at stå af, da jeg ikke har kunne genskabe problemet, når den ikke er tilkoblet, men da det er mere eller mindre tilfældigt, hvornår problemet kommer kan jeg ikke være sikker.
Den mest oplagte mulighed er dog grafikkortet, som er et EVGA GTX 980, der er ca. et halvt år gammelt. Jeg har ikke nogen erfaring med GPU svigt, så hvis dette problem er typisk for dårlige grafikkort, så må i meget gerne sige til.
Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af killman d. 05-04-2016 12:33:11.