Hjælp til billige dele.

Diverse d.  11. april. 2016, skrevet af Enoxé
Vist: 752 gange.

Enoxé

Bruger
Tilføjet:
11-04-2016 15:27:45
Svar/Indlæg:
9/3
Som beskrevet i en tidligere tråd har jeg en PC der lider af et seriøst frysnings problem.

Jeg har efterhånden tærsket diverse løsnings forslag tynde, og er nået den konklusion at jeg bliver nødt til at skifte dele ud nu.

Da jeg ikke ved hvad der forårsager frysningen, bliver jeg nødt til bare at starte fra en ende af.

De dele jeg er på udkig efter er følgende.

Ram
Bundkort
PSU
SSD
CPU

Da jeg ikke har de store penge at gøre med, ville jeg høre hvad folk kunne foreslå af dele. Jeg har pt selv følgende.

Asus P8Z77-V LX Bundkort
XFX 650w Bronze certified PSU
Samsung EVO 840 250GB SSD
Et sæt ram jeg ikke kan huske navnet på
Og en 3570k CPU

Jeg vil helst ikke downgrade da dette ville være super ærgeligt med de spil jeg spiller, men samtidigt hvis en del er over priced kan downgrade blive en nødvendighed.

Jeg har fået at vide gennem flere folk at PSU er den mest sandsynlige synder, men da jeg ikke er så meget inde i software og hardware at jeg kan konkludere noget så søger jeg efter alt.
Mr.

Superbruger
Tilføjet:
12-04-2016 02:07:48
Svar/Indlæg:
2518/53
Står v og timing rigtig på ram?
Du kan se ram info og xmp liste i: www.hwinfo.com

Enoxé

Bruger
Tilføjet:
12-04-2016 11:51:19
Svar/Indlæg:
9/3
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit spørgsmål med "Står v og timing rigtig på ram?" hvordan kan jeg finde ud af "v" som jeg antager betyder volt? og Timing som jeg ikke ummidelbart ved hvad er?

Vil jeg kunne finde de oplysninger i det link du har sendt, eller skal jeg have noget forudgående baggrundsviden omkring det stykke hardware jeg kigger på for at vide de forskællige ting =)?

Mr.

Superbruger
Tilføjet:
12-04-2016 16:10:38
Svar/Indlæg:
2518/53
Du kan lige prøve at starte hwinfo også upload et billede af det.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2016 19:15:51
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg samlede noget lign. for et par år siden, altså et Z77-setup.
Jeg fik også nogle problemer der viste sig at have med indstillingerne i BIOS at gøre, det løste jeg efter mange times læsning, den tid kunne jeg nok have sparet, hvis ikke jeg var så stædig og havde tiden til det.

Jeg vil råde dig til at efterlyse en bruger her på siden, der kan hjælpe dig i praksis.
At folk begynder at bruge termer som du tydeligvis ikke er inde i, er ikke til megen hjælp, uanset hvor mange gange de gentager det.

Spar dig selv tiden og pengene, efterlys en bruger der bor i dit lokale område.
At udskifte alle delene, kommer ikke til at hjælpe dig.
Igen; find en bruger der har tid og plads i kalenderen, generelt er de fleste her på sitet behjælpelige med stort set alt mellem himmel og helvede.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 12-04-2016 19:16:29.

Enoxé

Bruger
Tilføjet:
14-04-2016 14:59:47
Svar/Indlæg:
9/3
#4 Takker for tippet, har sat i timevis eller rettere sagt dagevis, uden nogen form for held, og er sku kørt surt i det.

Et er at vide man skal finde en nål i en høstak, men hvis man så er blind på samme tid så det sku svært. Har haft startet bios flere gange med guides etc. uden held, dels fordi det ligeså godt kunne stå på russisk når man ikke kender det basiske, og dels fordi de guides jeg har fulgt leder efter noget specifikt. Så det kan sagtens tænke at der er noget galt med mit bios, men som du selv pointere har jeg ikke kendskab nok til software etc. til selv at kunne diagnosticere fejlen.

Så skulle der være en midtjyde i omegnen af Holstebro, der tænker det er noget man gerne vil have en søndag til at gå med at rode i, så skriv endelig. Også gerne i PB for at få et evt. Tlf. eller E-mail.