Dansk Kickstarter projekt, vi har brug for din hjælp!

Diverse d.  13. april. 2016, skrevet af phh91
Vist: 1186 gange.

phh91
 
Overclocker
Tilføjet:
13-04-2016 15:47:23
Svar/Indlæg:
5/1
Hey folkens!

Ikke for at lave en pisse irriterende sales pitch, men jeg vil egentlig godt fortælle om et Kickstarter projekt, vi nogle danske drenge, er ved at få stablet på benene!

Overskriften, why? Vi får jo alle ondt i ryggen på et eller andet tidspunkt, af at sidde ned 8 timer+ om dagen foran skrivebordet, så vi tænkte vi gerne vil finde et godt billigt, og pænt alternativ til de normalt dyre, og ikke voldsomt pæne hæve-/sænkeborde man kan få. Bare at stå op lidt i løbet af dagen, hjælper ret gevaldigt på problemet.

Anyways, vi har designet et hæve-/sænkebord, man kan justere manuelt, kaldet OPLØFT. Det er i et mindre format, og det kan placeres på dit nuværende skrivebord, det fungerer ret nemt! Vi skal til at lancere på Kickstarter her d. 20. april. Her er en GIF af hvordan OPLØFT fungerer: http://imgur.com/ahbS2B6

Vi ville elske hvis I hjælpe os med at lave lidt larm omkring OPLØFT ved at supporte os på HeadTalker. Hvis ikke du kender HeadTalker, går det i al sin enkelthen ud på, at man donerer en deling på sociale medier (facebook, twitter eller linkedin). Når vi så åbner op for vores Kickstarter d.20. april deler alle supporterne opslaget samtidig (det sker automatisk), så vi får så mange som muligt til at høre om vores kampagne. HeadTalker deler kun beskeden én gang - We promise! :) Og så er det helt gratis, det tager kun 1 minut og det vil være en KÆMPE hjælp!

https://headtalker.com/campaig...


Og ellers - Hvad syntes I om idéen? Vi har lavet de første prototyper. :)
_____________________

Her er vores sider på de dersens sociale medier, her poster vi dagligt updates på projektet. :)

https://www.facebook.com/oplof...
https://www.instagram.com/_opl...
https://twitter.com/OPLOFT_
Vores hoved site: http://www.oploft.com/
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2016 16:01:20
Svar/Indlæg:
3100/53
Hvor meget af vægten skal man selv løfte? Jeg sidder med to 24" skærme, en tung bærbar samt 3d mus + normal mus og tastatur.

Fedt design, og idéen er meget god. Hvad bliver prisen?

Jeg er ikke den helt store fan af at bruge kickstarter og andet "crowdfunding" til produkter som dette. Havde det været mig ville jeg nok bare have skrabet nogle penge sammen, og så ha taget skridtet.

Jeres største udfordring bliver nok at i ikke kan komme ind på "kontormarkedet" som i rent faktisk henvender sig meget til. De fleste kontorlandskaber jeg har været i har alle haft hæve/sænke borde.


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
13-04-2016 16:19:35
Svar/Indlæg:
949/9
#1 Jf. hjemmesiden kan du maks 'løfte' 2 kg. I alt kan den klare 15kg.


Vichy
 
Superbruger
Tilføjet:
13-04-2016 16:25:15
Svar/Indlæg:
419/47
#0 Ret smart idé!

Men som #1 skriver, så er alle kontorer i dag med hæve/sænke borde, da det er et krav..

Men jeg tror tilgengæld, hvis I tager kontakt til https://www.facebook.com/fabla...
Så skal I se, de hjælper jer med at have patent osv i orden. Og evt sætte jeg i forbindelse med firmaer der laver kontor møbler. :)


æ
 
Enthusiast
Tilføjet:
13-04-2016 18:47:38
Svar/Indlæg:
40/1
kan godt følge jer med iden, men synes et max på 15 er for lidt i det de fleste har det med at læne sig op af sådan et bord, eller lægge den ene arm på boret.

Det er i hvertfald sådan jeg oplever det kan måske være det bare er mig, men ideen er god 🙂


phh91
 
Overclocker
Tilføjet:
13-04-2016 18:52:27
Svar/Indlæg:
5/1
De 2 til 15kg, skal forståes at det kræver 2 kgs pres for at løfte 15 kg. Den kan bære en del mere end 15 kg.

Vi er ved at finde frem til det specifikke tal, men vi har haft en 27" iMac, kamera, tastatur, tablet, mus og højtalere og samtidigt kan man læne sig op ad den uden problemer.

Jeg vejer 85 kg, og står næsten altid med hele min vægt og læner mig op ad den / på den, og det kan den sagtens klare. :)


Mange tak for jeres feedback, so far. :D


beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2016 18:53:45
Svar/Indlæg:
3943/44
Hvad forventer i den skal koste? - for det har jo en del at sige for potentielle kunder.
Jeg kunne måske godt bruge en.


