Superbruger
Tilføjet:
11-04-2016 17:34:52
Svar/Indlæg:
25/3
Hej
Jeg har for første gang bygget en PC, som desværre ikke virker.
De første 2 dage har den kørt perfekt (borset fra i nat, jf 'Lidt baggrund'), men nu er den begyndt at genstarte kort efter, at jeg starter den. Herefter 'starter' den op (uden noget skærmdisplay) og slukker igen - dette gør den i et loop indtil, jeg slukker for PSU'en.
Lidt baggrund: Den havde nogle trælse 'pivelyde', så jeg har haft den åben i dag for at høre, hvor det kom fra (tror det var omkring CPU'en. PSU'en larmer dog en god del). Jeg prøvede at køre den uden GPU, hvilket ikke fjernede problemet. Jeg prøvede til sidst at tage mobo- og CPU-stik ind og ud, hvorefter den konstant gjorde det med start/sluk. I nat har den desuden åbenbart kørt dette loop med start/sluk, selvom jeg er ret sikker på, at jeg slukkede den, inden jeg gik i seng.
Mere detaljeret beskrivelse af problemet: Når jeg starter første gang, kører den i omkring 10 sec, hvorefter den fryser og nogle sekunder efter genstarter den, hvorefter den ryger i start/sluk loop'et. Jeg har været inde i BIOS, og der opstår dette problem også.
Alt (undtagen CPU-køleren) er købt brugt. CPU og GPU har desuden lave temperaturer ifølge BIOS og Speedfan.
Her er specs:
?CPU: i7 2600k (ikke clocked)
?CPU-køler: Cryorg H7
?Mobo: Asus p8z68
?GPU: 660 TI Power Edition
PSU: Cooler Master B700 Ver.2, 700W
??Case: Corsair v70 Military ('stort' mid-tower)
Nogen, der kan hjælpe mig?