Update:
dban and WDDLG fandt ingen fejl på disken, så den blev formateret og smidt i diskbay 3 i stedet for nr 2.
Der gik ikke mange dage efter, at disken var blevet "indmeldt" ind i SHR volumen, før den begyndte med bad sectors igen.
Jeg har efterfølgende skrevet til Proshop, hvor disken var købt i tidernes morgen, men ham jeg skrev med, mente det var en tvivlsom RMA, da WDDLG ikke meldte fejl på disken.
Så disken er nu sendt til WD, da de mente den var defekt udfra de samme oplysninger, som Proshop fik.
Så nu venter jeg på en ny disk derfra.
Dagen efter, at disken blev sendt mod Tyskland og WD, så skete der det, som bare ikke må ske, disk 1, som kommer fra samme parti og købt samme dato som den anden disk, vælger at crashe, så nu står jeg med at crashed raid setup på min nas 😢
Har heldigvis fået trukket alt data ud, mangler kun mine marieDB og backup af nogle af de andre pakker, dette kan på stående fod ikke lige lade sig gøre, da Hyper backup ikke vil starte en backup overhovedet, så jeg har i dag oprettet en supportsag ved Synolgy i håb om, at de kan trylle lidt, da NAS'en stadig kan se alt data på diskene, men er i Read only mode.
PS: Billeder i #0 må i tænker jeg til, de var hostet på NASsen 😛
Opdatering følger engang ude i fremtiden.