PPP
 
Newbie
Tilføjet:
13-04-2016 20:03:15
Svar/Indlæg:
52/28
#0 fed idé. som tidligere beskrevet kunne et prisniveau være rart at få oplyst :)

ikke utænkeligt at jeg kunne bruge én. :)


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2016 20:19:06
Svar/Indlæg:
1334/15
Hej - ja idèen er god - men kunne ønske variabel manuel løftegrad! - Manuel for at holde prisen nede.

Herudover vil kommende udgaver skulle kunne leveres i forskellige bredder/dybder for adgang til langt større marked :)

Jeg vejer 85 kg, og står næsten altid med hele min vægt og læner mig op ad den / på den, og det kan den sagtens klare. :)

Dèn skal du nok lige tænke over en ekstra gang 😀

Men ellers en udemærket tilgang/løsning på flere menneskelige problemstillinger :yes: 🙂


CRKrogh
 
Overclocker
Tilføjet:
13-04-2016 21:16:42
Svar/Indlæg:
169/5
Som flere er inde på ovenfor - PRISEN kan til syvende og sidst ende med at blive make/break?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af CRKrogh d. 13-04-2016 21:17:40.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2016 21:42:21
Svar/Indlæg:
3907/73
Hvorfor bliver der ikke svaret på hvad prisen bliver.
Det er vel noget man har gjort sig tanker om?

Nytænkning er altid godt. Når det så er sagt, så er jeres ide ikke noget for mig. Når jeg skal stå IP og arbejde så bliver det hele bordpladen der skal hæves.


Vognen
 
Overclocker
Tilføjet:
13-04-2016 22:51:53
Svar/Indlæg:
411/38
Prisen, ud fra hvad jeg kan finde på deres kickstarterprojekt, kommer til at ligge på ca. 500$ 🙂 Jeg synes i øvrigt ideen og designet er fedt. Til mindre virksomheder, hvor der typisk ikke er råd til super lækre hæve/sænke borde til alle vil det være et fint supplement til ergonomien

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Vognen d. 13-04-2016 22:52:58.


Droopy
 
Superbruger
Tilføjet:
14-04-2016 12:02:20
Svar/Indlæg:
23/1
#11 - 500USD er vel også noget af en pris.. på min regnestok er det omkring 3300dkk.

Et udmærket hævesænkebord kan erhverves til 5000.-

Hvis man som virksomhed ikke har "råd" til de 1700 der er prisforskellen så bør man nok overveje om det er det rigtige valg man har gjort sig 🤣

Produktet er da meget flot, men jeg tvivler på at virksomhederne vil tage ideen til sig.

Desuden virker pladen alt for lille, eller hvertfald til mit brug.



MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2016 12:09:22
Svar/Indlæg:
3907/73
#12

Du kan få et fint hæve/sænke bord i IKEA for under 3.000 kr. Hvilket jo gør denne ude lidt ligegyldig, hvis de 500$ er prisen.


phh91
 
Overclocker
Tilføjet:
15-04-2016 10:09:21
Svar/Indlæg:
5/1
Prisen regner vi med kommer til, at ligge på 439 US dollars. Inde på
Kickstarter.com kommer du til at kunne få en 'Super early bird', til 349 US dollars. Du får det altså til en anden pris, hvis du pledger inde på Kickstarter. :)

Der er brugt ret meget tid på at finde de rigtige kvalitetsmaterialer til bordet, både hvad angår følelsen og på selve den mekaniske funktion af bordet.

Jeg er selvfølgelig ærgelig over, at høre at prisen kunne være et issue. :)


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2016 11:19:19
Svar/Indlæg:
3907/73
#14

Ja, det er ærgeligt. Men I har vel analyseret på det marked I vil ind på, inden I påbegyndte produktion?
Hvor stor er den model man vil kunne købe for de ovennævnte 439$?


kb@ggen
 
Overclocker
Tilføjet:
15-04-2016 12:16:07
Svar/Indlæg:
9/1
Hej,
hvis målgruppen er erhvervsliv så tror jeg også prisen er for høj...og man så vælger et normalt hæve sænkebord istedet for...derudover, de 4 steder jeg ar har arbejdet har der alle steder været "rigtigt" hævesænke border i forvejen!

Men jeg tror måske at i kan finde en niche i laboratorium/produktionsvirksomheder iht. at størrelsen kan passes ind der.

Evt. hos private hvis pris kommer ned!

KB


phh91
 
Overclocker
Tilføjet:
15-04-2016 12:38:34
Svar/Indlæg:
5/1
16# Det er dét, vores størrelsesforhold og idéen med at OPLØFT er kompakt, er noget vi har lagt stor vægt på. Det er ikke så nemt at tage et full-size hæve-/sænkebord med. 😛

Vores målgruppe er også, at ramme de private / hjemmekontorerne. 🙂