Asus G20AJ med vandkøling, er det muligt :-)?

Case-modding d.  12. april. 2016, skrevet af REKTGuy
Vist: 1666 gange.

REKTGuy
 
Overclocker
Tilføjet:
12-04-2016 10:54:33
Svar/Indlæg:
39/7
Hej derude

Jeg sidder med en Asus G20AJ maskine som jeg enten skal ha solgt eller os kunne man lege med idé'en om noget custom vandkøling hvor man føre slangerne ind og ud igennem toppen, da der ville være pladsen til det hvis man fjerner den cpu køleren der sidder på den i forvejen.. men er det muligt og ville man kunne lave en seperat kasse der kunne stå f.eks. omme bag maskinen hvor der så køre slager fra den til maskinen, nogen der har nogen idér ? 🙂

Det skal lige siges at jge kun samler idér her og nu også vuddere jeg løbende om det kan betale sig eller om det ville være smartere at bygge en mini-itx / mini-atx maskine også lige den mindre detalje med at økonomien først står til sådan et projekt her fra næste måned af, men detaljer detaljer 🙂
MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
12-04-2016 11:25:25
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg har tidligere haft en kasse med radiatorer og pumpe stående under min computer. Der havde også været plads til et reservoir hvis jeg ville. Der var kun en vej luften kunne komme ind i kassen og det var gennem radiatorerne og ud gennem blæseren i fronten. Det var helt stille og effektivt.

Pumpen jeg brugte på det tidspunkt var en 24V tandhjulspumpe fra et dialyse apparat. Men den kørte helt fint ved 12V og sagde ikke en lyd. Til gengæld havde den en helt sindssyg løftehøjde og kunne presse slangerne af studsene hvis man lavede knæk på en slange. Tror det er den dyreste pumpe der til dato har været brugt i en computer. Ca. 10.000kr 🙂







Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MazdaMadsen d. 12-04-2016 11:26:45.


REKTGuy
 
Overclocker
Tilføjet:
12-04-2016 13:10:15
Svar/Indlæg:
39/7
#1 det ser sku interssant ud alligevel, jeg tænker til en i7 4790k og et gtx980 ville en 240mm radiator være stor nok og jeg skal vel ik ha en alt for kraftig pumpe ? jeg så på coolerkit.dk at de havde nogen færdige kits man kunne købe hvor prisen heller ikke var helt dålige hvor der var 240mm radiator, pumpe osv med

og kunne man i teorien ikke lige så godt bruge en kraftig ubrugt akvarie/små springvands pumper ? (mere kan få fat i dem rigtig billigt, endda nogen til springvand da min ene onkel har sådan et firma der importere og laver sådan noget)